Ukrajnát sajnáltatja a New York Times

Ukrajnát sajnáltatja a New York Times

A cikk írója elismeri, hogy “történelmi hiba” volt több millió magyart az ország határain kívül rekeszteni, azonban megjegyzi azt is, hogy a nacionalista Orbán újra megnyitja Európa legveszélyesebb Pandóra-szelencéjét: a határon túli etnikai csoportok sérelmeit. A szerző bemutatja, hogy Beregszász többségét magyarok adják, akik nem mind tudnak ukránul. Ezen kívül óráikat a magyarországi időzónához igazítják.

“A fejükben ezek az emberek Magyarországon élnek”

– erősít rá a tudósító benyomásaira Vaszil Vovkunovics bútorkereskedő, akinek a vezetésével eltávolították ukrán nacionalisták a magyar zászlót a városházáról.

A New York Times arról is ír, hogy Beregszász az elmúlt évszázadban 5 különböző államban találta magát, tehát Kelet-Közép-Európában a határok gyakran változtak. Említésre került a magyar állampolgárság visszaadása, amely a cikk szerint nem csak a nacionalizmus megnyilvánulása volt, hanem pártpolitikai számítás is.

Babják Zoltán, Beregszász polgármestere a New York Timesnak elmondta, hogy náluk senki nem agitál a város visszacsatolásáért. A színházi előadás után szerinte a Himnusz eléneklése csak a magyarországi színtársulatnak és a jelenlévő konzulnak szólt. Az újságírói kérdésre, mely szerint ukrán hazafinak tartja-e magát, azt válaszolta: ő beregszászi lokálpatrióta. A polgármester ezen kívül elmondta: nem az a baj, hogy a magyar kormány anyagilag támogatja Kárpátalját, hanem az, hogy az ukrán viszont csak minimális mértékben teszi ezt.

A tudósítás ismerteti a magyar útlevél kiadásával kapcsolatos diplomáciai botrányt és az elrendelt nyomozást is, valamint hogy Magyarország miniszteri biztost nevezett ki Kárpátalja gazdasági fejlesztésére. Azt is említi, hogy amíg a kormány belföldön ellenzi a multikulturalizmust, addig Ukrajnában ellenzi, hogy a magyarok megtanulják az ukrán nyelvet és kultúrát (sic!).

A két ország közötti szakadékot mindkét oldalon keményvonalas nacionalisták szélesítették – állítja az újság, de csak a Jobbikot említi meg, amely szerinte Kárpátalja visszacsatolását követelte. Említést tesz a lap arról is, hogyan támadták meg a KMKSZ irodáját két alkalommal is, de ezekről a tettekről a lap szerint kiderült, hogy orosz hátterű csoportok követték el.


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »