Mi sem úsztuk meg az elmúlt hetek reptéri zűrzavarait. Dániában jártunk a #Divinfood projektünk éves partnertalálkozóján, és a 4 naposra tervezett útból végül 5 teljes nap lett. Összeszedtük, mit kell benyújtani a légitársasához, ha azt akarjuk, hogy térítsék meg a késésből eredő költségeinket és kompenzálják a kiesett időt.

Munkatársunk, a tudatosvasarlo.hu szerkesztője nem volt olyan szerencsés, mint előtte egy héttel az új #REBOOT projektünk partnertalálkozóján járt munkatársaink, akik „sima” másfél óra késéssel megúszták a Eurowings káoszát.

Hazafelé a Wizz Air délutáni indulás helyett éjfélkor írta ki, hogy aznap már nem indul a gép. Igaz, vigaszdíjként közben küldtek minden a reptéren rekedt utasnak egy 30 dán korona értékű kupont – ez a dán reptéri büfében nagyjából 1 zacskó cukorkára vagy csipszre volt elég, más nem is nagyon volt a kínálatban. Hajnali 3-kor közölték a reptéren rekedt utasokkal, hogy szállást sem találtak nekik. Kata így még egy éjszakát töltött Koppenhágában, nagyrészt ébren: hajnali 3-ig először vidáman, majd egyre kevésbé, később a reptér egyik nyugalmasabb sarkában a padlón fekve. A projekttalálkozó többi magyar résztvevője az Agri Kulti Kft., a Budapest Városháza és az Ökológiai Mezőgazdasági Kutatóintézet munkatársai végül visszakullodtak korábbi szálláshelyükre, ahol – egy a reptéren “befogadott” Wizz Air károsult családdal együtt – boldogan fogadtak el egy 6 ágyas szobát hajnali 5-től 8-ig.

Bár előtt begyűjtötték a szállásigényeket, végül arra az éjjelre sem szállást, sem transzfert nem intézett a légitársaság, pedig a fogyasztókat védő közös uniós szabályok értelmében ez kötelessége lett volna. Az utastájékoztatás sem volt a helyzet magaslatán.

Mi kell a kompenzációs igény és a késésből eredő költségek megtérítéséhez?

A Wizz Air oldalán benyújtottuk igényünket a 250 €-os kompenzációra és a késésből eredő költségek megtérítésére. Másnap meg is jött a válasz arról, hogy jogosnak ítélik meg a költségtérítési igényünket. A kompenzációról nem esik szó, viszont megint bekérték a bankszámlaadatainkat, amit a felületen egyébként meg kellett adni, és a bankkivonaton is szerepelt, amit a költségek alátámasztásaként küldtünk.

Hírdetés

Megyünk tovább.

A kompenzációhoz és a késésből eredő költségek megtérítéséhez a következő iratok szükségesek:eredeti utazási dokumentumok adatai;meghatalmazás, hogy az utas nevében az Egyesület eljárhasson;számlák másolata (külön-külön kell feltölteni és rögzíteni költségtípusonként (szállás – étkezés – útiköltség-telefonköltség); összegek megjelölése;banki adatok (ha nem céges pontokat kérünk, hanem pénzt). Ez egyik számlához bankkivonatot is csatoltunk, ami külön nem kértek, csak jelezték, hogy hitelkártyás bizonylatot nem fogadnak el (?!). A nem rájuk tartozó adatokat kimaszkoltuk.

Minket csak 3x dobott ki a rendszer sütiprobléma miatt, végül egy új böngésző inkognitó módjával sikerült. Hát… tavaly papíralapon a MÁV-nál gyorsabb volt.

Egy másik kollégánk május óta várt egy Wizz Air-es kártérítésre és kompenzációra, amit hosszas ügyintézés és az ügy újranyitása után július 20-án kapott meg. Nagyon kíváncsiak vagyunk, ezúttal mi fog történni és mikor. Kell-e fordulnunk Békéltető Testülethez, mert a cég nem válaszol vagy nem teljesíti igényünket?

Addig is csatlakozunk azokhoz, akik az utóbbi napokban felhívták a figyelmet arra, hogy a fogyasztók jogainak sérelmét nem lehet a mindennapos üzletpolitika részévé tenni.

Elvárjuk, hogy a légitársaságok olyan üzleti gyakorlatot alakítsanak ki, amely biztosítsa, hogy előre kifizetett szolgáltatások meg is valósuljanak.Elvárjuk, hogy a kompenzáció és költségtérítés minél rövidebb időn belül megvalósuljon minden porul járt utas számáraA járatok késése és törlése mindennapos kihívás a légi közlekedésben. Nem elfogadható a „meglepetésünkben azt sem tudjuk mit csináljunk” hozzáállás, amit a legtöbb utas tapasztal ilyenkor: az utasok tájékoztatása és ellátása alapvető kötelessége ilyenkor a légitársaságnak, pont.A repülőterek is legyenek felkészülve az ottragadt utasokra. Bezárt büfék, ahol nem lehet beváltani a kupont; ülőhely, áram hiánya; hiányos, rossz vagy ellentmondó tájékoztatás az induló és fogadó repülőtereken, csak hogy néhány példát említsünk, ami megkeseríti az utasok életét!Utazásra készülőknek az óvatosság jegyében a következőket tudjuk javasolniSoha ne utazzunk el úgy, hogy nincs nálunk annyi pénz, hogy egy éjszakára szállást, étkezést tudjunk magunknak fizetni. Még a leggondosabb társaságnál is fordulhat elő műszaki hiba, rossz idő, baleset a reptéren, vulkánkitörés, és hopsz, gondoskodni kell magunkról.Ciki, nem ciki, ha magunk ki is költekeztünk, érdemes ismerőssel, rokonnal megegyezni, hogy vész esetén ki tud kölcsönadni egy hazafelé szóló repjegyre.Gyógyszert ne adjunk fel csomagban soha, tartsuk magunk mellett a legfontosabb kellékeinket: okmányok, kp, bankkártya, telefon, töltő.Víz, némi élelmiszer legyen nálunk még ha csak 1-2 órás utazásra is készülünk.Több utasbiztosítással találkoztunk már, amik járatkésésekre, törlésre is fizetnek. Érdemes ezzel is kalkulálni a ha pénzünknél akarunk lenni, a légitársaságok sajnos nem kapkodnak a térítésekkel.

Ez a poszt Így kértünk kompenzációt és a késésből eredő költségek megtérítését a Wizz Airtől először itt jelent meg: Tudatos Vásárlók.