Sargentini asszony hazugsággyára

Sargentini asszony hazugsággyára

Judith Sargentini asszony a munkát nem, a sikert, a fényt és a (be)csillogást viszont annál inkább kedveli. Valószínűleg ezeknek a tulajdonságainak tudható be, hogy igen csekély gyakorlati és elméleti tudása ellenére meglehetős gyakorisággal hallhatjuk és olvashatjuk a képviselő asszonyt összevont szemöldökkel világraszóló baromságokat nyilatkozni.

A minap is terjedelmes interjúban hódolhatott kedvenc hobbijának: Magyarországról mondhatta el a szinte csak hülyeségeket és hazugságokat tartalmazó véleményét. Az interjúban sok egyéb (hazugság) mellett egy igen izgalmas állítással ajándékozta meg a rá kíváncsi tartalomfogyasztókat. Mi most ezzel – az izgalmassal – fogunk foglalkozni.

A zilált lélekkel és frizurával hőbörgő politikus állítása szerint a kormány korlátozza a pluralista médiához való hozzáférést. Ez több okból is roppant szórakoztató kijelentés, de ami ­miatt a Sargentinire kíváncsi olvasó a leginkább elkezd kínjában röhögni, az az, hogy a fenti zavaros gondolatait az egyik olvasott szélsőbalos magyar hírportálon, a Mérce.hu-n mondhatta el. Az interjút pedig átvette az ATV , a Hír TV, az RTL Klub, a 24.hu, a HVG, az Index, a 444.hu és számos kisebb ellenzéki hírportál. (És természetesen a jobboldali sajtó is.)

Amióta Sargentini interjúja napvilágot látott, másról sincs szó az állítólag nem létező, elnyomott, betiltott és korlátozott, azonban mégis felsorolhatatlanul sok szereplőből álló ellenzéki sajtóban, mint arról, hogy ők, kérem, el vannak nyomva. Mind a százan.

Ehhez szorosan kapcsolódik, hogy jelenleg Magyarországon az internetes lefedettség gyakorlatilag százszázalékos. Persze a progresszió, Soros és Simicska szolgálatába állt ballib és ballikos újságírók szeretik ennek az ellenkezőjét állítani, ami kétségtelenül jól hangzik, azonban nem igaz.

Az ő alternatív, dölyfös, elitista/urbanista univerzumukban Budapesten kívül kizárólag írni és olvasni nem tudó, primitív, sáros gumicsizmában vacsorázó bunkók laknak, akik áram, tévé és internet nélküli sivár életük során kizárólag óriás­plakátokon látható képekből (hisz a szöveget el sem tudják olvasni) szerzik az információi­kat. Az igazság ezzel szemben az, hogy Magyarország sok nyugati országot is megelőzve teljes – tehát még egyszer a Sargentini-félék kedvéért: teljes – internetlefedettséggel bír.

Íme pár adat a Hootsuite január eleji statisztikáiból: a felnőtt magyar lakosság 79 százaléka tekinthető internetfelhasználónak. Mobileszközzel majdnem nyolcmillió magyar rendelkezik, ebből csaknem hatmillióan vannak fent a Facebookon. (Ha valaki elfelejtette volna: a választáson körülbelül 2,8 millió ember szavazott a Fideszre.)

A libsi RTL, a balos ATV és a jobbikos, simicskista Hír TV szinte minden szolgáltatónál az alapcsomag része. (A szerző például a XIII. kerületben lakik, és csak ezeket a televíziókat fogyaszthatja, lévén hogy az Echo Televízió adását valamilyen ismeretlen okból a szolgáltatónak egyelőre nem sikerült belegyömöszölni a több mint 60 csatornát tartalmazó alapcsomagba.)

Sargentini asszony ugyanazokat a hazugságokat ismételgeti, amiket Kálmán Olga stúdiójában hallhatunk idestova egy éve: hogy Magyarországon korlátozzák az ellenzéki média elérését, vidéken nincs internet és nem foghatók az ellenzéki televíziók.

Pedig szó nincs ilyesmiről. Ez egy szemenszedett, aljas hazugság. Magyarországon elképesztő fölényben van az ellenzéki média a világhálón. Azon az interneten, amelyet nyolcmillió magyar ember használ. Ahol hatmillió felnőtt választópolgár facebookozik. A minden szolgáltatónál az alapcsomag részét képező ATV és Hír TV pedig az esti politikai műsoraiban napok óta pörgeti Sargentini hazug vádjait. Természetesen nem cáfolják a LIBE-jelentés összeállítójának állítását, hanem minden szavával egyetértve diktatúrázzák, autokráciázzák Magyarországot. Teszik ezt annak ellenére, hogy Sargentini hazugságainak semmiféle valóságalapjuk sincs.

Hiszen minden hétköznap este, ha az ember elkezd politikai műsorok után kutakodni, akkor pillanatok alatt megtalálhatja Rónai Egont és Kálmán Olgát, ahogy amiatt sopánkodnak – na jó, sivalkodnak –, hogy Magyarországon elérhetetlen az ellenzéki sajtó. (Agyrém.) Ellenben az Echo TV iránt érdeklődők jóval kisebb arányban járhatnak szerencsével, hiszen a jobboldali/konzervatív csatornát sokkal kevesebb háztartásban lehet elérni, mint ellenzéki konkurenciáit. (Tiszta Észak-Korea.)

A botcsinálta bűvészpolitológusok persze pontosan ilyenkor szokták vicsorogva előkapni a kalapjukból a TV2-t, csakhogy egyrészt a TV2-nek nincsenek politikai háttérműsorai (sőt, ősszel még az a Wahorn András kapott egy portréműsort, aki Simicska szomorú „heti hetesében” szokott üvöltözve, hadonászva forradalomra buzdítani), a Mokkában csak reggel 7-től háromnegyed 8-ig foglalkoznak közélettel, a Tényekben pedig mind­össze átlagosan öt percet tesznek ki a politikai hírek.

Ehhez képest az RTL Klub Híradója gyakorlatilag egy kátyúból, a Fradi rossz szerepléséből vagy akár egy eldobott csikkből is képes Orbán alkalmatlanságát és rövid időn belül bekövetkező bukását levezetni. Arról nem is beszélve, hogy van ellenzéki hangvételű, politikai, tematikus, beszélgetős műsoruk Baló György vezetésével, a reggeli bulváros műsorukban pedig balliberális művészvendégeikkel szorgalmasan rezonálnak a kormánykritikus témákra.

Vagy ott van – hiszen van – az ATV, ahol minden este főműsoridőben, két végtelenül hosszúnak tűnő órában sivalkodnak diktatúrától rettegve az ellenzék többszörösen megbukott politikusai és celebjei, és ahol Sváby András minden vasárnap este 7-től demonstrálja, milyen is volt az az időszak, amikor tényleg nem volt sajtószabadság, és amikor a Napló a szoclib kormányok kormányzása alatt szombat esténként főműsoridőben csapatta a TV2-n a ballib kormánypropagandát.

A Hír TV műsorainak elemzését most kihagynám, mert egyrészt rossz a gyomrom, és nem szeretnék hányni, másrészt Kálmán Olgáék már tényleg önmaguk dacos paródiái, akikre a kutya sem kíváncsi.

Én is csak kötelességből és némi mazochizmusból szoktam Mucikámékra kapcsolni. Kicsit hiányozni is fog Oktatásegészségügy Olga, amikor végül utolsóként lekapcsolja a villanyt.

Sargentini asszony természetesen hazudik. Magyarországon még mindig fölényben van a ballib oldalhoz sorolható ellenzéki média. Óriási fölényben. Senki nem korlátozza az emberek hozzáférését az úgynevezett pluralista – jelentsen ez bármit is – médiához. Kizárólag a magyar emberek korlátozzák a saját elérésüket. Nem kapcsolnak a folyton rinyáló, magukat sajnáltató álhírgyárakra.

Teszik ezt azért, mert elegük van. Elegük van abból, hogy az ellenzéki sajtó Sargentini asszonyhoz hasonlóan majdnem mindenben összevissza hazudozik. Például arról, hogy Magyarországon nincs sajtószabadság.

Apáti Bence – www.magyaridok.hu

Köszönettel és barátsággal!

www.flagmagazin.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »