Ahogy a kommunizmus rátelepedett a Télapóra a Mikulás (Szent Miklós) vallástalanítása érdekében, a liberalizmus pedig egy másik keresztény szimbólumra, a szivárványra, úgy próbálják most tovább vinni ezt a hagyományt a szélliberális LMBTQ-fanok. Volt már ugyan próbálkozás Róth Manó és utódai idejében is a kilúgozásra, hagyott is mély nyomokat, de kiirtani a hitet minden ember életéből nem tudták.
Ahogy a kommunizmus rátelepedett a Télapóra a Mikulás (Szent Miklós) vallástalanítása érdekében, a liberalizmus pedig egy másik keresztény szimbólumra, a szivárványra, úgy próbálják most tovább vinni ezt a hagyományt a szélliberális LMBTQ-fanok. Volt már ugyan próbálkozás Róth Manó és utódai idejében is a kilúgozásra, hagyott is mély nyomokat, de kiirtani a hitet minden ember életéből nem tudták.
A rendszerellenesnek nyilvánított egyházak ünnepeinek nagy részét eltűntették a naptárakból, a megmaradt karácsonyt, húsvétot, illetve ezek lényegét átformálták, megmásították, vallási élét, értelmét jócskán tompították. Így volt, hogy december 24-én, Szenteste napján még dolgozni kellett sokáig, mert munkanap volt, az óvodákban, iskolákban aznap délutánra még fenyőünnepeket rendeztek, amin persze részt kellett nyilván venni, a 26-a gyakorlatilag eltűnt, a csonka karácsony, csonka hazában 25-ére korlátozódott, figyelték, ki megy templomba, s óva intettek (hát, lehet, hogy nem ilyen finoman) mindekit attól, hogy valamiféle vallási felhangot üssenek Jézus születése kapcsán akár csak otthonaikban is.
Ma már nincs üldöztetés politikai csatlós szinten, sőt, újra összefonódni látszik állam és egyház kormányzásban, egymás támogatásában és felemelésében. Legalábbis itthon, Magyarországon. Ha azonban Nyugatra kitekintünk, láthatjuk, az elfogadás nemes eszméje mögé bújva miként választják külön az ünnepet, hogy aztán később beolvaszthassák az eredetibe a katyvaszt. Ezt teszi az LMBTQ nyomulása több német városban: Kölnben, Hamburgban, Münchenben, Berlinben, ahol külön karácsonyi vásáruk lesz, eközben politikailag korrekt téli vásárnak hívják az adventi árusítást több nyugat-európai városban.
Legdurvábban Torontó reagált az új szelekre, a kanadai településen Szeszfőzdék téli falujának nevezik az ország egyik nagy múltú karácsonyi fesztiválját, innen az erős utalás miatt még a kis Jézust is kitiltották. Nem maradhat ki a felvilágosultak sorából persze Belgium, Svájc, Hollandia sem, hogy ne sértődjenek meg a nem keresztények, ezekben az országokban is muszáj semlegesíteni az elnevezéseket. (Karácsony városában ez talán még nem merült fel, de lehet, hogy csak amiatt nem, mert ez a lépés szükségszerű kérdéseket vetne fel Gergely esetleges névváltozatását illetően is.)
Van, ahol a semlegesség sem hangsúlyozhatja eléggé a befogadást. Térjünk vissza a merkeli agymosás határain belülre, és próbáljuk meg aláhúzni, még ha nem is veszik jó néven, hogy nem a másként, tradíciókban gondolkodó a kirekesztő. München meleg közössége idén 15. alkalommal rendezi meg saját, Pink Christmas elnevezésű mulatságát, ahol transzik és drag queenek szórakoztatják a forraltborozókat, sajátos jászolfelfogásukban pedig félmeztelen férfi alakok bábáskodnak a kis Jézus felett.
Düsseldorf is felvilágosult már
Ne tessék fanyalogni, ez nem a megfelelő be- és elfogadó hozzáállás, tessék már végre hatnia az érzékenyítésnek! Téli Pride-ra fel, aki elég nyitott! Amúgy meg áldott Adventet…
G. Németh Éva – Hunhír.info
Forrás:hunhir.info
Tovább a cikkre »