Lovas István: Elhallgatott hírek 171. / Nemzetközi sajtószemle

EU: ami igaz, az tilos.

EUACTIV

Az Európai Parlament ki akarja bővíteni azon EU-egységeket, amelyek az online propaganda felderítésével foglalkoznak címmel számol be a brüsszeli hírportál arról, hogy  egy 11, már e téren dolgozó diplomatából álló csoport nagyobb személyzetet és jóval több pénzt kaphat annak nyomán, hogy az Európai Parlament nem kötelező jellegű jelentést fogadott el, amely az orosz propaganda és az Iszlám Állam propagandája ellen irányuló harcról szól.  „A szavazásra néhány nappal azután került sor, hogy Barack Obama és Angela Merkel nyilvánosan bírálta a közösségi médiaplatformokon keringő álhíreket és propagandát”.

RUSSIA TODAY

Az EU saját elveit árulja el – szólásszabadság kettős mércével címmel idézi a globális orosz tévéhálózat azt, hogy miként reagált az RT főszerkesztőnője, Margarita Szimonján arra, hogy tegnap az Európai Parlament határozatban sürgetett harcot az orosz hírforrások és egyúttal az Iszlám Állam nevű terrorszervezettel szemben. Vlagyimír Puyin orosz elnök tegnap a „nyugati demokrácia felfogás  politikai szétesésének jeleként” ítélte el a határozatot. A határozat mellett 304, ellene 179 képviselő foglalt állást és 208-an tartózkodtak. A Sputnik hírügynökség máris az ENSZ-hez, az EBESZ-hez és számos nemzetközi újságíró szövetséghez fordult a döntés ügyében. Szimonján elítélte a Tudósítók Határok Nélkül szervezetet, mert az szokásától eltérően hallgat. /E szervezet 1994-ben elítélte a magyar kormányt, azt hazudva, hogy a választások idején „alig maradt” nem kormánypárti médium, míg a jobboldali média 1994-től kezdődő szőnyegbombázása ügyében hallgatott./ Szimonján „felháborítónak” nevezte a határozatot. Az mutatja, hogy „az európai establishment milyen könnyen áldozza fel saját elveit. Azon elveit, amelyeket időtlen idők óta hangoztat. Amelyek miatt Oroszországot leckéztették évtizedek óta. Most meg azt látjuk, hogy a szólásszabadság egész elvére valójában  nincs szükség és attól megrettennek”.

*             *             *

A Russia Today ad hangot a nyugati ellenzékieknek, nyilatkozott Jill Stein az EU „propaganda elleni” határozatáról címmel  idézi az RT az amerikai elnökválasztás zöldpárti jelöltjét, aki „nevetségesnek” jellemezte, hogy az Európai Parlament az orosz médiát egy sorba állította az Iszlám Állammal. Elmondta, ő is és nem egy társa a Russia Today-en keresztül tudott csak az amerikai néphez szólni. Mike Papantonio, aki dolgozott mind a legnagyobb amerikai tévéhálózatoknak, mind a Russia Today-nek, elmondta, míg az utóbbinál soha nem szóltak bele a munkájába, az előbbieknél az mindennapos volt. Ha például az ABC, a CBS vagy az NBC tévénél eszébe jutna egy újságírónak a Pfizer által gyártott gyógyszerek ügyébe beletúrni, a válasz az lenne, „ne dühítsük fel hirdetőnket”.

*             *             *

A brit neokonok az új  McCarthyizmust átvitték az Atlanti-óceánon címmel az RT blogjában arról ír, hogy itt nem csak a Henry Jackson Társaságról van szó, amely feketelistázni akarja  „Putyin hasznos idiótáit”, mint kifejezte. Sokkal szélesebb akcióról van szó. A londoni Times lapnak és a NATO Atlanti Tanácsának („Trójai falovak”) ugyanez volt az üzenete. Mindenért Oroszországot kell vádolni.

*             *             *

Jevgenyi Niscsuk ukrán kulturális miniszter kijelentette: Kelet-Ukrajna lakói genetikailag képtelenek arra, hogy részei legyenek az ukrán kultúrának. Ezt az ukrán ICTV-ben mondta. (Ha ezt nem ő mondja, és nem Ukrajnában és nem  oroszokról…)

SPUTNIK

Az Európai Parlament propagandahatározata információs bűncselekmény címmel idézi a lap Maria Zaharova orosz külügy szóvivő elítélő nyilatkozatát „az orosz propaganda” elleni európai parlamenti  határozatáról. Hozzátette, ezzel akarja a Nyugat elterelni a figyelmet a valódi veszélyekről, mint a terrorizmus és a fundamentalizmus.

*             *             *

Az „álhíreket” terjesztő amerikai hírportálok elnyomása a szólásszabadságot veszélyezteti címmel a hírügynökség Ivan Elandot, az amerikai Független Intézeti Központ a Békéért és Szabadságért agytröszt igazgatóját idézi, aki szerint ha az amerikai kormány, a facebook és google cenzúrázza az alternatív és független hírportálokat, az súlyos veszélybe sodorja a sajtószabadságot.  A megszólaltatott szakemberek hangsúlyozták azt is, hogy igen aggasztó lenne, ha az 51 milliárd dollárt érő Mark Zuckerberg facebook tulajdonos  hatalmat kapna arra,  hogy eldöntse, mely hírforrásokat blokkolja.

BASEL EXPRESS

Az ENSZ becslése szerint Svédország 2030-ig harmadik világbeli országgá válik, aminek fő oka a jólét csökkenése, idézi a  világszervezet friss jelentését a svájci lap. 2010-ig Svédország a világ jóléti ranglistáján a 15-ik helyet foglalta el, míg 2015-ben már csak a 25-ik volt. 2030-ig a 45-ik helyre fog csúszni, és azt Kuba, Mexikó és Bulgária is meg fogja előzni. A lakosság egyre nagyobb része él szociális segélyből. A svéd  oktatás színvonala sok kívánni valót hagy maga után. Svédországba ugyanakkor a világ legelmaradottabb társadalmából érkeznek migránsok.

DEUTSCHE WIRTSCHAFTS NACHRICHTEN

Angela Merkel az internet tartalmát akarja megregulázni címmel arról ír, hogy a kancellárnő az „álhíreket” akarja kiirtani a közösségi médiákból. Attól tart nagyon, hogy az oroszok ezeken keresztül is beteszik a lábukat a kancellárválasztásba. (A Washington Post külön cikket írt arról, hogy az „álhírek” mennyire veszélyeztetik a német kancellárválasztást.)

*             *             *

Sahra Wagenknecht, a német Baloldal (Die Linke) elnökasszonya a Bundestagban „kíméletlenül nekiment” Merkel kancellárnak, akinek „arrogáns” politikát vetett a szemére, amelyben nem a polgárok jogos érdekei szerint tájékozódik és ennek következtében az emberek kételkednek a demokráciában. (A portál a teljes felszólást ismerteti, benne a Merkel-pártiak sziszegésével, jajongásával, kiáltozásaival.)

*             *             *

A német Szociáldemokrata Párt (SPÖ) egyik ügynökség pénz ellenében találkozókat intézett el SPD miniszterek és vállalatok, valamint lobbisták között.

*             *             *

Igen kínos műszaki hiba: a világ legnagyobb és legdrágább amerikai rombolója, az USS Zumwalt (DDG-1000) bennragadt a Panama-csatornában. A romboló 4,4 milliárd dollárba került. A hajó az első hajtóművét hagyta el.

YOUTUBE

A magyarországi politikai helyzetről most tartott párizsi Polémia másodízben megrendezett éves fórumán Almássy Ferencnek, a Visegradpost.com portál főszerkesztőjének elmondott beszéde került fel tegnap a Youtube-ra. Az előadás olyan emelkedett és elegáns dicsérete  a magyar jelennek és múltnak, valamint valósághű (értsd: álhírként cenzúrázandó) bemutatása a Magyarország elleni külföldi hadjáratoknak, ami teljes fordításért kiállt.

EUOBSERVER

Andras Baneth, EU-szakértő, a Közügyek Tanácsa európai hivatalának ügyvezető igazgatója cikkében azt ajánlja, ne a szokványos populistákat (Orbán, Kaczynski, stb.) vádolják sírásóként az EU bajaiért, hanem az EU saját magát, és nézzen a tükörbe.

SÜDDEUTSCHE ZEITUNG

A lap exkluzív értesülését közli, mely szerint Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke  mégsem marad Brüsszelben, hanem Berlinbe tér vissza, hogy a Bundestagban küldöttként próbáljon szerencsét.

HAARETZ

A Jeruzsálemben létrejött izraeli-lengyel kabinet találkozót követően kiadott közlemény egy szóval nem említi, hogy a lengyelek részt vettek volna zsidók üldözésében Lengyelországban  a holokauszt idején, annak ellenére, hogy több bekezdés is foglalkozik a holokauszt emlékével.  A lap egy izraeli bírálót idézi, aki szerint „úgy néz ki, mintha a lengyelek írták volna a közleményt és azt odatolták volna az izraeli kormánynak aláírásra”.

THE CONSERVATIVE TRIBUNE

Pánik üzemmódra kapcsoltak a Clinton Alapítvány vezetői, mert Clintonné veresége után súlyos mértékben csökkennek azon összegek, amelyeket az alapítványhoz befolyás ellenében juttatnak el.

RFE

A leggazdagabb poszt-szovjet országok rangsorát mutatja be az egy felnőttre jutó vagyon alapján az amerikai kormányszócső, a prágai  SZER/Szabadság Rádió. A becslést a svájci Credit Suisse végezte el. Az első Türkmenisztán 50 230 dollárral. Második Észtország 39 984 dollárral (Magyarországot nem vették fel a listára). A sereghajtó Ukrajna 1254 dollárral. Összehasonlításként más országokat is felsorol. Az USA esetében 344 692 dollár, Németországnál 185 175 dollár, Lengyelországban pedig 24 584 dollár.

BERLINER KURIER

A DHL csomagküldő szolgáltatás leállította szolgáltatását a berlini Wedding „háborús körzetében”, írja a berlini bulvárlap. Az ottani utcákon évente több ezer bűncselekményt követnek el. A DHL kiszállítói naponta szembesülnek megverésükkel, fenyegetésükkel, zsarolásokkal. Ebből lett elege a DHL-nek.  Weddingben „életveszéles lett a munka”.  Az egyik sofőr elmondta, legutóbb is a Prizenallee-n megállt, amikor három ember vette körbe, késsel a kezükben.

THE TABLET

Nyugi, a nácik nem masíroznak Brooklynban címmel az amerikai zsidóság portálja cikkének összefoglalójában azt írja, lehet, hogy Trump győzelme néhány bolondot és bigott embert felbátorít, de a racionálisan gondolkodó embereknek most még a korábbiaknál is jobban ajánlott, hogy megmaradjanak racionalitásuknál. A cikk első mondata: „Jó hírem van…: a Wehrmacht nem masírozik Brooklyn Heights-ben. (New York város e körzete zsidó etnikumú.)

ELECTRONIC INTIFADA

Trondheim, a harmadik legnagyobb norvég város úgy döntött, bojkottál minden olyan árucikket és szolgáltatást, amelyek a megszállt Ciszjordánia izraeli telepeiről érkeznek.

www.lovasistvan.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »