A Népszabadság paradoxonjai

A Népszabadság paradoxonjai

Amíg a szocialista utódpárté volt a legnagyobb napilap, senki nem féltette tőle a nyilvánosságot meg a sajtószabadságot. Most, hogy szakmai befektető kezében van, veszélyben a sajtószabadság.A szocialisták eladták a Népszabadságot, mert nem tudták fedezni a ráfizetést, most pedig a művelt européer baloldal elvárná, hogy bárki – akárki – , de leginkább a kormány fedezze, különben vége a sajtószabadságnak és itt a diktatúra.A Népszabadságot eladó MSZP képviselője a Kossuth térre hívta tüntetni a Népszabadság olvasóit, mintha nem az MSZP engedte volna el a lap kezét, és mintha a Kossuth téren döntenének a lap további sorsáról.Az Index beszámolója szerint “szombat este több ezer budapesti értelmiségi gyűlt össze a Kossuth téren, ahol a Népszabadság felszámolását ahhoz hasonlították, mint amikor a haláltáborokban a kivégzésük előtt a zsidókkal megásatták a sírjukat.” Majd ugyanez a tömeg náci módra nyomdatermékeket égetett.A 90-es évek óta zuhan a Népszabadság olvasottsága, a legtöbbet a baloldal uralkodása alatt, most mégis azt állítja a baloldal, hogy a „hatalom” (értsd Orbán) tette tönkre.Az Európai Unió baloldali képviselői folyamatosan azért kárhoztatják az Orbán-kormányt, mert szerintük hatalmi eszközökkel belenyúl a sajtóviszonyokba, az állami vállalatok hirdetéseinek irányításával, most pedig pontosan ezt várják el a Népszabadság és a sajtószabadság védelmében. Gianni Pittella, az EU szociáldemokrata képviselőcsoportjának elnöke mondta: „Felszólítjuk a magyar hatóságokat, tegyenek meg minden lehetséges intézkedést annak biztosítására, hogy a napilap újra működhessen és minden újságírója újra munkába állhasson. Egy valódi demokratikus kormánynak ezt kell tennie. Ez az, amit Európa elvár Orbán Viktortól és a magyar kormánytól.”A magyar baloldal is azt veti az Orbán-kormány szemére, hogy a jobboldali médiát (pl. Magyar Idők, 888) a hirdetésekkel finanszírozza, közben nyilvánvalóan ezt tartaná helyesnek a Népszabadság érdekében.Széles körben idézik, hogy Horn Gyula annak idején megmentette a Magyar Nemzetet, azt viszont nem teszik hozzá, hogy a szocialisták bosszújától mentette meg. Arra meg végképp nem akarnak emlékezni, mi történt Medgyessy alatt: a Magyar Nemzet nem volt veszteséges, mégis, a MeH kezelésben lévő Magyar Hivatalos Közlönykiadó az évi 1.2 milliárd forintos üzlet (!) és a nyereség ellenére felmondta a Magyar Nemzet nyomdai munkáira vonatkozó szerződést, egy nem létező, egy hetes fizetési késedelemre hivatkozva. Az ÁPV Rt. körlevelet adott ki az irányítása alá tartozó cégeknek, amelyben valamennyi céget beszámoltatta a Magyar Nemzet kiadójával fenntartott kapcsolatáról, egyúttal előírta az (akkor még liberális) Magyar Hírlap, a Napi Gazdaság és a Népszabadság című napilapokban történő hirdetést. Tetszettek volna akkor tiltakozni!

Címkép: a Népszabadság címlapja 2011. január 3-án. Már akkor is megszűnt a sajtószabadság, ahogyan előtte és utána is néhányszor.

Fotó: Mohai Balázs / MTI

The post A Népszabadság paradoxonjai appeared first on PolgárPortál.


Forrás:polgarportal.hu
Tovább a cikkre »