Vasárnap este kilenckor a Duna TV-n debütál a közmédia új sorozata, a Csak színház és más semmi. A hatrészes szériát az utóbbi idők egyik legsikeresebb magyar filmje, a 2005-ös Csak szex és más semmi alkotógárdája jegyzi: Divinyi Réka és Goda Krisztina írták forgatókönyvet, a főszerepben pedig Schell Juditot és Csányi Sándort láthatjuk majd.
A szexből színház lett a címben, a stábhoz hasonlóan azonban az alaphelyzet alig változott. Itt is egy színházban zajlik a cselekmény, ám amíg a filmben Schell dramaturgként csábította el Csányit, a macsó színészt, a sorozatban már válófélben lévő színésznő-rendező házaspárt alakítanak. De senki ne ijedjen meg, a drámai fordulat ellenére a hangulat is változatlanul könnyed, és – akárcsak a filmben – a happy end itt is borítékolható.
Ármány, szerelem és bulvár
Új előadással indít a Komédiás Színház, a régi, nagy sikerű Édes kis semmiség című darabot állítják ismét színpadra. Barnabás, a rendező (Csányi Sándor) a főszerepet a fiatal, ismeretlen színésznőre, Lilire (Mikecz Estilla) bízza. Bár a színészek előtt titokban tartják, a direktor és az ifjú tehetség egy párt alkotnak. A próbán azonban váratlanul felbukkan Barnabás elhagyott felesége, a híres díva, Alinda (Schell Judit), aki nagy sikerrel játszotta a darab főszerepét korábban, ezúttal az anya szerepébe kényszerül. És ezzel kezdetét veszi az intrika, az ármány és a szerelem.
A színház igazgatója, Dénes (Szervét Tibor) az őrületbe kergeti feleségét, Petrát (Szávai Viktória), aki a bemutatandó darab szerzője is egyben, és akiben váratlan érzelmek támadnak egy fiatal restaurátor, Dániel (Fehér Tibor) iránt. Mindeközben felbukkan egy öltöztetőlány (Lovas Rozi), aki barátjának, a bulvárújságírónak szivárogtat pletykákat a színészekről. Bonyodalom van bőven, így a hat epizód – amelyek a színdarab próbájának hat hetét kísérik végig – minden bizonnyal tartogat majd meglepetéseket.
Bukások után kellemes meglepetés
A sorozatot a Fapad, a Hacktion és a Munkaügyek gyártója, Kálomista Gábor producer hozta össze. A köztévé 400 millió forintot fizetett a hat epizódért, és időközben megrendeltek hat újabb részt – még a bemutató előtt, vagyis anélkül, hogy kiderült volna, vevő-e a közönség a produkcióra.
Holott a producer korábbi munkái adhattak okot némi aggodalomra. A fenti sorozatokat a kutya sem nézte, és a Goda Krisztinával közös, 900 milliós állami támogatásból készült mozifilmje, a Veszettek is hatalmasat bukott idén. És valljuk meg, első hallásra egy színházi szerelmekről szóló széria sem biztos, hogy tömegeket vonz a képernyő elé – pláne ilyen ügyetlenül kimódolt címmel.
A mostantól vasárnap esténként látható Csak színház és más semmi azonban kellemes meglepetés. A Nagypál Orsi és Miklauzic Bence rendezte sorozat ugyanis annak ellenére, hogy a párbeszédek néha teljesen életszerűtlenek, a viccek sokszor fárasztók és idegesítők, nem ritkák az érthetetlen dramaturgiai húzások, és van jó adag ripacskodás is, egy kimondottan szórakoztató produkció. Megállja a helyét az egyre erősebb hazai sorozatversenyben.
A történet az első negyedóra bizonytalankodása után sínre kerül, és egyszerűen, érthetően vezeti végig a nézőt a színházi ármánykodások útvesztőjén. A forgatás a hírek szerint elég hektikusra sikerült. A stáb nagyrészt a Thália Színházban dolgozott nyáron, ám hiába volt üres az épület, így is akadt gondjuk elég, a felvételek így igen feszített tempóban zajlottak. A két rendező ráadásul nem is külön-külön epizódokat dirigált, hanem egy részen belül osztották fel a helyszíneket egymás között. Ebből azonban semmi sem látszik a végeredményen, a sztori mindvégig gördülékeny, követhető és következetes.
Ebben hatalmas szerepe van a színészeknek is. Schell Judit ismét remek (bár ez nem meglepő, hiszen aki még az Életképekben is képes volt jól játszani, annak egy ilyen sorozat meg sem kottyan). Csányi Sándor, mint mindig, ezúttal is önmagát alakítja, de azt kifogástalanul. A reménybeli dívát játszó Mikecz Estilla – akit több kritikus Dobó Katához hasonlított – szendén visszafogott, de ez inkább a szerep kívánalma, és csöppet sem zavaró. Szervét Tibor szándékosan túlzó játéka a mániákus igazgató szerepében önmagában egy külön produkció, drámaíró feleségének titkos románca pedig Szávai Viktória alakításának köszönhetően válik igazán életszagúvá. De az Egynyári kalandban feltűnt, itt fiatal amorózót játszó Vecsei Miklósra, a sértett színésznő bőrébe bújt Pálos Hannára és Lovas Rozira sem lehet panasz.
Ki találja meg a Magyar Nemzetet?
A romantikus vígjátékban minden megvan a sikerhez, remélhetőleg ezt a közönség is felfedezi majd, és nem jár úgy a produkció, mint a köztévé számos komoly állami támogatásból készült, nagy reménnyel indult, majd csúnyán megbukott sorozata. Kár lenne érte, mert a Csak színház és más semmi valóban megérdemli a figyelmet.
Végre újra vannak minőségi magyar tévés produkciók – a Társas játék, a Terápia, az Aranyélet, az év végén vetített Félvilág vagy épp a Válótársak –, és ezt meg kell becsülnünk.
Végül pedig egy játék a Magyar Nemzet olvasói számára: lapunk váratlanul, többször is felbukkan a sorozatban – szép gesztus a köztévétől, hogy még ezekben az időkben is magától reklámozza az újságot –, hálából versenyezzünk hát, ki találja meg többször!
Forrás:mno.hu
Tovább a cikkre »