Átláthatatlanul pénzelheti az unió a főként magántulajdonú Euronews csatornát

Évente mintegy 24,5 millió euró közösségi támogatást kap az Euronews hírtelevízió, amely azonban a legtöbb európai uniós állampolgár számára még mindig nem elérhető, minthogy egyetlen tagországban sem minősül közszolgálati adónak, ráadásul a csatorna finanszírozásának nyomon követésében hiányosságok vannak – írta friss jelentésében az Európai Számvevőszék (ECA).

A kedden közzétett értékelésben a számvevők a csatorna 2014 és 2018 közötti finanszírozását elemezték, valamint azt, hogy az Európai Bizottság hogyan követte nyomon a Magyarországon is működő Euronewszal a 2017-2020-as időszakra kötött partnerségi keretmegállapodását.

Mint írták, az Euronews éves bevételének jelentős része, mintegy harmada származik uniós támogatásból, enélkül nem lehetne fenntartani a jelenleg biztosított földrajzi és nyelvi lefedettséget.

Hírdetés

Figyelmeztettek azonban, hogy a csatorna a legtöbb uniós állampolgár számára nem elérhető, mivel nem minden hálózat (kábel, műhold, digitális földfelszíni televízió) kínálatában szerepel.

„Az EU jelentős bevételi forrást biztosít egy főként magántulajdonban lévő televíziós csatorna számára. Bár az Európai Bizottságnak évente ellenőriznie kellene, hogy az Euronews betartja-e kötelezettségeit a szerkesztői pártatlanság és az európai perspektíva fenntartása terén, nekünk mégsem sikerült formális összefüggést találnunk e kötelezettségvállalások és a pénzeszközöket évente odaítélő határozat kritériumai között” – közölte Mihails Kozlovs, a gyorsvizsgálatért felelős számvevőszéki tag.

A franciaországi központú, 1993-ban alapított Euronews tizenkét nyelven sugározza műsorait, 160 ország 400 millió otthonába jut el.

(MTI)


Forrás:hunhir.hu
Tovább a cikkre »