Az ősi nemzetek tanulmányozásakor elegendő elolvasni könyveiket és írásbeli dokumentumaikat. A kultúrának íze és identitása van, mely tükrözi az elme identitását. Bármely házban található ételnek az íze elegendő képet képes adni ennek a háznak az identitásáról és kultúrájáról.
Kína megértéséhez Konfuciuszt kell olvasni és a buddhizmusról, bele kell kóstolni a Taoizmus és a Yaó ízeibe. A japán kultúra megértéséhez olvassanak a szamuráj kultúráról. Az indiai szubkontinens megértéséhez olvasni kell a Satyagraha Brahma kultúrát és Niavashishika filozófiáját. Minden indiai otthonban megtálalhatják Ghandi szellemét a füstölők és fűszer illatok közepette, ami ennek a kultúrának a békességét és szelídségét tükrözi.
Ha megakarják érteni Oroszországot, akkor olvassák el a Háború és Békét vagy a Bűn és Bűnhődést. Az arabok megértéséhez el kell olvasni a versgyűjteményeiket, a hivalkodásukat, sznobizmusukat, azt, ahogyan gondolkodnak, versenyeznek, dicsérnek illetve a szatírájukat. Az Iszlám megértéséhez el kell olvasni, amit az imámok írtak. Az Iszlám tanítások között nincsen különbség csak a rituálékban és a rituálék körül forgó személyiségekben. Így olvastak el minket a nyugatiak a könyveinkből, illetve a kultúránkból. Mindent meg is tudtak ők ezáltal rólunk!
Az újszülött amerikai szellemiség megértéséhez viszont nem fognak sok könyvet találni, mert Amerika egy örökség, történelem és etnikai hovatartozás nélküli állam. Történelme a földbe van elásva, ahol a fejszék és golyó által betört indián koponyák találhatók. Amerika egy európai kereskedelmi vállalkozás, nem civilizált projekt, főleg azért mert egy anglo-szász projekt, amely Európától elválasztott, és egyetlen árvaként nőtt fel tanár nélkül.
De ne essenek kétségbe, mert könnyen megismerhetik Amerikát a filmjeiből és Hollywoodból, aminek sikerült mindent dokumentálni az amerikai gondolkodásról. Elég az amerikaiak megértéséhez megnézni egy pár amerikai filmet, mint a Rambo meg a Terminator, illetve pár Bruce Willis és hasonló akcióhős filmet.
A hős mindig egyedül harcol a gonosz hordák ellen miután a gonosz szinte mindent megtett, majd a film utolsó jelenetében megtalálja a hős a gonoszt és végez vele vagy megbilincseli és átadja a rendőröknek – miközben a rendőrautók szirénáznak a háttérben, mert a rendező azt akarja, hogy az utolsó pillanatban érkezzenek meg mindig a rendőrök. Az amerikai film végén gyakran olyan gyors jelenetek találhatók, mint pl. a sült krumpli és hamburger evő jelenete, ami szintén az amerikai kultúra része, amely nem ismeri az indiai fűszereket..
Tegnap figyelemmel követtem az (Isis és Baghdadi) filmet a (Bin Laden és az Al-Kaida) és a (Abu Musaab Al-Zarkawi és Anbar) filmek után. Mind hollywoodi filmek. A fő gonosz mindig nem amerikai és ártatlanokat gyilkol, de a jó hős – avagy az amerikai tengerészgyalogosok és pilóták – a történetet egy hollywoodi show-val és egy légicsapással zárja le, amelyben kreativitás, izgalom és készség található, ejtőernyős leszállások majd olyan bombázás, ami felismerhetetlen égett hullákat és végtagokat hagy maga mögött, amiket csak DNS vizsgálat által lehetne azonosítani. A holttestek eltűnnek örökké vagy a tengerek mélyén temetik el őket, hogy egy új történet, egy új film és egy új thriller kezdődhessen.
Az amerikai filmek már ismertek és unalmasak. A Baghdadi film befejezése után egy új filmet várunk egy új rendezőtől. Amikor Obama bejelentette a győzelmét és Bin Laden meggyilkolását a világ azt hitte, hogy véget ért a történet. De az amerikai akkor csak az Al-Kaida korszakot akarta lezárni, ami unalmassá vált és már nem igen érdekelt senkit sem miután Bush minden második beszédében felhozta. Egyszerűen annyira unalmassá vált az Al-Kaida, hogy egyetlen egy új megszálláshoz sem lehetett volna már felhasználni ürügyként.
El is kezdték akkor az Isis film rendezését, de ami fontos, hogy ma azt lezárták amerikai módra, amiből keletkeztetni lehet azt, hogy az Isis projekt is ellehetetlenedett. A terrorszervezetről nem lehetett már több bőrt lehúzni se nem lehetett már a nézők figyelmét lekötni sem lélegzetét elállítani. Úgy tűnik, hogy a konfliktus Trump és az ellenfelei között végleg lezározott Trump javára a kivonulása kapcsán Szíriából – az ellenfelei azzal támadták, hogy a kivonulása Szíriából megerősítheti az Iszlám Államot.
Így hát Trump döntött a mese végéről és véget vetett a fő gonosszal, akire Hollywood meg a CNN alapozott az összes többi politikai ellenfelével legyen az republikánus vagy demokrata. Ez a bejelentés megfogja könnyíteni a kivonulását Szíriából minden mentség és Isis iránti megfélemlítés nélkül.
Itt a kérdés, amit nekünk viszont felkell tennünk az az, hogy miért is tartózkodhatott Baghdadi Idlib tartományban, ami teles tele van a világ összes titkosszolgálatával: NATO, Törökország, Szíria, Oroszország, szövetségesek stb stb.. Hogyan utazhatott ez az ember a sivatagon át és hogyan ment át az összes kurd és amerikai megfigyelő ponton, illetve a Szíriai Arab Hadsereg és orosz járőrökön, hogy Idlibbe surranjon be pont, ami körbe van véve több tízezer szíriai katonával és szövetséges erővel.
Miért is választott volna ki pont olyan helyet, mint Idlib, ahol hamarosan nagy csaták fognak folyni és nem biztonságos. Ha van egy nem stabil helyiség ma, akkor az Idlib. Nagyon könnyen eltudott volna olvadni az iraki vagy szír sivatagban anélkül, hogy bárki is utolérné.
A másik kérdés az, hogy Trump mennyire lett volna képes megünnepelni a film végét a Szíriai Arab Hadsereg, Irán, Oroszország és a Hezbollah nélkül, akik együtt győzték le Baghdadit miközben az amerikaiak csak nézték messziről. Jogunk van hozzá megkérdezni Erdogant és Trumpot, hogy miért ellenezték a mi csapataink Idlibbe vonulását, ha egyszer nagyon jól tudják, hogy több mint 70 ezer Baghdadi található ott legalább a NATO és Törökország égisze alatt?! Illetve jogunk van-e mostmár be vonulni Idlibbe végezni a többi sok ezer Baghdadival, meg a Baghdadi másik felével, Al-Golani-val?
Assad elnök múlt heti látogatása az Idlibi frontra álhatott Trump döntése mögött – mivel a látogatásból Trump is megértette, hogy Idlib megrohamozása készülődik, ami által a Szíriai Arab Hadsereg mindent felfog fedni, azt is, hogy Baghdadi meg más terrorszervezet vezérek a török titkosszolgálatok ölében bujkálnak? Érdekes az időzítés Baghdadi meggyilkolása és Assad látogatása között hisz alig áll pár nap a kettő között.
Mindenki remekül játszott a hollywoodi politikai iskola hívek közül ebben a tavaszban. Kezdve Erdogan színész Marmarai és katonai puccs szerepeivel egészen a muszlim testvériségig és arab-öböli hercegek és királyokig, akik a szabadság és függetlenség királyainak szerepét játszották el, miközben a szíriai ellenzék ügyesen játszotta a cipőpucoló szerepet (elnézést kérek a tisztességes cipőpucolóktól), akiket csak azért tették be a filmbe, hogy elhitessék a nézővel, hogy amit lát az valós és nem színjáték. A hősöknek szükségük van a statisztákra, a kávézókban dolgozó fiúkra, a „jópofizó” pincérekre, akik a főhős kávéját és palacsintáját készítik el, miközben a főhős a bűnözőket üldözi.. Az arab közönség moziba jár, és drága árakat fizet a jegyekért, majd hangosan tapsol a hősök harcának egymással, mert a film nagyon jól lett megcsinálva.
A hollywoodi film véget ért egy Willis jelenettel, ahogyan Baghdadit megöli és befejezi a filmet, de van egy másik film az úton a kelet irányában, ami szintén hollywoodi produkció. Ez a film nem más, mint a Háború a Terrorizmus Ellen negyedik epizódja új főhős szereplésével. Ilyen ez az amerikai politika a közel-keleten: színészek szerepeket játszanak és hősök végeznek hősökkel, azon felül meg csak katasztrófák és pusztulás.
Megjegyzés: a film ki lesz bővítve a Golani befejezésének a jelenetével is, akinek szintén véget ért a szerepe. Hamarosan hallani fogjuk az új ezzel kapcsolatos hollywoodi hírt.
Orientalista.hu – Cadmus
(Naram Sarjoon szíriai író arab nyelvű írásának magyar nyelvre fordítása)
Sharing is caring!
Forrás:orientalista.hu
Tovább a cikkre »