Parlament helyett a Russia Today adását sugározták

A C-SPAN amerikai közszolgálati televízió internetes adása rövid ideig a Russia Today orosz tévé programját mutatta a kongresszusi közvetítés helyett. Az ügyben vizsgálat indult.

A C-SPAN az a tévécsatorna az Egyesült Államokban, amely folyamatosan és élőben közvetíti a kongresszusi eseményeket. Csütörtökön azonban mintegy tíz percre megszakadt az adás, amelyben éppen a képviselőházi eseményeket lehetett látni, és a CNN volt műsorvezetőjét, Larry Kinget is alkalmazó, angol nyelvű orosz televízió, a Russia Today (RT) programja jelent meg.    

Az amerikai tévécsatorna a Twitterén jelezte, hogy mivel állandóan figyelemmel kísérik az RT adásait is, ezért valószínűleg a belső router tévedéséről, vagyis az internetes elosztórendszer hibájáról lehetett szó. A C-SPAN később közleményt is kiadott, amelyben hangsúlyozta: a csatorna vezetői nem hiszik, hogy hackertámadásról lett volna szó. Mindazonáltal átfogó vizsgálat indult az ügyben. Ennek eredményét pár hét múlva ígérik.

Az RT-t az Egyesült Államokban gyakran vádolják azzal, hogy a Kreml propagandaeszközeként szolgál.


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »