Újabb botrány az angol labdarúgásban

Az angol labdarúgó szövetség (FA) átigazolási szabályainak kijátszására adott tanácsokat magukat üzletembereknek kiadó újságíróknak Sam Allardyce, az angol válogatott szövetségi kapitánya.

Az ügyet a The Daily Telegraph című konzervatív brit napilap tárta fel kedden kezdődött cikksorozatában. A bevezető cikk szerint a sorozatból a következő napokban fény derül “az egész brit labdarúgás” megvesztegetési és korrupciós ügyeire.

A keddi első cikk szerint Allardyce arra is felhasználta pozícióját, hogy egy 400 ezer fontos (150 millió forintos) ügyletben közbenjárjon, de ennek részleteire a lap egyelőre nem tért ki.

A Telegraph szerint ugyanakkor az angol szakvezető – aki júliusban vette át a tisztséget Roy Hodgsontól – az általa üzletembereknek hitt tényfeltáró riportereknek tanácsokat adott arra, hogy miként kerülhetik meg az FA átigazolási szabályzatának azt a pontját, amely 2008 óta tiltja az egyes játékosok “birtoklásának” megosztását harmadik, külső partnercéggel. Allardyce a beszélgetésekről készült hangfelvétel tanúsága szerint azt mondta, hogy ennek a tilalomnak a megkerülése “nem probléma”, és ő személyesen ismer olyan ügynököket, akik “állandóan ezt csinálják”.

“Ebben van a nagy pénz” – teszi hozzá az angol válogatott menedzsere.

A The Daily Telegraph ezzel összefüggésben kiemeli, hogy az angol első osztály, a Premier League klubjai az idén nyáron rekordösszeget, 1,17 milliárd fontot (csaknem 420 milliárd forintot) költöttek játékosigazolásokra.

Allardyce mindemellett sértő megjegyzéseket tesz Hodgsonra, kigúnyolja elődje beszédhibáját, és kijelenti róla, hogy “személyisége alkalmatlanná tette őt a nyilvános megszólalásra”. Az angol válogatott játékosairól pedig azt mondja, hogy azért teljesítenek rosszul a nemzetközi viadalokon, mert “lélektani korlátaik vannak”, és ezzel “nem tudnak megbirkózni”.

Allardyce – aki évente 3 millió fontos javadalmazást kap az FA-től – mindemellett kijelenti azt is, hogy az FA “hülye módon” végezte el a londoni Wembley stadion felújítását.

Az FA kedden csak annyit közölt, hogy vizsgálatot indított az ügyben.

Nem Allardyce az első angol szövetségi kapitány, aki hasonló csapdába sétál bele.

Tíz éve, 2006-ban az akkori szakvezetőnek, a svéd Sven-Göran Erikssonnak az egykori legnagyobb brit vasárnapi bulvárlap, az azóta megszűnt News of the World állított hasonló kelepcét. A lap “arab sejknek” álcázott riportere annak idején Dubajba utaztatta és a világ egyetlen hétcsillagos szállodájában, a tengerre épült Burdzs el-Arabban szállásolta el Erikssont, aki az ott megejtett “üzleti” vacsorán – amelyen csak az elfogyasztott két üveg bor 900 fontba (330 ezer forintba) került – maga vetette fel, hogy az álsejk megvásárolhatná az Aston Villa csapatát 25 millió fontért.

Eriksson, akinek akkor még két éve lett volna hátra a szövetségi kapitányi tisztségben, egyenes utalást tett arra is, hogy a szezon után maga vállalná el az Aston Villa menedzserségét, legalább annyiért – vagyis évi nettó ötmillió fontért -, amennyit tudomása szerint José Mourinho, a Chelsea akkori szakvezetője kapott. Eriksson azt is megígérte, hogy az Aston Villához csábítja David Beckhamet, aki akkoriban a Real Madridban játszott.

Eriksson és az FA a 2006-os világbajnokság után szerződést bontott, bár mindkét fél tagadta, hogy ennek köze lett volna ehhez az ügyhöz.


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »