Mindent számba véve: egyetlen hatalmas piruett az élete. Stílusosan fogalmazva: hat évtizede a legmagasabb fordulatszámon pörög.
Maximalizmusával falakat dönt, határokat lép át, a lehetetlent cáfolja. Neve a Pécsi Balett nagykönyvében rögtön az első oldalon szerepel. Táncosok egész sorát formálta, nevelte, tanította. Megírta A klasszikus balett képeskönyvét. Koreográfusként és dramaturgként sem vallott szégyent soha. Zenés és prózai darabokban többször is láthatta már a közönség, de filmekbe is hívják. Nemrég egy rockegyüttes klipjét vitte sikerre. Azóta az olasz Vogue királynője volt. Ez mind ő: Uhrik Teodóra, a Liszt- és Kossuth-díjas balerina.
Két gyermek édesanyjaként és feleségként hogyan bírt ennyit dolgozni? Miképpen tudott minden fronton helytállni? Mennyire hűséges? Hogyan került be a 30Y klipjébe? Táncszínpadon mikor állt legutóbb? Pályája első éveiben egy kicsit sem húzta a szíve Maurice Béjart együttese, a XX. Század Balettje felé? Az olasz Vogue számára mitől volt érdekes egy magyar balerina? Hozott vagy inkább termett valamit, hogy bekerült a Vogue-ba? Miért lett balett-táncosnő? Az évek múlása mennyire érinti meg? És merre tart, mit mutatnak a mérföldkövek?
A már megvásárolható Vasárnapban ezekre a kérdésekre is választ kapnak Szabó G. László interjújában.
Forrás:ujszo.com
Tovább a cikkre »