Lovas István: Elhallgatott hírek 67. / Nemzetközi sajtószemle

Elhallgatott hírek” néven sorozatot indítottam azért, hogy a hazai média hallgatását vagy várható hallgatását egyes témákban áttörjem.

KRONEN ZEITUNG

Tegnap este 10 óra előtt néhány perccel az osztrák napilap végre ki merte nyögni, hogy valami nem stimmel a belügyminisztérium számadataiban – miután idézhette a hazug adatok forrását.  „146,9 százalékos választási részvételi arány Waidhofen/Ybbsben” címmel ad hírt a vasárnapi elnökválasztás „hivatalos” belügyi adatairól,  és azt így kezdi: „Mint Robert Stein, a belügyminisztérium választási osztályának vezetője hétfőn este kijelentette…, az eredményt korrigálják”. Stein hozzátette, „Ez azonban nem jelenti az összeredmény jelentős változását”. A hibát a jövő hétig „befagyasztják”, és meghagyják az adattárban.  A cikk arra is rátér, hogy Heinz-Christian Strache FPÖ-elnök Linz esetében „lehetséges választási csalást szimatolt”, amiért túl nagy arányú volt ott a levélben leadott szavazatok aránya.

N-TV

Németországban is idézték Stein urat a 146,9 százalékos részvételről: a hírtévé portálján ezzel a címmel jelent meg a csalás: „Választási defekt Ausztriában: a 147 százalékos részvételi arány felmérgesíti az FPÖ-t. Az engedelmes kutyamédium már az első mondatában kitette az FPÖ elé a „jobboldali populista” jelzőt. Robert Stein szerint a hibát „sajnálatos módon” az illetékes tartományi hatóság követte el. A tévé ezután Strachét idézi, aki kijelentette, megvizsgáltatnak minden rendszertelenséget.

THE GUARDIAN

Gerd Müller, német fejlesztési minisztert idézi a brit lap, aki szerint az EU költségvetése 10 százalékát kellene a „menekültválságra” fordítania.

RUSSIA TODAY KONTRA BBC

Tegnap este 6 órakor a globális orosz adó vezető híre arról szólt, hogy milyen kemény összecsapások történtek Brüsszelben a 60 ezer tüntető és a rendőrség között. A szakszervezetek által szervezett demonstráció a kormány „antiszociális” politikája ellen irányult, mert a résztvevők úgy látják, hogy az jelentősen rombolja az ország társadalombiztosítási rendszerének alapjait. Az adó idézi a szakszervezeti vezetők azon panaszát, hogy Charles Michel miniszterelnök (a Magyarországot  az Európai Parlamentben folyamatosan támadó balliberális Louis Michel volt belga külügyminiszter fia)  szabadpiaci politikája az elmúlt két évben egy átlagos belga családnak mintegy havi száz eurójába került. A szakszervezeti vezetők arra is felszólították a kormányt, hogy szüntesse meg a nagyvállalatok adóelkerülési gyakorlatát. (A brit közszolgálati adók hírportálja világhíreket tartalmazó, nyomtatva 8 oldal terjedelmű híradásai közül egyetlen egy nem szól a brüsszeli konfrontációról, illetőleg eseményről.)

*             *             *

Az orosz légierő szíriai hadműveleteinek szeptember végi megkezdése óta a szíriai hadsereggel együttműködve az Iszlám Állam 28 ezer militánsát ölte meg, ami a terrorcsoport állománya több mint egyharmada. Az amerikaiak által vezetett koalíció két év alatt ötezret, közölte Szergej Lukjanov, az orosz hírszerzés helyettes vezetője.

DER SPIEGEL

A német hírmagazin főszerkesztője reggeli köremailjét azzal kezdi, hogy Merkelnek (nem EU-t ír!) a Törökországgal kötött megállapodása olyan épülethez hasonlít, amelyen naponta jelennek meg óriáshasadékok. Vasárnap a kancellár Isztambulba utazott, hogy Erdogan török elnökkel beszéljen, aki Merkelt egy negyed órán át váratta. Majd közölte vele, nem gondol arra, hogy engedjen az európaiak kívánságának és enyhítse a  terrorellenes törvényein. Erre Merkel közölte, akkor nem lesz gyors vízummentesség a törököknek. /Így dönt Merkel a helyszínen „demokratikusan” az EU nevében, azt meg sem kérdezve/.

SPUTNIK

Így hazudik a(z) Euronews: Maria Zaharova az orosz külügyminisztérium szóvivője kijelentette, a hírtévé egy cikkében Szergej Lavrov orosz külügyminiszter twitter-fiókjában olvasható üzenetére hivatkozott azzal, hogy így reagál Moszkva Velence regionális tanácsának azon döntésére, hogy eltörlik az Oroszország elleni szankciókat. Kár,  hogy Lavrovnak nincs twitter-fiókja, mondta Zaharova, kiemelve, a csatornát az ilyen hamis hírek elhiteltelenítik.

*             *             *

Szergej Lavrov orosz külügyminiszter hangsúlyozta, a Moszkva-Peking kapcsolatok jelentik az orosz külpolitika legfontosabb súlypontját. Ezt kínai kollégájának mondta a Sanghaji Együttműködési Szervezet ülésén, jelenti az orosz hírügynökség német nyelvű portálja.

*             *             *

Edward Snowden, az amerikai titkosszolgálat volt munkatársa hamarosan új dokumentumokkal lepi meg a világot.

THE NEW YORK TIMES

A vezető amerikai lap „A republikánus zsidó koalíció elítéli az újságírókkal szemben antiszemitizmust” címmel arról ír, hogy a Sheldon Adelson kaszinómágnás által súlyosan finanszírozott Republikánus Zsidó Koalíció kedden elítélte az elnöki versenyről tudósító amerikai újságírók ellen egyre növekvő antiszemita támadásokat. Ilyen kommentek „áradata” jelent meg a twitteren és más közösségi médiában, miután ezen újságírók Donald J. Trumpról negatív módon írtak.

YNETNEWS

Az Európai Sajtófotó Ügynökség egyik fotósát, a drúz származású Atef Szafadit arra akarták kényszeríteni, hogy vegye le nadrágját mielőtt belép az izraeli miniszterelnök irodájába. Ezt megtagadta, és nyomában a külföldi tudósítók nem voltak hajlandóak beszámolni Netanjahu találkozójával a francia miniszterelnökkel, Manuel Valls-szal folytatott megbeszéléséről. Az Izraelben működő külföldi sajtótudósítók szervezete elítélte a megszégyenítő magatartást, jelenti az angol nyelvű izraeli médium.

THE WALL STREET JOURNAL

Tegnap a Monsanto visszautasította a német Bayer AG ajánlatát, hogy 62 milliárd dollárért az amerikai céget felvásárolja. A Monsantónál kijelentették, a „biotech” cég nagyobb vételi ajánlatot érdemel, tudósít róla a globális terjesztésű amerikai lap.

BFMTV

A francia tévé hírportálja – majd több francia médium – tudósított arról, hogy Nadine Morano, egy korábbi jobboldali francia miniszter, aki jövőre az elnökjelöltségért is harcolni kíván, azt mondta a párizsi északi pályaudvarról (Gare du Nord), hogy „az Afrika” és „már nem Franciaország”. Utána feltette a kérdést: „Ezt nincs  jogunk kimondani? Ez az igazság.”

BOULEVARD VOLTAIRE

Hillary Clinton, a demokratapárti jelöltje a Fehér Háznak, elutasította, hogy egy utolsó vitát folytasson Bernie Sanders vetélytársával. A vitára a két politikust a Fox News tévéállomás kérte fel. Szóvivője azzal hárította el a meghívást, hogy Clintonné az idejét hasznosabban töltheti el a kampányolással, írja a népszerű francia alternatív hírportál.

www.lovasistvan.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »