Vége lett a legnépszerűbb magyar rádióműsornak

Vége lett a legnépszerűbb magyar rádióműsornak

Szerdán hallhatták utoljára Sebestyén Balázsékat a Class FM-en. A tulajdonos év végéig ragaszkodik a rádiósokhoz.

Egyre abszurdabbá válik a Class FM sztorija. A rádió kedden kiadott egy közleményt, amelyben azt írták, egyik legnépszerűbb műsoruk, a Morning Show adását ideiglenesen felfüggesztik, vagyis Sebestyén Balázsék élő produkciója helyett a legjobb pillanatokból összeállított best-of részletek mennek majd (a közlemény később elérhetetlenné vált). A műsorvezetőknek  – Balázs mellett Vadon János és Rákóczi Ferenc – már nem is kell bemenniük dolgozni. Hozzátették, tudomásul veszik, hogy Balázs a tévés munkáira koncentrál, és minimalizálja a rádiós működését. Sebestyén Balázs mindezt egy videóüzenetben cáfolta, hazugságnak nevezve az állításokat, és hangsúlyozta, mindenképpen bemennek dolgozni szerda reggel, és elköszönnek a hallgatóktól.  

Bár a rádió vezetősége kedd éjszaka bejelentette, mégis csinálhatnak még műsort, a kérdés mégis az volt, beengedik-e őket vajon a rádió épületébe. Az Index (több más médiummal együtt) szinte árnyékként követve a műsorvezetőket a hajnali órán, drámai cikkben számolt be a hamleti súlyú kérdésekről. Balázsék végül bejutottak, és nekiálltak elkészíteni az utolsó Morning Show-t. Ők legalábbis ezt állították. A rádiót működtető Advenio Zrt. tulajdonosa, John Michael McNutt azonban ragaszkodik hozzá, hogy Sebestyén Balázsék szerződése 2016. december 31-ig szól, így a műsorvezetők addig csinálják tovább a reggeli műsoraikat.

A helyzetet bonyolítja, hogy a rádió analóg sugárzása november 19-én megszűnik. A Class FM Magyarország legnépszerűbb adója, több mint két és félmilliós napi hallgatottsággal (a kereskedelmi rádiók között a második helyen a Music FM áll 685 ezer hallgatóval, de még a Kossuth rádiónak is csupán fele akkora a hallgatottsága, mint a Class FM-nek). Frekvenciaengedélye azonban november 19-én (hét évvel az indulás után) lejár.

Májusban a rádiót működtető Advenio Zrt. 100 százalékos tulajdonjogát a korábban a Sláger Rádiót üzemeltető Sláger Rádió Kft. szerezte meg. Ám ez sem lágyította meg a Médiatanács szívét, augusztusban elutasították az engedély meghosszabbítását, hivatalos közleményük szerint a médiapiac változása, valamint a médiatörvény hatályba lépése óta elkövetett szabálysértések miatt döntöttek így. Hangsúlyozták, ha újra megadnák a Class FM engedélyét, azzal konzerválnák a hét évvel ezelőtti állapotokat, ami hátráltatná a rádiós piac fejlődését. A Class FM fellebbezett a döntés ellen, az ügyet 2017 januárjában tárgyalják.

Mindeközben október végén a Médiatanács arról határozott, hogy Andy Vajna filmügyi kormánybiztos adója, az eddig csak Budapesten fogható Rádió 1 november 15-től immár Miskolcon, Pakson, Győrben és más vidéki nagyvárosokban is sugározhasson.

Korábban arról is lehetett hallani, hogy Sebestyén Balázsék a frekvenciaengedélyét vesztett Class FM-től éppen a kormánybiztos állami hirdetésekkel kicsinosított rádiójához mennek majd. Ezt egyelőre egyik fél sem erősítette meg. Az viszont biztos, hogy Balázsék már hozzáláttak a saját brandjük építésének, amelyet az utolsó adásokban igyekeztek leválasztani a Class FM-ről, amely november 19-e után már csak online lesz hallható.

 A Morning Show műsorvezetői: Sebestyén Balázs, Vadon János és Rákóczi Ferenc Fotó: Máté Péter / Magyar Nemzet  

Utolsónak mondott adásukat a Morning Show és Balázs hivatalos Facebook-oldalán is közvetítették. Hangsúlyozták, bár a tulajdonos szerint a szerződésük december 31-ig szól, ők úgy vélik, abban a pillanatban, ahogy megszűnik a rádió analóg sugárzása, semmissé válik a szerződésük is, vagyis nem dolgoznak online rádióban. A vezetőség döntéséről szólva ballépésről beszéltek, és kijelentették, nem csak róluk szól ez a dolog, hiszen sok ember elveszítheti a munkáját a leállás miatt. A műsorban elköszöntek a hallgatóktól, elmondták, most szétszéled az stáb, ők mégis azon lesznek, hogy együtt folytathassák valahol.

Ezzel kapcsolatban azt mondták, olyan helyen dolgoznának tovább, ahol cenzúra és befolyás nélkül rádiózhatnak. Nem fogjuk egyik párt szekerét sem tolni, de szeretnénk közélettel is foglalkozni – jelentették ki. Az élő adás közben elárulták, épp akkor kapcsolták le a wifit, így nem tudják már elérni az internetet, majd kiderült, a kávéautomatákat is elviszik a stúdióból. Nagyon sajnálják, hogy ilyen ormótlanul zárul a történet – mondták zárásként. – Kár, hogy ilyen magyar lett a vége.

Hogy a történet miként folytatódik, még nem tudni. Az azonban szinte biztos, hogy hamarosan Andy Vajna adója, a Rádió 1 lesz lassan az ország vezető kereskedelmi rádiója. Ez esetben pedig nem kérdés, hol folytatódik majd a Morning Show. Úgy lenne igazán „magyar” a sztori.


Forrás:mno.hu
Tovább a cikkre »