A világsajtó is beszámolt az Orbán elleni tüntetésekről

A világsajtó is beszámolt az Orbán elleni tüntetésekről

A HírTV nemzetközi lapszemlét közölt, amelyben idézte a német Spiegelt, ami “Tízezrek demonstrálnak Orbán ellen” – címmel számolt be a tegnapi eseményekről. A német lap szerint  a választások óta Orbán Viktor újabb és újabb elnyomó intézkedéseket akar bevezetni, most például a civil szervezetek munkáját lehetetlenítené el.

A New York Times a szervezőktől idéz, akik úgy vélekedtek, hogy befolyásolta a választások kimenetelét, hogy az állami média kormánypárti, valamint egyre több a magántulajdonú, de nagyrészt állami hirdetésekből finanszírozott médium, ami ugyancsak a Fideszt segíti. A lap cikke megemlíti azt is, hogy a Fidesz vezetői a Soros-hálózat által finanszírozott megmozdulásnak nevezték a tüntetéseket. 

Hírdetés

A Der Standard szerint a tiltakozók a demokráciáért és a sajtószabadságért vonultak az utcákra. A megmozduláson magyar nemzeti és uniós zászlók is voltak és valamennyi ellenzéki párt is képviseltette magát. 

A sajtószabadságért és az Orbán-rezsim leváltásáért vonultak fel magyar tüntetők Budapesten – írja a Russia Today. A szervezőktől is idéztek az írásban, akik szerint az a fő cél, hogy az állami média feletti kormánypárti-kontrollt megszüntessék. A helyzetért – olvasható a cikkben – az ellenzéki pártok is felelősek. 


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »