Kamulevelet szopott be a fél világsajtó, a horvát válogatott nem jótékonyodja el jutamát

Kamulevelet szopott be a fél világsajtó, a horvát válogatott nem jótékonyodja el jutamát

A fake news forrása egy horvát ellenzéki újságíró,  Igor Premužić cikke volt, aki a Dalicom nevű portálon közölt egy “nyílt levelet”  Zlatko Dalić nevében. 

A délvidéki Szabad Magyar Szó által kiszúrt írásban Premužić a horvát szövetségi kapitány szájába adva sorolja fel, mi mindennel elégedetlen hazájában, és miért tartja visszásnak, hogy a politikai elit igyekszik a sportsiker fényében fürdőzni. 

“Horvátország az Európai Unió legszegényebb tagállama, amely húsz éve nyögi a délszláv háború örökségét. Sok gyermek nem tud iskolába járni, az idősek a létminimumon élnek, az egészségügy összeomlóban, a vezetés pedig korrupt. Az országot nem a megfelelő emberek vezetik, éppen ezért nem kérünk a politikusok köszönetnyilvánításaiból, és azt szeretnénk, ha távolt tartanák magukat a nemzeti csapat sikerétől.”

 – áll a kamu levélben, amelynek lényege, hogy mivel “sok gyermek van, aki még nem látta a horvát tengerpartot”, a csapat testületileg felajánlja a vb-n keresett jövedelmét hátrányos helyzetű gyerekek nyaraltatására. 

Az írást a fél világsajtó, köztük az MTI is Dalić, illetve a horvát válogatott üzeneteként közölte le. Nem volt kivétel az Alfahir sem, mi is bedőltünk a kifejezetten hitelesen megírt gegnek. Az eredeti cikket ugyanis szinte senki sem olvasta el. Pedig annak alján ott szerepel az aláírás:

“Írta Igor Premužić, nem Zlatko Dalić”

Szemfülesek azt is kiszúrhatták volna, hogy az írás a humor rovatban kapott helyet. 


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »