Ma Nyugat-Európát és az Egyesült Államokat olyan ideológiák hatják át, amit okkult körök inspiráltak.
A szabadkőművességről a nagy többség keveset tud, és ha tud is valamit, annak nagy része nem igaz.
A szabadkőművességről jelenleg két fő szélsőséges álláspont van a köztudatban.
Az egyik erős rokonszenvet érez, és azt vallja, hogy a „filantróp” szabadkőművesség hozta el a szabadságot, a demokráciát, és minden pozitív társadalmi eredményt, összesítve a „haladást”.
A másik ellenszenvet érez, és részigazságból azt vallja, hogy egy központosított világhatalomból a világ minden gonoszságát a szabadkőművesség elitje követi el űrlények segítségével.
Egyik nézőpont sem emelkedik ki a kor materialista szűk világképéből, és a tárgyilagos megismerés helyett az elvakultság adja a viszonyulási alapot.
Miért fontos a szabadkőművességet megismerni?
Ma Nyugat-Európát és az Egyesült Államokat olyan ideológiák hatják át, amit okkult körök inspiráltak.
Ezek között vannak olyan szervezetek is, amelyek nem klasszikus szabadkőműves körök, de a szabadkőművességből nőttek ki.
Ezek az okkult körök nem végeznek kőműves rituálékat, túlnőttek az elődjeiken, befolyásuk is sokkal nagyobb, viszont célkitűzéseik nagyrészt azonosak.
Milyen forrásokra alapozom ezen cikksorozat tartalmát?
Egyrészt arra, amit a jelenlegi szabadkőművesek saját honlapjaikon osztanak meg információként, másrészről az Országos Levéltárból származó adatokra.
Ma már elérhető sok eredeti szabadkőműves dokumentum is, ezért nem is érdemes kétes származású „összeesküvés-elméletekre” alapozni, sokszor elegendő a saját maguk által közöltekre is.
A szabadkőművesség történetének főbb az állomásait egy következő cikkben vázolnám fel, egyelőre kiindulhatunk a mai magyarországi helyzetből is.
Ma Magyarországon a szabadkőműves páholyok nem titkos társaságok, hiszen bejegyzett „civil” szervezetek, egyesületek. A szabadkőművesség tevékenysége, és közössége viszont a nyilvánosság elől zárt, egymást nem fedhetik fel, csak önmagukat.
Jelenleg Magyarországon legálisan öt különféle, egymástól különböző szabadkőműves nagypáholy létezik.
Az egyik a János-rendi vagy Szimbolikus Nagypáholy, amely 1989-től működik hivatalosan Magyarországon, ők úgymond az „eredeti”, még 1717-ben megalakult szabadkőművességhez tartoznak. Ez a legnagyobb világszervezet, ma közel 6 millió tagjuk van, nagyrészt az angolszász világban. (Elsősorban Nagy Britanniában, Kanadában, Ausztráliában, az USA-ban, de a Skandináv államokban is erősek.) Erre az áramlatra jellemző, hogy csak 24 évnél idősebb férfiak lehetnek a tagjai, istenhívőknek kell lenniük, és az Andersoni Alkotmányuk szerint nem vesznek részt politikai, államellenes összeesküvésekben.
1723-ban egy szabadkőműves anglikán lelkész fogalmazta meg a szabadkőműves alkotmányt, amelynek legelső sora a következő: „A Kőmívesnek, ebbeli mivoltából fakadó Kötelessége, hogy engedelmeskedjék az Erkölcsi Törvénynek; és ha helyesen érti Művészetét, sohasem lesz belőle ISTENTELEN, Ostoba Ember, sem hitetlen szabadgondolkodó.”
1738-ban Franciaországban is megalapítanak János-rendi nagypáholy, nem sokkal később 1773-ban Párizsban létrejött a Francia Nagyoriens páholy.
Ez a másik magyarországi nagypáholy, amely 1877-ben kiszakadt az „eredeti” János-rendi világpáholyból, mert megszegte a szabadkőműves alkotmányt: istentagadó szemléletűvé vált, valamint női páholyokat is kialakított, és politikai, államellenes célokat fogalmaztak meg és hajtottak végre.
A Francia Nagyoriens pont az ellentétévé vált, mint amit megfogalmaz a szabadkőműves alkotmány; „istentelen” és „ hitetlen szabadgondolkodó” lett. Ezt a fajta francia irányzatot „latin”, „progresszív”, „liberális”, „radikális”,„harcoló” „irreguláris” szabadkőművességnek is nevezik.
Ez az ellentét volt az egyik fő ok, amiért 1877-ben a Francia Nagyoriens kiválik az eredeti János-rendi nagypáholyból. A másik ok, hogy összeesküvések által befolyásolták az állami-politikai életet, erre legjobb példa a jakobinus francia forradalom volt. Sok egyéb ellentét is volt, amiért kettészakadt a szabadkőművesség.
Magyarországon 1989-től működnek nyíltan, majd 1992-től „Napraforgó” néven női páholy is alakult.
A Nagyoriens vagy Nagy Kelet taglétszáma jóval szerényebb, a világon ma 53 ezer tagot számlál, de befolyásuk iszonyú erős még ma is!
A legnagyobb befolyást Franciaországban, Olaszországban, Belgiumban, Hollandiában és Spanyolországban gyakorolják.
A harmadik szabadkőműves áramlat ma Magyarországon a Le Droit Humain védelme alatt álló „Tolerancia és Testvériség” vegyes-páholy, ahol nők és férfiak vegyesen vehetnek részt a tevékenységekben.
Ennek a szervezetnek ma 28 ezer tagja van a világon, Magyarországon 1991-től működnek.
A negyedik szabadkőműves áramlat a B’nai B’rith (Szövetség fiai) páholy, amely kizárólag zsidó származású tagokat vesz fel, eleinte csak férfiakat, de 1972 óta már nőket is. Magyarországon 1990-től működnek hivatalosan.
Ez a szervezet nem a János-rendi nagypáholyból vált ki, hanem abból vett elemekből egy teljesen újat hozott létre 1843-ban, az USA-ban.
A B’nai B’rith egyetlen zsidó szervezetként állandó képviselővel rendelkezik az ENSZ-ben.
Az ötödik szabadkőműves áramlatról lehet a legkevesebbet tudni, mert ez a legkisebb, de az biztos hogy a 33 fokozatú „Skót Rítus” szerint folynak náluk a beavatási szertartások.
Az nyílt titok, hogy az angol, a norvég, a svéd, helyenként a belga királyi dinasztia tagjai szabadkőműves nagymesterek is egyben, de ők egytől egyig a János-rendi szabadkőművességhez tartoznak!
Hogyan lehet az, hogy a Nagyoriens minden szellemiséget ki akar irtani az állami életből, az „egyház és az állam szétválasztása érdekében”, de mondjuk Nagy-Brittanára ezt sohasem merik mondani?
Az angol királyi dinasztia abban az érdekes helyzetben van, hogy a Nagy-Britannia uralkodója egyszerre állami vezető, az anglikán egyház feje és még a János-rendi szabadkőművesség egyik nagymestere is.
Talán megadja a választ az a tény, hogy a János-rendi angolszász szabadkőművességnek közel 6 millió tagja van, és ezzel a befolyásuk is arányos; míg a Francia Nagyoriensnek 53 ezer tagja.
Ezért a Nagyoriens és értelmiségi holdudvara „jog előtti egyenlőség jegyében” kizárólag más országokra érvényesíti az „állam és egyház szétválasztása” eszmét.
Az angol királyi dinasztia szabadkőműves-kapcsolatait legjobban VI. György király személyesíti meg, aki Nagy-Britannia királya volt 1936 – 1952 között.
VI. György Nagy Britannia királya.
Csanádi József
Forrás:magyartudat.com
Tovább a cikkre »