A kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről, a kata adózás kibővítéséről, valamint a profi labdarúgók és egyéb sportolók adókönnyítésének eltörléséről. Ezeket a javaslatokat hamarosan társadalmi egyeztetésre bocsátják, így bárki elmondhatja róluk a véleményét – közölte Magyar Péter a Facebook-oldalán egy videóban. 100 ezer forint lesz a kata tételes adója, ennél is kedvezőbb kivételekkel. 1 milliárd forint fölött 1 százalék lesz a vagyonadó, 100 milliárd fölött 1,5 százalék.
(Cikkünk frissül.)
Magyar Péter három fontos témáról adott tájékoztatást a Facebook-oldalán: a kormány döntött a milliárdosok vagyonadójának részleteiről, a kata-adózás kibővítéséről és a profi labdarúgók és egyéb sportolók adókönnyítésének eltörléséről. Ezeket a javaslatokat hamarosan társadalmi egyeztetésre bocsátják, így bárki elmondhatja róluk a véleményét.
Tájékoztatása szerint
2027. január 1-től a kormány bevezeti a milliárdosok vagyonadóját.
A vagyonadót azoknak kell majd megfizetniük, akiknek 1 milliárd forintnál nagyobb a vagyonuk. Mértéke az 1 milliárd forint fölötti vagyon 1 százaléka lesz. A szupergazdagok körében az adó magasabb, a 100 milliárd forint fölötti vagyon után 1,5 százalék adót kell majd fizetni. Az adó a teljes vagyonra vonatkozik majd, az ingatlanoktól a befektetéseken át a társasági részesedésekig. A külföldön tárolt és a vagyonkezelőkhöz rendelt vagyonra szintén vonatkozni fog, „így nem érdemes a vagyonok elrejtésével próbálkozni” – fogalmazott Magyar Péter, hozzátéve: fontos azonban, hogy a hitelek levonhatóak lesznek az adóalapból.
Az összeg megállapításához részletes, elsősorban a valós forgalmi értékre alapozó szabályokat alkot a kormány, mind az ingatlanok, mind a társasági részesedések esetén, a kettős adóztatás elkerülését pedig nem csak a nemzetközi egyezmények kapcsán tartják szem előtt. Az ingatlan és a gépjármű után fizetett adók levonhatóak lesznek a vagyonadóból – mondta.
A vagyonadót évente egyszer, önbevallás alapján kell majd fizetni. Első alkalommal az idei év végi állapot alapján 2027. augusztus 31-ig. Bevallást csak azoknak kell készíteniük, akiknek az egy főre jutó vagyona eléri az 1 milliárd forintot. A NAV az adóalap kiszámítását segítő kalkulátort fog biztosítani. Akinek egymilliárd forintnál kisebb a vagyona, annak nincs semmilyen tennivalója, „minden ezzel ellentétes híresztelés, álhír” – jegyezte meg.
„Sok tehetős, hirtelen milliárdossá vált honfitársunk próbált lobbizni a vagyonadó ellen. Volt, aki még szakmainak álcázott, fizetett cikkeket is megjelentetett a sajtóban. Hiába. Javaslom, hogy a pénz felesleges elköltése helyett inkább becsületesen fizessék be az adót” – jegyezte meg a miniszterelnök.
(Cikkünk frissül.)
https://www.facebook.com/plugins/video.php?height=476&href=https://www.facebook.com/reel/2188037155391844/&show_text=false&width=267&t=0
Forrás:infostart.hu
Tovább a cikkre »


