Magyarellenes horror-fantasy az egyik legnézettebb ukrán tévében

Magyarellenes horror-fantasy az egyik legnézettebb ukrán tévében

A Kárpátaljai „magyar szeparatiumusról” és ennek budapesti „támogatásáról” közölt összeállítást az egyik ukrán országos kereskedelmi tévé. A nyolc és fél perces anyag műfaját nehéz meghatározni: riportnak, vagy híradásnak bajosan nevezhető. Talán a posztmodern fantasy-horror rá a legjobb kifejezés, bár erre tényleg nehéz bárhogyan is szavakat találni.

A műsort egy elegáns yuppienak öltözött, headsetes fiatalember vezeti, akitől az ember a kijevi tőzsdeindexet, vagy a negyedévi GDP számokat várná. De valami egészen más jön.

Már az elején kiderül, hogy bár Európa szavakban támogatja Ukrajnát,

“valójában egyáltalán nem ellenzik, hogy

darabokra szedjenek bennünket”

Ennek következő lépése pedig az, hogy ország nyugati határai mentén

„új népköztársaságokat”(!) akarnak létrehozni.

Az ördögi tervet már el is kezdték megvalósítani, méghozzá a román, lengyel, és magyar útlevelek „osztogatása”. Mind közül a legveszélyesebbek a magyar úti okmányok, mert ezek mögött

a kormány által támogatott szeparatista mozgalom szervezésének szándéka áll.

A verbális őrülethez ezen a ponton zárkózik fel a vizuális látvány is. A headsetes yuppie jelentőségteljesen a kamerába néz, és azt mondja:

“Az ország nyugati felén az első népköztársaságot budapesti trombitaszó alatt fogjak létrehozni.”

A sötét jóslat elhangzása közben a stúdióban egy ukrán(?) népviseletbe öltözött fickó megfúj egy hatalmas kürtöt. Igen, tényleg.

Egy rohadt nagy kürtöt.

A stúdóban.

(Aki egyből ezt szeretné látni, 0:30-nál kapcsolódjon be.)

Ezek után veszi kezdetét az úgynevezett „riport”. A felvezető képsorokban a veszélyes kárpátaljai helyzetet illusztrálva a tavaly júliusi munkácsi lövöldözést láthatjuk. Később ugyan elhangzik, hogy ezt

éppen, hogy a helyi ukrán soviniszták és maffiózók robbantották ki, de a lényeg, hogy a hangulat már meg van alapozva, Lembergtől Kijeven át Odesszáig megáll a sört a tévénéző kezében:

ott, messze, Kárpátalján ropognak a fegyverek.

Ezután megtudhatjuk, hogy

„Magyarország önvédelmi egységeket

hoz létre Kárpátalján”.

Ezek a szerkesztők szerint azok fegyvertelen helyi polgárőrségek lennének, amelyek létrejöttét és működését valóban támogatja a kormány. Megemlítik az 1991-es népszavazást, amelynek során elsöprő többség voksolt Kárpátalja autonómiájára, illetve azon belül egy beregszászi magyar belső autonómiára. Kijev a döntés gyakorlatba való átültetését alkotmányellenesen elszaboltálta, ám erről nagyvonalúan csak annyit tudhatunk meg, hogy a referendum „nem vezetett sehova”. A műsor készítői úgy vélik, ezt akarják most erőszakkal bevasalni a magyarok.
 

Vonától Orbánig

Itt jön be a képbe a Kárpátok Démona, a „magyarországi szélsőjobboldali párt”, a Jobbik, amely “provokálni” jár Kárpátaljára. A riportban feltűnik Vona Gábor, Kovács Béla EP-képviselő, Gaudi-Nagy Tamás, sőt az Alfahír főszerkesztője, Magvasi Adrián is. Nem maradhat ki az összeállításból a trianoni utódállamok public enemy nr1-ja, a Románából, Szerbiából és Ukrajnából is kitiltott Szávay István sem. A riport azt sugallja, hogy, bár a magyar külügy tagadja, de

valójában együttműködnek a Jobikkal Kárpátalja visszaszerzése érdekében.

Ezt alátámasztandó idézik Orbán Viktor autonómiát sürgető nyilatkozatát is.

Az ukrán tévések a félelem mellett az általában igen nehéz körülmények közt élő ukrán átlagnéző irigységére is igyekeznek apellálni. Perceken keresztül taglalják, hogyan ömlik a pénz Kárpátaljára, milyen sok támogatást kapnak a magyar iskolák és intézmények.

Hiteles helyi ukrán forrásként megszólal Tarasz Deak, a kárpátaljai jobbikosokat, HVIM-eseket, és más „szeparatistákat” „levadászással” fenyegető Karpatszka Szics vezetője. A magyar polgárőrökkel ellentétben egyébként ők tényleg fegyveres alakulat, sőt, tavaly júniustól az ukrán hadsereg részeként működnek.

Budapest Tv színvonal – RTL Klubos lefedettség

Ebben az egészben nem csak az a hátborzongató, ami elhangzott, hanem az is, ahol. Amit látunk, az nem egy vidéki Jobb Szektor alapszervezet házi Youtube-csatornája.  Ez a műsor az egyik legnézettebb országos kereskedelmi csatornán, az 1+1 csoporthoz tartozó TSN-en kerülhetett adásba, amely

Ukrajna területének 95%-án fogható.

Ez egyben a legnépszerűbb ukrán netes tévé is, a Facebookon több mint félmillióan, Vkontakton közel másfél millió követőjük van, havi nézettségük eléri a három és fél milliót.

Ez a nyolc perci agyhalál a kijevi lakótelepek népének és az új háborútól rettegő falusi ukrán néniknek nem a Budapest TV-t jelenti,

hanem az RTL Klubot, vagy a TV2-t.

Milliók számára ez az elsődleges hírforrás, amelynek elhiszik a néger Jézus,taz élő Elvist – és a fegyveres magyar szeparatistát is…

 
 


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »