NÉHÁNY SZÓ A „PECINA ÜGYRŐL”

NÉHÁNY SZÓ A „PECINA ÜGYRŐL”

Most azt a sípot fújják gazemberék, hogy Strache ibizai kreténségét valahogy rá kell tolni Orbán Viktorra. Újhelyi Ausztriában tesz feljelentést (???????), a Jobbik vizsgálóbizottságot akar felállítani, az ellenzéki meló oroszlánrészét vállaló médiaügynökeik pedig belekapaszkodtak erősen egy névbe: Pecina. E név lenne az összekötő kapocs Strache és Orbán között, mert hogy annak idején nevezett Pecina vásárolta meg a Népszabadságot.

No, akkor emlékezzünk egy kicsit. Talán vegyük igénybe a legegyszerűbb emlékeztetőt, a wikipédiát. Írjuk be, hogy Népszabadság, és olvassuk el az alábbiakat:

„1989. október 8-tól 1994-ig fejlécén ez áll: „szocialista napilap”. Ekkortól jelenik meg a Munkáspárt lapja, A Szabadság, amely a korábbi Népszabadság eszmeiségét vitte tovább. 1990. szeptember 1-jétől a lapot a Népszabadság Rt. adta ki. Fő tulajdonosa ekkoriban a Bertelsmann AG. volt; a lapkonszern sajtókiadásáért felelős csoportjához (Gruner&Jahr AG) tartozott.

A Népszabadság 1994. május 31-től országos napilap. 1994-től CD-ROM, 1996-tól CD multimédia formában is olvasható.1996-tól elérhető az interneten is.

2003-ban a lap fő tulajdonosa a svájci Ringier magyarországi leányvállalata, a Ringier Kiadó Kft. lett. 2004-től többlépcsős layout váltás történt, a lap kezdetben csak részben színes, 2006. január 4-től az egész lap színes lett.

2014 januárjában a Ringier és az Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. fúziója miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint túl nagy lett volna ezek piaci részesedése Magyarországon, ezért a portfólió egy részét (regionális lapok és országos média mellett a Népszabadságot kiadó cég 70,4%-át) az osztrák Vienna Capital Partners (VCP) vette át,[17] amelynek fő tulajdonosa Heinrich Pecina osztrák üzletember.[18] A VCP októberben a Mediaworks Hungary Zrt. nevű cégbe vonta össze magyarországi médiaérdekeltségeit.[19]

Hírdetés

A Népszabadság a tulajdonosváltáskor meg akarta tartani a korábbi kiváltságokat, például, hogy a “szocialista párt régi, kiérdemesült funkcionáriusai” írhassanak a lapba, busás honoráriumért.[20] Pecina ezeket kifogásolta, de szabad kezet adott az újságíróknak. Abban reménykedett, hogy a magyar lakosság kormánykritikus részének a megszólításával fel lehet fejleszteni az újságot, de várakozásai nem teljesültek, a Népszabadság egymillió euró veszteséget hozott évente.[21]

A tulajdonos 2015-ben felajánlotta, hogy rendkívül jutányosan eladja a lapot az MSZP-nek, de a pártnak ehhez „nem volt bátorsága”,[21] és június 2-án az MSZP pártalapítványa adta el 27,65%-os, a munkatársak egyesülete pedig 1,42%-os részesedését a Mediaworks-nek.[22] Az eladáskor a Népszabadság kiadói jogai már a cégcsoport egy másik cégében, a Mworks Print Zrt.-ben voltak.[23][24]”

Tehát: Pecina cége a Ringiertől (és az Axel Springertől) vásárolta meg a lapot és csatolt részeit. Aztán „abban reménykedett, hogy a magyar lakosság kormánykritikus részének a megszólításával fel lehet fejleszteni az újságot, de várakozásai nem teljesültek, a Népszabadság egymillió euró veszteséget hozott évente.”

Ezt követően „a tulajdonos 2015-ben felajánlotta, hogy rendkívül jutányosan eladja a lapot az MSZP-nek, de a pártnak ehhez „nem volt bátorsága”, és június 2-án az MSZP pártalapítványa adta el 27,65%-os, a munkatársak egyesülete pedig 1,42%-os részesedését a Mediaworks-nek. Az eladáskor a Népszabadság kiadói jogai már a cégcsoport egy másik cégében, a Mworks Print Zrt.-ben voltak.”

Ennyi. Feszülten várjuk a pillanatot, amikor majd az osztrák rendőrség felderíti, hogy a magyar miniszterelnök meghatározó befolyással rendelkezett a Ringiernél, az Axel Springernél, és még ennél is sokkal nagyobb befolyással rendelkezett az MSZP pártalapítványánál, de a legnagyobb befolyással a Népszabadság újságíróinál bírt, az ő nyomására adta el a „munkatársak egyesülete” a részesedését a Médiaworksnek.

Ennyi.

Én amúgy mindig mondtam, hogy ezek akkora idióták, amekkora idióta nincsen, csak pénzért. Fix, hogy az Újhelyit, a Bangónét, a Jakab Petykát meg az összes többit mi fizetjük. Csak azt nem tudom, hogy Pecinán vagy esetleg az MSZP pártalapítványán keresztül-e? Amelyben –mint látjuk- Orbán Viktor dönti el a dolgokat…

(Borító: 444.hu)


Forrás:badog.blogstar.hu
Tovább a cikkre »