Valaki egy fordított V-alakú bejáratot vésett az Andokban található egyik majdnem függőleges szakadékba féltávnál. Majd nagy pontossággal egy sehová nem vezető ajtót vágott a szikla felszínébe, mellyel megegyező tervezéssel találkozunk az ősi Perzsiában és Egyiptomban. Ráadásul egy kiegészítő oltárt is belevájtak három fülkével együtt a bazaltba. Ezt a szent helyet Naupa Iglesia-nak, pontosabban Naupa Huaca-nak hívják.
Szentély Naupa Iglesia-nál. Photograph © Freddy Silva
A paradicsomba nyíló ablakok
Nem véletlenül hivatkoznak az efféle „ajtókra” a paradicsomba nyíló spirituális kapukként vagy ablakokként: a naupa a szellemvilág egyik lakója, s történetesen a Naupa Huaca álajtaja a föld elektromágneses áramlatainak egyik átjárója, éppen ama erőké, melyekről tudjuk, hogy testen kívüli élményeket idézhetnek elő.
Kemény szívről vall, ha valaki itt áll és nem érzi az érzékelhető erőhelyet. Annyira mellbevágó, mint amennyire elbűvölő. Talán ez volt a legfontosabb oka annak, amiért ezt a helyet Peru egy ilyen távoli és megközelíthetetlen vidékén hozták létre. A helyszín puszta mivolta valószínűtlenné teszi, hogy bármilyen csillagászati kapcsolódása legyen, ezért hajlunk arra, hogy eljátszunk azzal a gondolattal, mely szerint ezt valaha tiltott sámáni rituálék templomaként használták. A világ más tájain az ilyen jellegű templom megkívánja, hogy nehezen lehessen megközelíteni, s ebből adódóan egy ingermegvonásos környezet legyen, mely olyan feltételeket hoz létre, melyek hozzásegítik a jelöltet a magasabb valóságszintekre történő bejutáshoz.
Zenei mérések
Naupa Huaca fő kapujának méretei nem véletlenszerűek, hanem zenei jelölésekhez igazodnak. A hossz-magasság arány 3:1, ami egy kvint a második oktávon; a fülke aránya 5:6, ami egy kis terc.
Az 5:6 arány egyszerre szokatlan és különleges információkkal telített. Tökéletesen leírja Föld mozgását, melynek pólusai egy teljes tengelykörüli fordulatot 25620 év alatt tesznek meg, míg az egyenlítő síkja 4 fokkal dől meg minden 21000 évben – az arány 5:6. A bolygó mozgásának pontos számítása szintén bele van kódolva egy másik nem szokványos templomba, az egyiptomi Tört Piramisba, melynek dőlésszöge ugyanezt az arányt mutatja.
Sznofru Tört piramisa az egyiptomi Dahsurban (CC BY-SA 3.0)
A barlang mennyezete uralja Naupa Huaca egyedi környezetét. Szakértő módon úgy alakították ki, mintha ahogy kés hatol a vajba – ne feledkezzünk meg arról, hogy majdnem 3000 méteres magasságban járunk –, s lézerre emlékeztető precizitással tették egyenletessé, ami két különböző, mégis különleges szöget eredménye: egy 60 és egy 52 fokost. A Földön csak egy másik olyan hely van, ahol ez a két szám egymás mellett jelentik meg: a gízai két nagy piramis dőlésszögénél.
A Naupa Iglesia-ban található szakadék meredek falának kő szögei. Photograph © Freddy Silva
Az Andok eme régióját rendszeresen megrázó, pusztító intenzív földrengéseknek része volt a helyszín rongálódásában, ami meghiúsította ebbe az emberalkotta barlangba irányuló további expedíciókat a felhalmozódott kövekből álló modernkori alacsony falon túlra, ami a részben leomlott mennyezet törmelékeinek állta útját, hogy azok a hegyoldalban futó ösvényre merészkedő kíváncsiskodókat és rettenthetetlen emberekre rá ne zuhanjanak.
Mégis, adódik egy másik vizsgálandó anomália is ebben a templomban: a létrehozója pontosan azt a helyet választotta ki a hegyoldalban, ahol egyetlen bazaltkibúvás található. A környező homokkővel nyilvánvaló kontrasztot alkotva, a bazalt egy kristályfajtát tartalmaz, amit a korai rádióvevőkészülékekhez használtak annak kiváló piezoelektromos tulajdonságai miatt. A szikla ugyanakkor mágneses, ami egy hasznos jellegzetesség a sámánikus utazáshoz.
A bazalt (pontosabban a kékkő) ugyanakkor speciálisan Stonehenge legősibb részének a kialakításához választott kőzet, ami arra ösztönözte annak építőmérnökeit, hogy ezt a hangzatos gránitot 150 mérfölddel odébb, Wales-ben bányásszák ki. (Megj. a Fordítótól: a gránit és a bazalt is magmás kőzet, még ha nem is ugyanaz.)
Carn Menyn-ben (Wales) található kövek, melyek a kékkövek egyik példái. A dolerit lapokat a fagy hasította szét, s egymásra vannak halmozva, mintegy szállításra készen.
(Ceridwen/CC BY-SA 2.0)
A kibúvásba szakértelemmel három fülkét vájtak, s bár a vallási fanatikusok részben itt dinamitot robbantottak, a szakszerű kivitelezés továbbra is magától értetődő. A központi fülke hasonló módon zenei jelölések szerint lett kivágva, az arány 3:2, egy kvint.
Naupa Huaca. Photograph © Freddy Silva
A háromlépcsős kialakítás a világegyetem andoki nézőpontját mintázza: a kreatív alvilág, a fizikai középvilág és az éteri másvilág. A koncepciót a chakana-ban eszményesítették meg, amit gyakran az andoki keresztként ismerünk. A chacana szó szerint „áthidalni” vagy „keresztül haladni”, s azt írja le, hogyan kapcsolódik egymáshoz egy üreges nádszálon keresztül a létezés három szintje. Ugyanezt a kulturális elképzelést találjuk az ókori Perzsiában, Egyiptomban, az USA délnyugati államaiban, valamint a kelták világában. E terv legrégibb verziója Tiwanaku monolitjába van vésve, ami a világ legidősebb templomkomplexuma, s abban különbözik a későbbi változattól, hogy nem négyzet, hanem téglalap alakú az 5:6 arány alapján.
A kékkő kibúvásba vésett három fülkés oltár. Photograph © Freddy Silva
Tiwanaku romjai, Bolívia. (CC BY-NC-SA 2.0)
Úgy tűnik, hogy Naupa Huaca-t egy kozmikus kőműves tervezte meg mindenki számára, aki a valóság egy másik szintjére kívánt eljutni és az istenekkel szeretett volna kommunikálni, akik napjainkig a természet erői vagy olyan felemelkedett emberek, akik az ilyen erők utalását személyesítették meg vagy ahhoz értettek.
Kik hozták létre Naupa Huaca-t?
Az építész személyazonosságának meghatározása során bizonyosan elvethetjük, hogy inkák lehetettek. Az inka kőfaragások mind méretüket, mind minőségüket tekintve elhalványulnak az összehasonlítás során. Az inkák pusztán megörököltek és fenntartottak egy olyan kultúrát, mely a 14. századra már rég megszűnt. Még az ősi aymarák is azt állították, hogy az ilyen templomokat jóval az inkák előtt hozták létre.
A Naupa Huaca-ban található faragások stílusa összeegyeztethető a Cuzco-ban, Ollantaytambo-ban és Puma Punku-ban találtakkal. Ezeket a helyeket egy közös mítosz kapcsolja össze: az utazó építő istenség, Viracocha, aki a hét Ragyogóval együtt jelent meg Tiwanaku-ban egy katasztrofális vízözönt követően – Kr.e. 9703-ban –, hogy segítsen újra alkotni az emberiséget.
Viracocha. (Public Domain)
Érdekes ódon ugyanaz a csoport tűnt fel Egyiptomban Aku Shemsu Hor, vagyis Hórusz Követői néven.
Freddy Silva is a best-selling author, and a leading researcher of alternative history, ancient knowledge, sacred sites, and the interaction between temples and consciousness. He is author of many books, including THE LOST ART OF RESURRECTION
Fordította és szerkesztette: Száraz György
Forrás / Original article: http://www.ancient-origins.net/ancient-places-americas/naupa-iglesia-egyptian-portal-andes-007198?nopaging=1
Engedd meg, hogy figyelmedbe ajánljam a napvallás eseményeit!
Részt vehetsz programjainkon:
Istentiszteletek http://napvallas.hu/programok/tudj-meg-tobbet-az-istentiszteletekrol-es-ami-mogottuk-van/Aurafejlesztő és Meditációs Klubok http://napvallas.hu/programok/aurafejlesztoi/Főnix-programok http://napvallas.hu/programok/fonix-pHYPERLINK “http://napvallas.hu/programok/fonix-program/”rogram/Egómentesítő kurzusok http://napvallas.hu/programok/egomentesito-kurzus/Karma Oldó Napok http://napvallas.hu/programokHYPERLINK “http://napvallas.hu/programok/karma-oldo-nap/”/karma-oldo-nap/Szer-napok (szent ünnepnapjainkon) https://www.facebook.com/napvallas/?fref=tsÉbresztő Táborok https://www.facebook.com/napvallas/?fref=tsBel- és külföldi zarándoklatok https://www.facebook.com/napvallas/?fref=ts
Csatlakozz hozzánk minden elkötelezettség nélkül!
Járd velünk együtt önmagunk felszabadításának útját, melynek segítségével egységet teremthetsz önmagadban és a környezetedben, s hozzájárulhatsz a világ rendjének helyre állításához!
Száraz György
Boldog napot!
Forrás:boldognapot.hu
Tovább a cikkre »