Már a nemzetközi sajtóba is bekerült a Népszabadság

A Bloomberg és a Fox News is foglalkozik a témával, de még Indiában is írnak a Népszabadság print és online kiadásának felfüggesztéséről.

“A magyar ellenzéki napilap működése véget ért egy meglepő átalakítási terv miatt” címmel ad hírt a Bloomberg, részletesen beszámol az eseményekről. Írnak a tulajdonos Mediaworksről és arról is, hogy a társaság nemrég felvásárolta a Pannon Lapok Társaságát.

A Bloomberg megemlékezik, hogy az elmúlt két évben teljesen átalakult a tulajdonosi struktúra a magyar médiapiacon és sokan a kormányhirdetésekből tudnak csak megélni. Megemlítik a TV2-öt, mint az ország második legnagyobb kereskedelmi csatornáját és egy fontos napilapot, mondván ezek a kormányközeli üzletemberekhez köthető felvásárlások mind növelték a független sajtót féltő hangok számát.

A lap ezen kívül beszámol a tulajdonos Mediaworks közleményéről és az újságírók a Népszabadság Facebook-oldalán közzétett üzenetéről is, mely szerint puccs történt a lapnál.

A hír megütötte a hírügynökségek, így például az AFP ingerküszöbét is, ennek is köszönhető, hogy például az amerikai Fox News és az indiai The Times of India is tájékoztatta olvasóit. Ez utóbbi a hír közlése mellett megemlíti, hogy az MSZP a sajtó fekete napjának nevezte a történteket és tüntetést is összehívott szombat estére. Írnak arról, hogy a Népszabadság meglehetősen kritikus volt az Orbán-kormánnyal szemben, például a menekült-kérdésben is, de több kormányhoz kötheti botrányról is a lap számolt be először. Ahogy a Bloomberg tudósításában, itt is lehet olvasni a kormányközeli üzletemberek egyre nagyobb mértékű médiaérdekeltségéről.

“Sokkalva vagyunk, olyan ez mint egy puccs. Természetesen üzleti döntésnek fogják beállítani, de ez nem igaz” – mondta egy neve elhallgatását kérő Népszabadság újságíró az AFP-nek, amely beszámolt a Mediaworks közleményéről is, mely hivatalosan a lap új koncepciójának kialakításával indokolta a Népszabadság kiadásának felfüggesztését.


Forrás:gondola.hu
Tovább a cikkre »