Nyilvánvalóan nem kell sokáig keresgélnünk, hogy belássuk: a média telis-tele az okkultizmusban használatos szimbólumokkal. De vajon miért? Nem úgy volt eddig, hogy Európában az okkultizmust tűzzel-vassal kell irtani és üldözni vallási okoknál fogva? Minek köszönhető ez a pálfordulás? Alkimista, kabbalista és mágikus szimbólumokkal bombázzák a tudatalattinkat folyamatosan. Vajon mi lehet ennek a célja?
A 21. század háborúi úgynevezett csendes háborúk. Némának azért nem mondanám, mert a média a legváltozatosabb módon tömi tele a fejünket a filmekbe rejtett, illetve sokszor leplezetlenül használt, üzenetközvetítő motívumokkal és jelképekkel a reklámoktól kezdve a logókon át a mesefilmekig.
Miért vagyunk ennyire fogékonyak ezekre a furcsa szimbólumokra? Nos, elsősorban azért, mert az emberi elme alapvetően képekben gondolkodik. Egy kép valóban többet mond ezer szónál, jobban megragad az emléktárunkban, mivel tömörítve raktározza el az elménk holografikus mezője. Nem beszélve arról, hogy sok ember a vizuális típusba tartozik. A másik ok is kézzelfogható, nevezetesen a megszokás, vagyis tudatosan hozzá lettünk szoktatva a tudatalatti programozásnak, illetve manipulációnak ehhez a vizuális formájához. Íme, egy nem túlságosan áldásos hatása a tömegkommunikációnak.
Vegyünk néhány konkrét példát! A tudatalatti programozó üzenetektől hemzsegett a londoni olimpia záró ünnepsége is. A világ szeme Londonra szegeződött. A játékok éremtáblázatán Magyarország az előkelő 9. helyen végzett 17 megszerzett éremmel, ami szenzációs siker, ugyanakkor a nagy ünneplés közepette azért be-becsúszott néhány okkult jelkép is a tudatalattinkba, mint arra több kedves Olvasó is felfigyelt – nagyon helyesen.
Egyebek mellett ilyen pozitív és negatív „apróságokról” beszélhetünk:
Bár az olimpiai stadion tetején végig 13 piramis volt látható, azért a záró ceremónián még egy nagyot is felépítettek a stadion közepén.John Lennon arcát kísértetiesen a Mars-arc alapján ábrázoltak, s az ének egyik sora úgy hangzott, hogy: „képzeld el, hogy nincs mennyország”A Bohemian Rhapsody felcsendülése elárulta, hogy „Ez a való élet? Ez csak fantázia? Elragadva egy földcsuszamlásba, nem menekülhetünk a valóságtól? Nyisd ki a szemed, nézz fel az égre és láss!”George Michael „Szabadságról” (Freedom) énekelt, miközben a kamera hosszasan időzött a kínai csapaton. Majd a sztár a „Fehér fény” című számát reklámozhatta.A Pink Floyd száma közben a stadion légterében feltűnt egy magyar kötéltáncos, Simet László, aki egy viaszbábuval fogott kezet a kötélen, ami aztán kigyulladt. Később a gyújtogatás motívuma még visszatért a balettos epizódban.„London szemét”, az óriáskereket a stadion közepén tartották fellógatva, ami egyes vélemények szerint a „Mindenlátó Szemre” tett kísérteties utalásként is felfogható.De ha még ez sem lett volna elég, akkor vegyük észre, hogy a Take That azt énekelte, hogy „uralhatjuk a világot”, miközben a virágszirmokból álló olimpiai láng nagy bokrétává nyílt szét.Végül az olimpiai láng elaludt, ám az újjászületést és feltámadást jelképező főnix madár reményre adott okot.
Ezek csak kiragadott példák egy közelmúltbéli esemény kapcsán. Természetesen számtalan ilyen és ehhez hasonló észrevételt lehetne tenni. Az is igaz, hogy nem kell mindenben jelet látni. Például ha akarjuk, akkor félreérthetjük Lord Sebastian Coe-nak, a szervezőbizottság elnökének, a következő szavait is: „Meggyújtottuk a lángot és meggyújtottuk az egész világot…” vagy „Az egyik jelszavunk volt `Inspirálj egy generációt!` Láttuk, hogy mire képes az ambíció.” Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a bankjegyeken, a vállalati logókon, a filmekben, a divatvilágban és a média megannyi területén vissza-visszaköszönő és kétségtelenül üzenetet sugalló jelképek tömege mellett.
A világ ébredezik és remélhetőleg egyre többen fogják észrevenni, hogy mindezek célzatosak és nem a puszta véletlen művei.
Boldog napot!
The post Okkult szimbólumok a médiában appeared first on Boldognapot.hu.
Forrás:boldognapot.hu
Tovább a cikkre »