TWP: az oroszok befolyásolhatták a választást

A The Washington Post című lap szerint orosz propagandisták álhírekkel próbálhatták meg befolyásolni az amerikai választási folyamatot.

A befolyásos liberális lap elemzése még megjelenésre vár, de már sok részlet kiszivárgott, és az amerikai televíziós csatornák, továbbá a közszolgálati rádió (NPR) hírműsorai is bőségesen idéznek belőle.

A The Washington Post szerint a közösségi médiában “kifinomult” orosz propagandakampány segített befolyásolni az amerikai választókat, és lényegében hozzájárult Donald Trump győzelméhez. A legfontosabb és legnépszerűbb közösségi médiumokban elhelyezett álhírek és hamis elemzések azt a célt szolgálták, hogy befeketítsék Hillary Clinton demokrata párti elnökjelöltet és segítsék a republikánus Donald Trumpot – állítja a lap.

A Post egy PropOrNot nevű szervezetre hivatkozik, amelynek tagjai magukat “aggódó amerikai állampolgároknak” mondják, és azt állítják, hogy számítógépes szakemberek, nemzetbiztonsági kérdésekkel és közpolitikával foglalkozó kutatók. Azt mondták a lapnak: elemezték a közösségi médiában elhelyezett, hamis információkat tartalmazó bejegyzéseket és feltérképezték az egymáshoz nagyon hasonlító üzenetek IP-címeit is. Arra a megállapításra jutottak, hogy a vélhetően hamis propagandaszövegek rendkívül hatékonyak voltak. Egyedül a Facebookon több mint 200 milliószor kattintottak rá az álhírekre. A PropOrNot munkatársai több mint 200 hírportált térképeztek fel, amely szerintük kifejezetten a választás befolyásolásának szándékával hamis információkat terjesztett, és legalább 15 milliónyi amerikai folyamatosan követte őket.

A Facebook és a Google vezetői már bejelentették, hogy lépéseket tesznek a portáljaikon megjelenő hamis információk terjesztésének megakadályozásáért, az Egyesült Államokban pedig óriási vita van kibontakozóban a választási kampányban dömpingszerűen megjelent álhírekről és hamis történetekről, amelyeket mindkét nagy párt hívei terjesztettek.


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »