Mai autóink féklámpája, ablaktörlője és irányjelzője is egy hollywoodi színésznő találmánya volt

Mai autóink féklámpája, ablaktörlője és irányjelzője is egy hollywoodi színésznő találmánya volt

A mai gépkocsikon számtalan olyan alapvető funkció található, amely nélkül ma már nehezen lehetne elképzelni a közlekedést. Az irányváltást jelző index vagy a féklámpa alapvető tartozéka a kocsiknak. Ám ez nem mindig volt így. Az autózás hőskorszakában ezeket az eszközöket nélkülözniük kellett a sofőröknek, így a közlekedés sokkal balesetveszélyesebb volt, mint manapság. Azt kevesen tudják, hogy ezek a mindennapi vezetést megkönnyítő találmányok egyetlen személynek, egy színésznőnek köszönhetőek.

Florence Annie Brigwood 1886-ban látta meg a napvilágot. Édesapja egy kocsigyártó, édesanyja pedig Charlotte Bridgwood, egy írországi éhínség elől menekülő vaudeville színésznő volt. Ismertebb nevén Lotta Lawrence-ként irányította a Lawrence Dramatic Companyt, amelyben maga is szerepelt.

Florence-t az édesanyja hamar bedobta a mélyvízbe, és már három évesen a színpadon szerepelhetett. Ahogy idősebb lett, úgy kapott egyre felelősségteljesebb szerepeket, ám amikor elérte a megfelelő kort, édesanyja beíratta egy iskolába, és csak azután tért vissza a színpadra, hogy befejezte tanulmányait.

Először 1906-ban játszott filmben, majd egyre több szerepet kapott. 1907-ig körülbelül 38 kisebb mozgóképes szerepet sikerült megszereznie. 1906 végén az Edison Manufacturing Company szerződtette, mivel számos kollégájával ellentétben tudott lovagolni, a filmstúdiók pedig rendszeresen kerestek olyan színésznőket, akik el tudtak játszani például egy lovaglást is igénylő szerepet.

Hírdetés

Bár néhány alkalommal együtt szerepeltek filmekben, édesanyja mégis úgy döntött, hogy visszatér a vándor életmódhoz. Lawrence azonban nem csatlakozott hozzá, nem vágyott vissza a vándortársulathoz, ahogy ő fogalmazott nem akart ismét „cigányéletet élni”.

A kiugrást a Biograph Studios megkeresése jelentette. A Biograph Studios egyik rendezője, D. W Griffith ugyanis egy fiatal és csinos lovas lányt keresett a fiatal Harry Solter mellé és egy korábbi filmben feltűnt neki. Végül megkötötték a szerződést, amely elhozta neki azt az ismertséget, hogy utóbb a filmtörténet első szupersztárjának tekintsék.

Csakhogy a stúdió a fekete-fehér filmeken egyáltalán nem tüntette fel a színésznő nevét, így nyerte el közismert becenevét, a Biograph Lányt. Az egyre gyarapodó rajongótábor sokáig csak találgathatta, hogy mi a neve az egyre felkapottabb színésznőnek.

Florence Lawrence eleinte keveset keresett, mindössze huszonöt dollárt egy héten, ám később, ahogy egyre ismertebbé vált, kiharcolta a fizetésemelést, és ennek az összegnek a többszörösét is megkapta.


Forrás:mult-kor.hu
Tovább a cikkre »