Rögtön az elején leszögezhetjük, hogy a tíz részből álló Mellékhatás jó sorozat. Az RTL Klub első saját fejlesztésű heti szériája kellően izgalmas ahhoz, hogy a néző érdeklődését hosszabb távon is fenntartsa. Műfaját tekintve a thrillert, a drámát és a krimit ötvözi. A kiindulópont a béranyaság, de fokozatosan egyre több téma kerül terítékre. És tegyük hozzá, a főbb szerepekben a felvidéki Borbély Alexandrát is láthatjuk.
Széphelyi Zoltán (Adorjáni Bálint) orvosként dolgozik az apósa által igazgatott magánklinikán. Törtető, sikeres, hamarosan átveheti az intézmény vezetését. A kutatás is érdekli, és saját számlájára is kísérletezik. Az egyik ilyen eset után azonban az élete a feje tetejére áll. Ludmann Zsolt (Nagy Zsolt) és a felesége, Kata (Tenki Réka) nem nyugszanak bele, hogy nem lehet saját gyerekük, a mesterséges megtermékenyítés nem sikerült. A kezelés rosszul sült el, Ludmannék érthetően dühösek. Az örökbefogadást kizárják, Széphelyinek pedig fizetnie kell a hibáért, akár az életével is. Marad a béranyaság lehetősége, amit a törvény tilt, és itt jön a képbe a doktor feleségének, Bertának (Borbély Alexandra) az unokahúga, Anna (Sztarenki Dóra).
Az RTL Klubnak nem ez az első heti sorozata. A Válótársak, A Tanár és az Alvilág ugyan saját gyártású szériák, viszont feldolgozások, külföldi licencek alapján készültek. Merész lépésnek is mondhatnánk, de épp itt volt az ideje, hogy megmérettesse magát valamelyik nagy kereskedelmi csatorna a saját ötletével is. Márpedig a Mellékhatás nem csak ötletként állja meg a helyét. Gasztonyi Kálmán vezető forgatókönyvíróként szállt be a tíz részből álló sorozatba, aki korábban a Válótársakban dolgozott már a csatornának.
Kovács Dániel Richárd rendezőként pedig A Tanár és a Válótársak után harmadszor kapott lehetőséget az RTL Klubtól. A sorozat ötlete jó, a kivitelezés szintén, és noha nem váltja meg a világot, de első nekifutásra mindenképpen biztató, és érdemes folytatni a saját ötletből való gazdálkodást.
A Mellékhatás első részének felpörgetett első félórája egészen beránt. Rövid idő alatt megismerjük a szereplőket, felmérhetjük a kapcsolatokat, ki hogyan viszonyul a másikhoz, és szinte adja magát a lehetőség, hogy kire osztották a béranya szerepét (nem őrá egyébként). A béranyaság témája talán nem éppen a legérdekesebb a nézők számára, nem fog tömegeket odaültetni a tévé elé, de több kérdést is felvet idővel. Olyan egyszerű kérdéséket, mint a család, a gyerekvállalás, a munka és a karrier szerepe, és persze azt is, hogy minden megvehető-e pénzzel, még az élet is.
Kapunk természetesen olcsó sztereotípiákat is, amelyek egyszerre igazak és megmosolyogtatók. Ilyen például Ózd, mint a nyomor, a szegénység jelképe. Akadnak furcsaságok is. Ludmann olajszőkítésből származó vagyona például elég különös, elsősorban azért, mert ezt egy negyvenes évei első felében járó karakter hozta össze, miközben ez a természetesen állami gondozottként felnőtt bűnöző korábban lányokat futtatott, végül építési vállalkozóként vált igazán ismertté. Az pedig külön gyöngyszem, hogy a jelenlegi hatalom emberének tartják, amit az erre éhes médiumok az első sorokban emeltek ki, miközben a sorozatban semmi szerepet nem kap. Ugyanilyen érdekes botlás, hogy miközben Anna állítólag a gyerekéért harcol, és alig érkezett meg Budapestre, hogy visszaszerezze a lányát, első dolga, hogy odadobja magát egy ismeretlen férfinak.
Az erdélyi születésű Adorjáni Bálint tekinthető a sorozat főszereplőjének. Az első pillantásra az olimpiai bajnok Szécsi Zoltán vízilabdázóra emlékeztető színésznek elhisszük, hogy alulról küzdötte fel magát, és foggal-körömmel kapaszkodik a szép jelenbe, és a jövőt még varázslatosabbnak látja. Nem negatív karakter, azonban egyre lejjebb csúszik még önmaga előtt is. Borbély Alexandra a családban gondolkodó naiv, elkényeztetett lány és feleség szerepét hozza. Próbálja összetartani az összetarthatatlant, minden álma egy gyerek, miközben a saját férjét sem ismeri. Nagy Zsoltnak mindig jól áll a gonosz szerepe, ezúttal is lubickol benne. Tenki Réka kevesebb lehetőséget kap, de amit mégis, azzal él, viszont nehezen hihető, hogy modell volt azelőtt. Sztarenki Dóra ismét vadócot alakít, ami jól áll neki.
A Mellékhatás nézőközönsége biztosan nem a Barátok közt rajongótáborából kerül ki. A nézettségi adatokból kiderül, hogy az első rész 784 ezres nézettségéből a hatodik részre elfogyott lényegében a nézők fele. A Válótársakkal és A Tanárral tehát nem veszi fel a versenyt, az Alvilággal viszont igen. Aki eddig nem látta, egy esélyt megérdemel, s a tévés sugárzástól függetlenül a csatorna oldalán is visszanézhető, ha másért nem, a felvidéki színésznő remek alakításáért.
Forrás:ma7.sk
Tovább a cikkre »