Hatalmas kockázatot vállal az Örkény Színház

Hatalmas kockázatot vállal az Örkény Színház

A nyúl füle című előadást a közelmúltban mutatta be az Örkény Színház. A zenés darabot Fábián Péter írta és rendezte, a zenét Dargay Marcell, a dalszövegeket pedig Parti Nagy Lajos szerezte. Az előadással Örkény Színház társulata arra vállalkozik, hogy egy zenés „fabularevü” keretében gondolja újra az aesopusi állatmeséket.

Az Örkény Színház nagy kockázatot vállal ezzel az előadással, hiszen teljesen kortárs a szövegkönyv, a dalok, a dalszövegek, tehát ez egy teljesen a nulláról fejlesztett projekt – mondta Fábián Péter rendező. Hozzátette: egyedül Aesopus meséi voltak meg mint ősi kiindulási pontok, amúgy mindent a nulláról fejlesztettek.

A rendezőnek nagyon megtetszett Aesopus meséiben a ma már olykor megmosolyogtató tanító jelleg, ami árad belőlük. „Ezek a tanmesék mindig valamilyen erkölcsi tanítást próbálnak megfogalmazni, amelyeknek a mélyén sokszor ősi bölcsességek rejlenek, de annyira egyszerűen és plakátszerűen vannak megfogalmazva, hogy közben nagyon könnyen a fonákjukra fordíthatóak” – mondta Fábián Péter, aki a mesék újragondolásában látta meg a humorforrást.

Hírdetés

A több ezer éves mesékre annyiféle értelmezés és réteg rárakódott, minden egyes kor rajta hagyta a maga erkölcsét és gondolatiságát, így egy nagyon izgalmas kutatást, elmélyülést is adott alkotói folyamat a rendező szerint.

A műfajt – zenés fabularevü – az alkotók találták ki. A konferanszié maga Aesopus, a púpos frígiai rabszolga, aki leginkább stand-upra emlékeztető elemekkel konferálja fel a meséket, miközben a saját életéről is beszél, aztán mindig felmegy egy revüfüggöny, és a függöny mögött lezajlik egy prózai jelenet, egy musicalre emlékeztető szám, vagy éppen egy operaparódia, olykor pedig egy cirkuszi mutatvány, vagy egy táncbetét – sorolta a rendező.

Mint mondta: a varieté és a revü műfajában evez az előadás, ami megenged egyfajta eklektikus jelleget, műfaji sokszínűséget a zene és a szöveg szempontjából is, az egészet pedig Aesopus karaktere tartja össze.

Az előadásban rengeteg zene és ének hallható, ezért fontos volt, hogy jó hangú színészek kapják a szerepeket. „Sokan énekelnek sokféle dalt, ez lesz talán az egyik legnagyobb truváj a produkcióban” – tette hozzá Fábián Péter.


Forrás:infostart.hu
Tovább a cikkre »