Úgy kellett a The Voice, mint egy falat kenyér

Úgy kellett a The Voice, mint egy falat kenyér

A tyúkanyó, a trendi-flegma, az érzelmes és a laza-bratyizós – Két jobbos a zsűriben!

A tyúkanyó, a trendi-flegma, az érzelmes és a laza-bratyizós – Két jobbos a zsűriben!

Egyelőre kis amplitúdóval rezeg az RTL új tehetségkutatója

Ismert, de itthon kevésbé elhasznált formátumot választott őszi műsorrendjébe az RTL. Az egykor nívósnak mondható, ám az utóbbi években középszerűvé váló, műbalhékra és sorstragédiákra építő X-faktort elkaszálták, és megérkezett a helyére a The Voice, melynek első adását szombat este láthatták a nézők. Mentorok helyett coachok, ByeAlex helyett Manuel, kellemetlen poénok helyett visszafogott kritikák, de a kérdés örök: szükség van-e egy újabb, gyártósorról leemelt kereskedelmi tévés tehetségkutatóra?

A Gáspár Laci, Puskás Peti, ByeAlex trió hat szezon óta kellemetlenkedik az X-faktor mentorszékében – legutóbb a VIA Gra orosz lánycsapat egykori tagjával, Herceg Erikával kiegészülve –, az erőltetett poénkodás, az izzadságszagú kapálózás pedig kétségkívül megérett már a ̶z̶s̶ű̶r̶i̶ műsor cseréjére, ismerte fel az RTL, így lehetőséget adott egy új formátumnak, a The Voice-nak.

Ez az a – külföldön óriási népszerűségnek örvendő, Magyarországon eddig egy évadot megélt – tehetségkutató, amelyben a zsűritagok úgy választják ki a versenyzőiket, hogy az első megmérettetésen nem látják, csak hallják őket, így kizárólag a fülükre és a megérzésükre tudnak hagyatkozni. Ha tetszik nekik a produkció, megnyomják a piros gombot, és az addig háttal ülők megfordulnak. Egyetlen zsűritag megfordulása elég a továbbjutáshoz, ezzel az énekes automatikusan bekerül az ítész csapatába. 

Az első adásba csupa jó énekest válogattak, nem tömték tele trollokkal, bohócokkal vagy szerényebb kvalitású versenyzőkkel. Azaz nem játszották ki a kereskedelmi tévés tehetségkutatók már-már kötelező dramaturgiai elemét, a szekunder szégyenérzet-kártyát, ami kifejezetten előnyére vált a műsornak. Az amatőrtől kezdve a luxushajón éneklőn át a Zeneakadémiát végzett hegedűművészig mindenféle tehetség megfordult a színpadon, akiket váltakozó lelkesedéssel, de legtöbbször pozitívan fogadtak a zsűritagok. 

Hírdetés

Nagy a szórás a zsűri összetételében is: a Kossuth-díjas opera-énekesnőtől, Miklósa Erikától indulunk, mellette az X-faktorban felfedezett Manuel, majd Trokán Nóra színésznő, végül megérkezünk a Dózsa-drukker (szimpátiáját lila-fehér csíkos ingével jelzi) rapper-botrányhős Curtisig. A tyúkanyó, a trendi-flegma, az érzelmes és a laza-bratyizós – nagyjából így írnánk le a karaktereket az első adás alapján, akik egyelőre visszafogottak, udvariasak egymással, annak ellenére, hogy a kóstolgatás már-már műsorelőírás. Ugyanis ha egyszerre több ítész is megfordul, a versenyző választhatja ki, kinek a csapatát szeretné erősíteni, így nekik mindent be kell vetniük, hogy magukhoz tudják csábítani az adott énekest. 

A versengés egyelőre fékezett habzású, ahogyan a műsor egésze is. 

Ízfokozóként egy személyes dráma is kibontakozott a műsorban, a hangsúly az „egy”-en van, az énekes tehetségkutatók hatásvadász eszköztárából tehát egyelőre arányosan válogat a The Voice.

Hogy épp ezért langyos-e a műsor vagy egyszerűen csak azért, mert az új formátum ellenére is a megszokottat kapjuk, nem látjuk még. Az pedig, hogy lehetséges-e évről évre egy műsornyi tehetséget összetrombitálni, külön értekezést elbírna. A válogatókat a párbajkörök és az élő műsorok követik majd, meglátjuk, mennyire sikerül fenntartania a figyelmet. 

– Olyan energiák szabadultak fel a produkciója alatt, ami nemzetközi – hangzik Curtis pongyola értékelése a kuvaiti–magyar Jaber produkciójáról, s habár érteni véljük, mire gondolt a költő, aranyköpésekből valószínűleg nem lesz hiány a műsor további adásaiban sem.

Borítókép: Curtis, a The Voice egyik zsűritagja (Forrás: RTL sajtóklub)

Ménes Márta – www.magyarnemzet.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »