Felépült a Fidesz hazugságbirodalma! Így hülyítik közpénzből az embereket!

Felépült a Fidesz hazugságbirodalma! Így hülyítik közpénzből az embereket!

Az évente közel 80 milliárdból működő közmédia nem volt elég: a Fidesz Habony Árpád és Andy Vajna segítségével tovább építette médiabirodalmát, melynek segítségével emberek millióival próbálnak elhitetni teljes képtelenségeket is. Cikkünkből megtudhatja, hogy próbál manipulálni a kormánypárt a következő években.

A Fidesz gyakorlatilag létezése óta küszködik a saját médiabirodalmának hiányával vagy épp alacsony hatékonyságával. Az Orbán-Simicska konfliktus óta ráadásul elvesztették a kegyvesztett milliárdos érdekeltségébe tartozó orgánumokat (Magyar Nemzet, Hír TV, Lánchíd Rádió, Heti Válasz) is, a Széles Gáborhoz köthető, és az egyre aggasztóbb jegyeket mutató, rendszeres kurvaanyázásig süllyedt Bayer Zsolttal felvértezett Echo TV és Magyar Hírlap pedig a saját tábor egy marginális részén túl már szinte senkit sem tud megszólítani, ezért a Fidesznél óriási tempóban kezdtek egy új sajtóbirodalom kiépítésébe.

A köztévéhez egy évvel ezelőtt nyúlt hozzá a kormánypárt: a meglévő csatornák új arculattal, új tartalommal kezdték meg működésüket, mondhatni, propaganda-üzemmódba kapcsoltak. Az MTVA működése nagyjából évi 80 milliárdnyi közpénzt emészt fel – nem beszélve arról, hogy tavaly novemberben az állam átvállalta a közmédia 47 milliárdos adósságállományát is.

A gátlástalan kormánypropagandát folytató, és bántóan egyoldalú közmédiának azonban vannak korlátai, ráadásul egy esetleges kormányváltással elvész az egész, a Fidesz az elmúlt évben tehát érthető módon kiemelt figyelmet fordított papíron piaci alapon működő, kézivezérelt sajtóorgánumok kialakítására – Andy Vajna és Habony Árpád irányításával.

Előbbi megvásárolta a TV2-t, utóbbi pedig a Modern Media Group nevű cég 50%-os tulajdonosaként, vagy épp a háttérben megbújva új sajtótermékek sorát hozta létre. 

A nyomtatott sajtó haldokló piacán a Fidesz igyekezett menteni a menthetőt, a párthoz és Habonyhoz is közel álló Századvég megvásárolta a Napi Gazdaságot és leigazolta a Magyar Nemzet kormányhű munkatársait, majd átnevezte az újságot Magyar Időkre, jóllehet, a lap bántóan alacsony – épp ezért titkolt – példányszámban jelenik meg a mai napig.

A tavalyi év májusában indította el a Modern Media Group a Lokál című ingyenes újságot és a hozzá tartozó internetes portált, melynek vezetésébe az akkor már megvásárolt Napi Gazdaság Kft. vezetői, valamint az ex-blikkes Gálosi Emese érkezett. Az új médiabirodalom koncepciója a lapot látva teljesen világossá vált:

a politikai üzeneteket bulvárhírek közé csomagolva juttatják el a választópolgárokhoz.

Érdemes megjegyezni: a Fidesz és a bulvármédia kapcsolata a múltban nem volt felhőtlen. Az első Orbán-kormánynak (1998-2002) a legnagyobb színes lapok többször is nekitámadtak, utána a nyolcéves MSZP-SZDSZ érában sem kapott nagy teret az akkor erős ellenzéket építő Fidesz-KDNP. Ez annak tükrében nem volt meglepő, hogy a lapok szinte mindegyikét akkoriban (az azóta magyar kézbe került Sanoma kivételével ma is) a külföldi multinacionális cégek birtokolták, mint az Axel-Springer, a Ringier és a Sanoma, akik ekkor inkább a balközép pártokkal ápoltak jó kapcsolatot Európa-szerte. A Fidesz kétharmadával és Habony kezdeményező akcióival változott meg mindez 2010 körül. Megdöbbentő lehetett 2012-ben, hogy Rogán Antal akkori V. kerületi polgármester indítványára a budapesti Hild téri rikkancs-szobor kezébe közpénzből a Blikket öntötték, ami azóta is az egyik legnagyobb reklám a legnagyobb szennylapnak.

Murányi Marcell, aki ekkor a lap főszerkesztője volt (2005-ben nevezték ki, tavaly távozott a Népszabadság élére, de cserbenhagyásos gázolása miatt eljárás indult ellene és lemondott, posztján testvére, a sportújságíró Murányi András váltotta) tavalyelőtt megjelent, “Szex,celebek, politikusok című önéletrajzi könyvében több helyen is leírja: a Fidesz győzelme után Habony Árpád többször is felhívta és jelezte neki:

a Fidesz célja minél nagyobb teret nyerni a bulvárban.

Ehhez a nemhivatalos Orbán-főtanácsadónak minden lehetősége adott, hiszen volt felesége, Kaminski Fanny a Blikk és a Mai Nap munkatársa is volt, ma Orbán egyik fő sajtósa. Ebbe a körbe tartozott Szalai Vivien is, aki a bulvárlapok munkatársa volt, Habony és Kaminski, valamint a Rogán-család barátja. Ő ma az Andy Vajna birtokába került TV2 új hírigazgatója, nem mellesleg egészen közvetlenül a 2014-es választás előtt a korábban bebörtönzött MSZP-üdvöske, Zuschlag János neki mondta tollba önéletrajzát, amellyel egyértelműen a Fidesz győzelmét segítette.

Egykori bulvárújságírók egyébként feltűnnek Kubatov Gábor Fidesz-alelnök és FTC-elnök környezetében is: egyik jobbkeze, Nyíri Zoltán, aki újpesti vízilabdázó múltja ellenére is a Fradihoz kerülhetett, bedolgozott a Blikknek, a klub kommunikációs vezetője, a portálunkat gyűlölő, a Hagyó Miklós érdekeltségébe tartozó Parking Kft. egykori szóvivője, Volly György pedig a bulvárlap főszerkesztő-helyettese volt.

Csöcsvillantások és kamudiéták
A Lokálon és a TV2-n túl az interneten a még mélyebb bulvár irányába is nyitott a kormány köre, és létrehozta a hülyítőblogokra hajazó címekkel operáló, 90%-ban celebek csöcsvillantásairól, kamudiétákról értekező ripost.hu-t, melyen elvétve akad egy-egy politikai témájú cikk.

A Ripost kiadójában az egyedüli cégjegyzésre jogosult Schatz Péter, aki 2006 és 2012 között a Magyar Televízió Zrt. üzleti és termékfejlesztési igazgatója volt. Schatz a köztévéből közös megegyezéssel távozott, de aki a tévéostromtól a fülkeforradalomig mindent túlélt, az most is kiváló kapcsolati hálóval rendelkezhet az állami média környezetében.

Tulajdonostársa Ómolnár Miklós az első szabad választások előtt a Magyar Rádió munkatársaként, a kisgazda pártlap szerkesztőjeként, a referendum után a Torgyán-féle FKGP országgyűlési képviselőjént kereste a kenyerét. Tagja lett az Antall- és Boross-kormányhoz hű, ún. harminchármaknak, majd 1994-ben politikai pályafutása elbukott. Ezután a popzenei és szexuális felvilágosító tartalommal megtöltött, egykori KISZ-lap, a holland tulajdonba került Ifjúsági Magazin, majd a Story főszerkesztőjeként jeleskedett a bulváripar kiteljesedésében. 2014-ben elhagyta Storyt, hogy a fitneszguru celeb; Schobert Norbert kommunikációs igazgatója legyen. Nem is akkor csoda, hogy

a közpénzzel kitömött kormánypárti bulvár csöcsökben erősebb, mint hírértékben. 

Ómolnár ilyen nagyon komoly előzmények után prezentálta – a Heti Válasz értesülései szerint személyesen Habonyéknak – a ripost.hu terveit. Már akkor felmerült, hogy új bulvárlap előbb vagy utóbb nyíltan beolvad a kormánypárti médiaholdingba.

Egy átlagos címlaprészlet a Riposton

A ripost.hu azóta a száz százalékban állami tulajdonú MVM Magyar Villamos Művek atompárti hirdetéseiből is részesült több, mint 7 millió forint értékben. A bevallottan a Habony-féle médiacsoporthoz tartozó sajtótermékek (888.hu, Lokál, nyomtatott Lokál) a teljes paksi pénz felét tették zsebre, majdnem 130 millió forintot. De ez az összeg csak egy apró szelete az irányított hirdetéseknek. Információink szerint a 99%-ban könnyed tartalom ellenére a szerkesztőségi hangulat Ómolnár nehéz stílusa miatt nem túl rózsás, a sokak által kiállhatatlannak tartott főszerkesztő egyes pletykák szerint többször keveredett már heves vitába a szerkesztőkkel és újságírókkal.

A független unalmasportál
A ripost.hu-hoz hasonlóan hivatalosan nem tartozik Habony cégéhez a ránézésre is unalmas kormányzati Origo-utánzat, a TV2 Tények volt stábja által szerkesztett faktor.hu sem, mely tavaly októberben kezdte meg működését, a tény azonban az, hogy

a ripost.hu, a 888.hu és a faktor.hu háttérrendszerét és az üzemeltetését ugyanaz a fejlesztés biztosítja.
A lapot kiadó Nouvellle Media Kft. vezetője György Bence, a TV2 Tények egykori hírigazgatója, aki bár elismerte, hogy Andy Vajnával kapcsolatban áll, tagadta, hogy neki, vagy Habonynak köze lenne a portálhoz. Úgy tudjuk, a faktor.hu a hírszerkesztés terén viszonylag szabad kezet kapott, ám egyes tartalmak esetében működik a kézivezérlés, vagyis bizonyos témákról kötelező írniuk.

Politikai pedofília a menőktől
A kormányzati jófejkedőportál, a komolytalan 888.hu legalább papíron is a Habony-cégé, ennek főszerkesztője a századvéges-fideszes, ELTÉ-n is oktató G. Fodor Gábor, aki az újságírókat javarészt a kurzusára bejáró, általa menőnek gondolt fiatalokból toborozta, hogy afféle ellen-444-et hozzon létre. Mint az várható volt, ilyen kaliberű emberekkel annak ellenére sem sikerült túl nagyot alkotni, hogy a portált szokatlan módon már elindulása napján szemlézte az MTI. A kísérlet jobbára közröhej tárgya, a 888 eddig akkor került csak a híradásokba, mikor gusztustalan módon rúgtak bele

az egyik ellenzéki vezető feleségébe, akit szexuális segédeszköznek neveztek, kiskorú lányának pedig pornókarriert vizionáltak.

A cikken még a Fidesz politikusai is felháborodtak, néhány napig az állami hirdetések is eltűntek a portálról, de később visszakerültek oda, a 888 pedig megmaradt az immár társadalmi megvetés tárgyát képező G. Fodor-féle csapat játszóterének.

Vásárolt olvasottság
Az új sajtótermékek bejáratása persze nem egyszerű: a propeller.hu idén januárban írt arról, hogy az online portálok jobbára vásárolt forgalommal működnek, a látogatottság mindössze 1-2%-a érkezik direkt forgalomból, vagyis ennyien nyitják meg maguktól az említett portálokat. Cserébe havonta milliókat költenek arra, hogy cikkeiket hirdessék a Facebookon, vagy forgalmat vásároljanak hírkereső oldalaktól: így sikerül elérniük egyenként napi néhány tízezer olvasót, hogy a náluk megjelentek hivatkozási alapot szolgáltathassanak. A portálok és újságok ismertségét az állami hírügynökség, az MTI rendszeres lapszemléi is felturbózzák.

A bonyolult cégháló és a látszólagos függetlenség ellenére több dolog is összeköti a fent említett sajtótermékeket:

a rendszeres bevétel az állami hirdetésekből és az összehangolt, szisztematikus munka.

A Habony-féle médiacsoporthoz tartozó sajtótermékek (888.hu, Lokál.hu, nyomtatott Lokál) a teljes paksi pénz felét tették zsebre, majdnem 130 millió forintot. De, ez az összeg csak egy apró szelete azoknak az irányított hirdetési kiadásoknak, mely folyamatokban a közpénz karakterhalmozó gépírnokok zsebébe vándorol. A kétes látogatottsági adatokkal rendelkező Habony-médiában

láthatjuk az MTVA, az Erzsébet utalvány, a CSOK vagy a kormány bevándorlásellenes reklámjait is. 

Az Alfahír úgy tudja, hogy

a politikával csak elvétve foglalkozó, hivatalosan független és külön cég által működtetett ripost.hu-nál landolnak a titkosszolgálati anyagok, melyeket a szennyportál felturbózva, esetleg hazugságokkal kiegészítve tálal.

Információikat ráadásul nemcsak a kormánypárttól vagy a titkosszolgálattól kapják, értesüléseink szerint kerestek már informátorokat az ellenzéki pártok berkein belül is. A rendszer egyszerű: miután a ripost.hu előáll egy ilyen hírrel-álhírrel, rájuk hivatkozva veszi azt át a többi kormányközeli hírportál is, hogy végül a TV2 és az MTV híradóiban számoljanak be a témáról.

Ez történt akkor is, mikor megírták, hogy a Migration Aid egyik ikonikus alakja, “Baba” büntetett előéletű, a teljes rendszer tesztelésének azonban épp a napokban lehettünk szemtanúi.

Farkast kiáltottak
A Jobbik és a Farkasok nevű szervezet egybemosására építő műbalhé volt a főpróbája az új Habony-médiabirodalom működésének. A szisztémára érdemes odafigyelni, mert a jövőben borítékolható, hogy semmiségekből országos, botrányosnak látszó nagy ügyeket fog ez a most tesztelt rendszer kreálni.

Adva van az alaphír, ami valójában nem is hír. Jelen esetben, hogy van egy honvédelmi alapismereteket szerző, ifjúságképző airsoft-csapat, amelynek néhány tagja jó kapcsolatban van a legerősebb ellenzéki párttal (sőt, akár tagja is lehet annak). Az alaphírt a magát az Új Hajnal Rend “nagymesterének” tartó, UFO-hívő, az Atilla király Akadémiától eltanácsolt, sértett, zavaros világképű fiúnak a pár hónapig vegetáló Jobbik-ellenes Magyar Hajnal nevű bizniszpártnak adott Vonáról, Habsburgokról, Baranyiról és Akadémiáról szóló “hiteles információival” felturbózzák, és azt leközli a komolytalannak tűnő, de több milliónyi közpénzekért olvasók tízezreit vásárló Ómolnár-féle Ripost. Ha van benne valótlanság is, semmi gond, legfeljebb majd a Ripost pár hét múlva helyreigazít, de innentől már szabadon átvette rájuk hivatkozva a Faktor, majd tőlük a még kormányközelibb Magyar Idők. Rájuk pedig még szabadabban hivatkozhat az MTI, ezzel párhuzamosan pedig a Tényekhez igazolt volt célpontos, Kunfalvi Nóra révén a TV2-be, és a közszolgálati MTV-be is bekerülhet a felturbózott, hazugságokkal és csúsztatásokkal teli kreált hír.

“A speciális meg az általános realtivitáselmélet kitalálása között nem teljesen mindegy, hogy Einstein mivel töltötte az idejét? Horgászott, csajozott, ivott? Holt mindegy! Nem érdekel!” – a kettős mércét jól mutatja, hogy ezeket a mondatokat Kósa Lajos Habony Árpádról mondta, miközben a Farkasok kapcsán napokig amiatt szörnyülködött a kormánypárthoz húzó médiabirodalom, hogy a csoport tagjai milyen – egyébként nem törvénytelen – tevékenységekkel töltik szabadidejüket.

Így jut el a reggeli semmiség nem egész egy nap alatt szinte biztosan minden magyar családhoz estére a konyhaasztalra.

Érdemes lesz tehát figyelni a jövőben, hogy egy-egy információnak mi az eredeti forrása. Mint látható, a gépezet működik, az évi 80 milliárdból fenntartott közmédia mellé felsorakoztak a százmilliós állami hirdetésekből működő Habony-bástyák és a TV2 is; így lesz egy csöcsvillantás és fogyókúra-tipp közt elejtett féligazságból pillanatokon belül, aztán napokig pörgetett hír az országos híradókban.

És hol van még 2018…

Elszaszer T. Csörsz – Horváth Ádám – Kovács Dániel


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »