1987 óta járok focimeccsekre több-kevesebb rendszerességgel. Az elmúlt 27 évben sok szép élményt adott ez a szenvedély. Szeretem az ultrák rendkívül kreatív, szemet gyönyörködtető és lelkesítő koreográfiáit, az orkánerejű dalokat és rigmusokat, a hangulatot téli mínuszokban is felforrósító pirotechnikai bemutatókat, a pályára beszállva kibomló sok ezer pénztárgépszalag lenyűgöző látványát, egyszóval mindazt, amit a minőségi szurkolás jelent. Szerettem mindezt. De szép lassan elveszik tőlem. Önkényesen, dilettáns kényszerképzetek és fóbiák, és főleg a haszon miatt.

 

Mára jogszabállyal száműzték a lelátókról a füstöt és a tüzet, börtönbüntetést kockáztat, aki netán pénztárgépszalagot hajítana a pályára, nemzeti jelképeink kirekesztő üldöztetés tárgyává lettek (tavaly a Szolnoki Olaj az izraeli Hapoel Holon kosárlabdameccséről a szolnoki rendezők kitiltották a magyar és a székely zászlókat, és ezzel felzárkóztak a bukaresti magyarellenes politikusokhoz), és szájkosártörvénnyel némítják el az önálló gondolat és vélemény kinyilvánítását.

 

Azt mondják, a meccseken csakis a sporttal összefüggő megnyilvánulásoknak van helyük, a politikának semmi keresnivalója a lelátón. Csakhogy egyfelől bicskanyitogató szemforgatás ez abban az országban, ahol számos futballklub és sportági szakszövetség élén politikusok állnak, másfelől a vélemény-nyilvánítás szabadsága alaptörvényben biztosított jog, amit semmilyen jogszabály nem írhat fölül. Igen, a tisztelt politikus sportvezetőknek – ha betartanák a törvényt - adott esetben tűrniük kellene a lelátók népének politikai állásfoglalását, még akkor is, ha az történetesen kényes személyüket érinti. De mert nem tűrik, elhatározták a stadionok megtisztítását mindattól, amit a szervezett szurkolói csoportok képviselnek.

 

Ennek jegyében a legújabb agyrém, hogy a sporttörvény dr. Vas Imre és Simon Róbert Balázs fideszes képviselők által jegyzett módosítási tervezete alapján a sportegyesületek jogosultak lesznek érzékeny személyes adatokat rögzíteni, tárolni, kezelni, amennyiben képmásból, íriszképből vagy vénalenyomatból generált egyéni algoritmizált alfanumerikus kódot alkothatnak, ami által ki-ki beazonosítható. Mindezt azzal magyarázzák, hogy „az európai viszonylatban is magas színvonalú létesítményekben a kulturált, családbarát szurkolási formák érvényesüljenek, visszaszorítva a rendbontó, hangulatromboló magatartási cselekményeket.”

 

Dr. Vas Imre és Simon Róbert Balázs tehát ismeretlenül is jó előre potenciális bűnelkövetőknek tekinti a szurkolókat, akiket ezért listázni és rendszabályozni kell. József Attila írja: „Számon tarthatják, mit telefonoztam / s mikor, miért, kinek. / Aktákba irják, miről álmodoztam / s azt is, ki érti meg. / És nem sejthetem, mikor lesz elég ok / előkotorni azt a kartotékot, / mely jogom sérti meg.”

„Nyilvántartanak – nyilván tartanak tőlem”, énekelte harminc évvel ezelőtt a Kontroll Csoport. Úgy tűnik, bizonyos dolgok nem változnak.

 

szurkolo_regisztracio.jpg

 

Vagy mégis?

 

Az 1980-as években, de még az 1990-es évek elején is nyugdíjas jegyszedő nénik-bácsik álldogáltak a stadionok kapuinál. Ma „profik”, nem ritkán alvilági kötődésű szekusok egrecíroztatják akár három lépcsős motozás során a szurkolókat, egyes hústornyok, ha kell, a meccs előtt meglátogatják és megfenyegetik a szurkolótáborok „renitens” vezéralakjait, nehogy esetleg eszükbe jusson valamely magát mindenre feljogosítva érző klubtulajdonost hangosan kritizálni.

 

Az 1980-as években, de még az 1990-es évek elején is izgalmas, jó meccseket játszottak a magyar stadionokban, melyek olyanok voltak, amilyenek, de volt hangulatuk, a csapatok összeállítását évekre meg lehetett jegyezni, mert létezett klubhűség, a játékosok többsége pedig magyar volt. Ma gyakran évente átalakulnak a keretek, hatodrangú afrikai meg délszláv alibifocisták tömegei fordulnak meg a klubokban a játékosügynökök nagy megelégedésére (ez a legális emberkereskedelem), a színvonalat pedig mi sem jellemzi jobban, mint hogy gyakran 5-600 mazochista lézeng csak a „huligántalanított” stadionokban. Ez döntő cáfolata annak a cinikus ostobaságnak, mely szerint a családok azért nem járnak meccsre, mert félnek a „huligánoktól.” Túrót, hogy visszafogottan fogalmazzak!

 

A családok és úgy általában a szurkolók azért nem járnak meccsre, mert az úgynevezett biztonsági személyzet semlegesítendő ellenségnek tartja őket, mert senki nem lehet biztos benne, hogy amit a pályán lát, az nem bunda, mert a magyar válogatottban a hazájukért küzdő játékosok helyett a frizurájukkal foglalkozó agyonfizetett celebkurvák szerencsétlenkednek, akik – Urbán Flórián pontos megfogalmazásában - Bukarestben teleszart zokniként lődörögtek a pályán, megalázva az egész magyarságot, és mert a kiadási-bevételi táblázatokban gondolkodó klubtulajdonosok semmibe veszik a hagyományokat, a szokásokat.

 

George F. Hemingway, a Kispest tulajdonosa például egyik első intézkedéseként kihajította a szurkolók által megszokott és kedvelt indulót, s a Happy days are here again című 1929-es amerikai szirupos sláger dallamára íratott primitív és prozódiailag botrányos magyar szöveget, melyhez minden ésszerűséget sutba dobva ragaszkodik, s tökéletessége vélt tudatában arrogánsan kioktatja kritikusait, miközben hadjáratot folytat a kispesti ultrák ellen – azok ellen, akik a 2000-es évek közepén megmentették a klubot a megsemmisüléstől.

 

1987 óta sok száz meccsen voltam, de alig tudnék olyan esetet említeni, amikor szurkolói rendbontás történt a stadionokban. Ez sosem volt jellemző Magyarországra, de ha netán előfordul, annak felszámolása a rendőrség dolga, s nem az a megoldás, hogy jó előre rabosítják az összes szurkolót. (Persze a magyar rendőrség kormányokon és rendszereken átívelően nem képes ésszerűen kezelni a tömegrendezvényeket, visszatérő jelenség, hogy egyes személyek kiemelése helyett egy egész szektor kapja a könnygázt és a gumibotot, akár gyerekek is – hogy is állunk akkor a családbarát stadionokkal, nagyokosok?)

 

A lelátókon jellemzően nem „huliganizmust”, hanem szenvedélyt tapasztaltam: szenvedélyes ragaszkodást olyan értékekhez, mint hagyomány, klubhűség („nőt, kocsit cserélhetsz, klubot soha - hirdetik a kispesti ultrák), igazság, egyenesség, bajtársiasság. Megtapasztaltam, hogy az ultra nem bűnöző, hanem teljesen hétköznapi ember: lehet akár ügyvéd, akár autószerelő, akár sofőr, bármi. Csak éppen szenvedélyesen szereti a csapatát, és ezért hóban-fagyban, esőben, kánikulában, hazai pályán és idegenben is rekedésig szurkol kedvenceinek, vállalva éhséget és szomjúságot, szekus és rendőri atrocitást, és saját költségén megteremti azt a hangulatot, amelyet a tévés kommentátorok lelkesen üdvözölnek – és amelyet a törvény immár üldöz.

 

A virtualitásokat kínáló haszonelvű világ ugyanis nem szereti a szenvedélyt, a hűséget, a kitartást, egyszóval azt, ami veszélyesen valóságos és emberi. Nem kell az ultra, aki maga festi zászlóit, drapériáit, megszervezi önmagát, és még véleménye is van. Szponzorlogós lufikat lengető, hotdogzabáló bárgyú vásárló kell, akit nem zavar, hogy a minden rezdülésével Kispesthez kötődő Puskás Ferenc hagyatékát Felcsútra einstandolták, vagy hogy Albert Flórián emlékét száműzik a multinacionális biztosító dicsőségét hirdető Groupama Arénából.

 

A szenvedély ma korszerűtlen és zavaró, mert nagyon is emberi, ezért a Magyar Labdarúgó Szövetség hétről hétre szórja a büntetéseket jogi tekintetben definiálatlan, ismeretlen feltételrendszer alapján önkényesen minősített „megbotránkoztató” rigmusok miatt, arra ösztönözve ezzel a klubokat, hogy a szenvedélyt kiirtsák a lelátókról. Fogyassz és kussolj! - ez a kimondatlan jelmondat.

 

Mert üzlet az egész világ, és a biztonságos haszonért biometrikusan is nyilvántartásba vennének – előbb csak az íriszképemet és a vénám lenyomatát akarják, de végül – Shakespeare óta tudjuk – Shylocknak a szív kell. De József Attilával vallom: „ Az én vezérem bensőmből vezérel! / Emberek, nem vadak - / elmék vagyunk! Szivünk, mig vágyat érlel, / nem kartoték-adat. / Jöjj el, szabadság! Te szülj nekem rendet, / jó szóval oktasd, játszani is engedd / szép, komoly fiadat!”

 

Ágoston Balázs

 

 

 

 

-->
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbegyenes.blog.hu/api/trackback/id/tr876304034

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Venyigeszu 2014.06.15. 20:46:40

Ez az írás ugye egy vicc?

pedoatya 2014.06.15. 22:40:22

Ez nem vicc,hanem orbitális baromság!!

Ez nem a fociról szól,csak annak az örve alatt,idehányt egy adag epét, a "kedves" szerző.

bbwd 2014.06.15. 22:53:29

mi a baj az írással?

teljesen korrekt

avocado_ 2014.06.15. 23:09:33

Hú én nagyon örülök pedig, nem gondoltam volna hogy benyújtanak értelmes törvényt is ezek a gyökér jobberek. Az ultrákat egy rossz nézésért ki kéne tiltani a meccsekről. Egyszerűen nemhogy meccsre nem lehet, nem mer az ember járni nemhogy gyerekkel meg családdal hanem haverokkal sem, de még a stadion környékén is para mászkálni, a metrón szintén egy meccses napon a sok egybites majom miatt.
87-óta jársz meccsre de még nem láttál rendbontást? Ennél nagyobb h_a_z_u_g_s_á_g_o_t nem hiszem hogy mondhattál volna te faszfej. Szeretnéd hogy keressek pár videót neked a youtubeon hogy mit csináltok a városban délutántól estig mattrészegen?

75. Vladys 2014.06.15. 23:37:32

Jó poszt.
Amúgy a zászló kitiltósdi tényleg nagy gané dolog.

ledo76 2014.06.15. 23:46:38

A magyar foci egy vicc vezetőstől, edzőstől, szurkolóstól, játékosostól. Évtizedek óta alkalmatlan és/vagy korrupt emberek irányítják és ezért 86 óta egyre lejjebb csúszik. Abszolút értelemben vannak nálunk gyengébbek, de rosszabb hozzáállású focitársadalom sehol sincs a világon. Még a gyenge országok is megtanulták, hogy a modern nemzetközi trendeket kell követni, onnan kell tanulni, hogy ez mennyire jön össze az pénz és tehetség kérdése. Nálunk viszont ilyen-olyan okokból a múltat próbáljuk konzerválni, ami mellett teljesen elment a világ. A focinkat legkésőbb 97 ősze után le kellett volna dózerolni és alulról külföldi vagy ott tanult szakemberekkel megszervezni. Pénzt csak az utánpótlásra és a létesítmény fenntartásra áldozni. Ha ezt megteszik lehet, hogy sokkal eredményesebbek nem lennénk, de olyan sportágunk lenne amire nem csak félhülyék illetve csodát váró kitartók lennének kiváncsiak és a politikának sem kellene az egész csődtömeget toldozni-foltozni (persze a Viktorék lehet, hogy akkor is beleugatnának). Aki szerint ez csak pénzkérdés, annak figyelmébe ajánlok Magyarországon kiemelkedően sikeres sportágakat, vagy más szegényebb országok utóbbi időben elért futballsikereit.
A szurkolásról annyit: én is szeretem a rigmusokat (belefér bizonyos szintig az ELLENFÉL szidása), hangorkánokat, füttykoncerteket, koreográfiákat stb, de az egymás és a környezet szétverése illetve a szélsőséges politizálás nem tartozik a focihoz. Lehet itt példákat felhozni külföldről, de elárulom ott sem több mint egy tömegrendezvényre ráépülő köztörvényes cselekedet. Ezeknek az embereknek, szerte a világon a meccs csak eszköz és ezt kúlturáltabb országokban már felismerték. Az viszont igaz, hogy néha a gyereket is kiöntik a fürdővízzel.

vasgyuszi 2014.06.16. 00:00:20

A magyar foci úgy szar, ahogy van, a politikusok meg bitófára valók a haverjaikkal együtt.

Megyko · http://www.szinkronrendezo.blog.hu 2014.06.16. 02:31:22

Fantasztikus poszt, le a kalappal, respect.

holdkoros · http://holdkor.blog.hu/ 2014.06.16. 06:59:27

@avocado_:
1. Ha már szakértesz, tisztázd a fogalmakat. Ultra != huligán. Annyira két külön dolog, hogy ihaj.

2. Kimegy a meccsre mondjuk hatezer ember. Egy nem túl erős, nem túl gyenge nap mondjuk az Üllőin. Hatezer emberből kb 1000 az ultraszektorok valamelyikében van. Nem feltétlen ultra, de legalábbis "elvegyül". Van 50, aki azzal szórakoztatja magát, hogy kukákat gyújtogat, ártatlan-ártalmatlan járókelőket riogat.
Ha a 8 bűnöző cigány alapján azt mondod, hogy a cigányok bűnözők, rasszista vagy. Ha egy -sajnos nagyon hangos- kisebbség miatt egy egész szubkultúrát egybitesnek titulálsz, akkor mondd mi is vagy pontosan?

Tudom, tudom, jöhet a személyeskedés :)

ledo76 2014.06.16. 07:48:36

@holdkoros: Abban igazad van, hogy az ultra nem egyenlő a huligánnal, az ultrák jót tesznek a meccseknek, míg a huligánoknak semmi keresnivalójuk a pályákon. Annó én is magyaráztam ezt kívülállóknak, hogy pár száz hülye miatt ne általánosítsanak. Azért hazudni nem kell (ez a szerzőnek szól), hogy nem szokott balhé lenni, bár vannak a világon durvább helyek. De a foci gyenge színvonala, ellentmondásos közege miatt, mára nagyon kicserélődtek a táborok és bár az ultrák egy része igényesebb, egységesebb lett, a normális (futballszerető) szurkolók eltüntek és akik megmaradtak azokról nem lehet jó érzéssel nyilatkozni, tisztelet az egy-két megmaradt (mazochista) kivételnek.

Stefánia kisasszony [tеuto-nordikus parasztlány] 2014.06.16. 07:54:07

Mit vártok attól a magyar focitól, ahol közismert hogy a fiatalok közül az léphet pályára, akinek a faterja tejel az edzőnek?
Már ekkor alapvetően elromlik minden.

dr kíváncsivagyok 2014.06.16. 08:13:17

Olyat nem lehetne , mint Oroszországban ?
Hogy meccs elott és (vagy ) után csoportosan agyonverik egymást a kulonbozo csapatok ultrái ?
Elobb-utóbb csak elfogynak ezek a gyenge elméju agressziv állatok....
Akkor végre emberek is járhatnának meccsre !

Netuddki. 2014.06.16. 08:24:09

Tökéletesen igazad van kedves picsogó "ultra" barátom! Ez a "sport" valóban semmi másról nem szól mint a pénzről. Pénzt pedig kulturált fogyasztással lehet csinálni. Hogy nézne ki ha a mekdönciben tálcákat hajigálna egymáshoz mindig 1-2 ember? Előbb utóbb csak az a pár ember járna oda meg a többi aki csak a balhé és nem a hambi élvezetét szereti. Ez bizony qrvára nem érné meg a mekdöncinek, a berendezés állandó felújítási költségeiről nem is beszélve.
Na, érted már vagy próbáljam más szavakkal elmagyarázni?

Ja, és egy ilyen keményen piaci alapon működő futballba közpénzt önteni, közpénzen stadionokat építeni egyenlő a sikkasztással.

holdkoros · http://holdkor.blog.hu/ 2014.06.16. 08:31:01

@ledo76: nekem a huligánkérdésről más a véleményem, de az nem tartozik ide.
Viszont az tény, hogy 2010 óta nem volt komolyabb balhé. És akkor sem pont a csúnya kopasz erős bácsik kezdték, csak erről már nem szól a fáma. Nem is kell neki mondjuk. Innen nézve mindenesetre viszonylag nyugis a terep. Az meg, hogy a diók bemennek széket dobálni a Szögletbe nem nagyon rázza meg szerintem Bp lakosságát, meg nincs is hozzá sok köze senkinek. Az kb olyan lenne mint hajléktalanszállóra bemenés után kiakadni a csövesszagon.

Mondjuk én a petárdás köcsögöket tiltanám ki és írtanám tüzes vassal. Meg a kis homárokat akik villamost-metrót firkálgatnak, persze 40kg a gyerek és otthon anyunak elég csak egy pillantást vetnie rá és már kussol is :D

doggfather · http://dogg-n-roll.blog.hu/ 2014.06.16. 08:54:32

" szájkosártörvénnyel némítják el az önálló gondolat és vélemény kinyilvánítását."

LOLOLOLOLOL, mégis mitől önálló gondolat, vagy vélemény a petárdázás? vagy a pénztárgépszalag??

gabesz7004 2014.06.16. 09:12:30

Teljesen korrekt és reális poszt! Tudnám hogy minek jön ide böfögni sok idióta, aki nem jár meccsre, azt sem tudja hogy ki az ultra, ki a hool és szerinte egy éneklő szurkoló egyenlő a vonatot felgyújtó agyhalottal. Plusz nem tudja kicsoda tcs és bandája, valamint enm látott még rendőröket balhét provokálni!? Mert igenis voltak-vannak szépszámmal ilyenek. S akkor a szövegértő olvasásról még nrm is tettem említést. Szellemi mélyszegények akik mániákus késztetést éreznek hogy a nekik nemtetsző blogoknál belesz@rjanak a ventillátorba. Gratulálok majmok!

Dr.Traktor 2014.06.16. 09:16:36

"A családok és úgy általában a szurkolók azért nem járnak meccsre" - mert a magyar foci/bajnokság nézhetetlenül amatőr vergődés, a játék minősége szánalmasan pocsék, az iskolaudvarokon különbet látni. (már ahol fociznak még a kissrácok)

tv-ben SEM néz ilyet az értelmes ember, mert színtiszta időpocsékolás a szórakozás szikrája nélkül, nemhogy még fizessen is érte...

ha a játék jó volna, a többit leszarnák a népek

eq2 2014.06.16. 09:29:43

A nincsenek balhék kijelentésről nekem egy olvasói levél jut eszembe amit annó a Sport+Fociban Bocsák Miklósnak (elnézést ha rosszul emlékszem) címzett egy apa. A tárgy annyi volt, hogy apa és 2 fia kilátogattak egy FTC : UTE meccsre. Az ominózus eseményen lovasrendőrök és kardlapozás ill. lovasroham is szerepelt a svédtorna repertoárjában. Az apa elmesélte hogy x összegért megvette a jegyeket. Költött erre-arra a gyerekeknek, majd a mivel közben az autóból kilopták a hifit és feltörték elég drága meccs lett. Plusz a gyerekek arcán a halálfélelem egy életre elvette a kedvüket a meccsnézéstől. Ennek ellenére a cikk jó részével egyetértek. Nyugaton sem a fő bevétel a jegy/bérlet hanem a franchise... Nem kötelező kimenni és az üres lelátókkal szembesülhet a drága tulaj. Ne feledjük hallgatással az ördögöt is meg lehet győzni! Hozzátenném én is szeretem az ultrák dalait illetve szurkolását.

István Tamasi 2014.06.16. 09:33:30

Javaslom példát venni az Újvilágból az amerikai foci szurkolóiról:
Abszolút elkötelezettek - generációkra - a csapat mellett, veszik a drága kluböltözékeket, készítenek saját jelmezt, stb. Pl A Green Bay csapat stadionjába a bérletek családon belül öröklődnek olyannyira, hogy ha feliratkoznál a listára hogy éves bérletet vennél, akkkor elméletileg kb 500 /nem elírás/ évet kellene várnod. A legutóbbi szezonban az egyik stadionban 167 decibel erősségű hangorkánt mértek /hivatalosan, nem becslés/. Órákkal a a mecss kezdete előtt /a mecss maga kb 3-3,5 óra hosszat tart/ kimennek a stadionba illetve a parkolóban ahol a mecss kezdetéig piknikeznek és a két ellenfél csapat szurkolói /beöltözve a saját csapat színeibe!/ képesek egymást megkínálni, na nem veréssel, hanem hamburgerrel, sörrel v. kólával.

ledo76 2014.06.16. 09:35:36

@holdkoros: 2010 óta lehet, hogy nincs én lemaradtam 1997/98-ban. A németek oldották meg ezt jól, maradt a hangulat, meg a meccshez tartozó kellékek, de nincs rendbontás se a stadionon kívül, se belül, ha néha mégis a rendőrség következetesen, de kőkeményen föllép. A huligánok ha arcoskodni akarnak kiélhetik magukat egy boxteremben stb. ehhez nincs szükség focimeccsre.
Az egész alfája és omegája egyébként a játék "színvonala". Ha lenne nem ilyen minoritásban lévő szubkultúra lenne, hanem valódi tömegrendezvény, ahol masszív kisebbségben lennének ezek az aljanépek. Őket meg a rendőrség, rendezők karbantartanák.
@Dr.Traktor: Pontosan összefoglaltad.

holdkoros · http://holdkor.blog.hu/ 2014.06.16. 09:42:54

@eq2: nekem meg erről az a nem tudnám összeszámolni hány derbi jut az eszembe ahol ott voltam, mindkét oldalon, és valahogy mindig akkor van a legdurvább teltház. És ha megnézed a képeket (ha már be nem mégy) láthatod, hogy bizony rengeteg kis hapsi van ott apuval-anyuval. Zöldre, vagy épp lilára festve, beöltözve, stb.
Az, hogy ha HülyeJóska okosra itta magát a szektor aljában miért jelenti a magyar rendfenntartás számára hogy le kell paprikázni az egész szektort, számomra felfoghatatlan. Én is láttam már bedagadt szemű gyereket meccsen, de nem a "vandál" meg "csőcselék" bántotta, hanem a fenntartók. Mellesleg kb azt se tudom miért, mert olyan messze volt az eset maga, hogy nem is lehetett látni. Van, amikor kell fújni egy egész szektort, de csak azért mert két részeg pöcs elkezdi szapulni egymást.. hátöizé..
Szar az egész úgy ahogy van.

gabesz7004 2014.06.16. 10:05:09

Mivel a kékek több viedófelvételt csinálnak egy Paks-Kövesd meccsről, mint az amerikai elnök beiktatásáról a CNN, simán kiszűrhető lenne az összes tényleg csak a balhét kereső hool. De nem hiszem hogy csak ez a cél. Hiszek a konteókben, tudjuk hogy az ultrák erősen jobboldaliak, remek alkalom a megfigyelésükre regisztrálásukra (Kubi), a rendőrségnek pedig kiváló alkalom egy kis tömegoszlatás gyakorlására. Felháborító módon azonban a FTC-UTE-Dió-Nyíregy meccsek kivételével semmi balhé, igy néha kell generálni valamit, hogy pl a vasi, somogyi bevetésisek se essenek ki a gyakorlatból.
Aki szerint pedig a pénztárgépszalag vagy a piró veszélyes, az jól teszi ha folyamatosan az eget kémleli, mert lazán ráeshet egy repcsi.

Mort aux cons 2014.06.16. 12:03:55

Marha jó cikk. Azok meg minek szólnak hozzá, akik életükben nem szurkoltak focimeccsen?

@avocado_:

"nem mer az ember járni nemhogy gyerekkel meg családdal hanem haverokkal sem"

Nem is vártunk mást egy balostól. Csoda, hogy az utcán át mersz menni egyedül. Rettegni meg bőröndöt pakolni tudtok csak, az a ti szintetek. Töketlen feminin banda.

@ledo76:

" A németek... de nincs rendbontás se a stadionon kívül, se belül,"

Muhaha, te aztán képben vagy a dolgokról. BuLi 2, Regionalliga Nordost, Dortmund-Schalke vagy Köln-Braunschweig mond valamit?

@kovi1970:

Blablabla, te az MLSZ-ből írsz? Ha a huligánok riasztják el a családokat, mi a francért a Fradi-Újpesten meg a Diósgyőr-Fradin van teltház, és nem a Paks-MTK-n?

ErrOr 2014.06.16. 14:11:48

Jó poszt.
Aki meg fikázza, az ottragadt kb a kilencvenes évek közepén. Lövése sincs a z itthoni helyzetről. Anglia, Németország, Franciaország, Lengyelország, stb, sokkal több a balhé, mint nálunk. Ez csak egy ürügy, hogy ne a ritkaszar focival, a stadionokkal, az utánpótlással kelljen foglalkozni. 10 éven keresztül jártam idegenbe is meccsre, szurkolók közötti balhéra nem emlékszem, többször a rendőrök vagy a secu kezdték a balhét, de van egy kedvencem, a Kispest Sturm meccs, ahol a rendkívül "jólmegoldott" graziak szedték darabokra a vendégszektort. 1-2 éve lehoztak egy statisztikát, hogy Angliában 5000+ letartóztatás volt meccs előtti alatti és utáni balhékból. Nálunk ez a szám 30. Ennyit a "nyugaton megoldották"-ról.

Hungarian Geographic · https://www.facebook.com/hungarian.geographic 2014.06.16. 14:52:54

A “kurvaanyázás, huhogás, zsidózás, buzizás, cigányozás, parasztozás… etc etc” Nem vélemény kinyilvánítás se nem szabad gondolat, hanem egyszerűen alpári proliskodás. Amit egyébként a Szövetség és a törvény is büntet. Ha a klub, ezekért kap 1.5 milliós büntetést, akkor ne a klub bűnhődjön és fizessen, hanem az a 50-100-1000 meccsrejáró, aki elkövette. Vannak videók, vannak fényképek, van beléptető rendszer, van személy azonosító. Mi kell még? Ha ebből a tömegből csak ötöt lehet beazonosítani, akkor azok fizessenek fejenként 300.000 forintot - saját zsebből! A másik ezer úgyis mellettük van, azok legfeljebb összedobják! Meg kell szüntetni a klubok felelősséget a klub ellenes szurkolói magatartásokkal szemben. Az elkövetőkkel megfizettetni az általuk okozott kárt! Persze, hogy a meccsrejáró slepp, (nem szurkoló! Csak meccsrejáró!) azt csinál, amit akar, mert úgyis a klub meg a tulaj fizet! Ha majd a bűnös fizet, akkor majd lesz rend - addig nem!

ledo76 2014.06.16. 16:39:53

@Mort aux cons: Nem igazán jellemző, de ha van a rendőrség sem csak a bajt szaporítja.
A cikkhez meg még annyit, hogy az MLSZ tényleg egy csőd, olyanokkal foglalkozik amivel nem kéne, olyanokkal meg nem amivel igen, de álságos az olyan duma, hogy "a haszonelvű világ nem szerti a szenvedélyt", meg az ilyen félremagyarázások. Az oda nem tartozó dolgok (politizálás, zsidózás stb) senkinek nem hiányozna, ha lenne foci.

gabesz7004 2014.06.17. 10:05:49

@Hungarian Geographic: "A “kurvaanyázás, huhogás, zsidózás, buzizás, cigányozás, parasztozás… etc etc” Nem vélemény kinyilvánítás se nem szabad gondolat, hanem egyszerűen alpári proliskodás. Amit egyébként a Szövetség és a törvény is büntet."

Igaz, de akkor miért nem fizet a közlekedők kb fele, pedig ott is megy a kurvaanyázás, vagy a parasztmagyarozó cigók?! Ott a kiváló kamerázások sokasága, miért nem emelik ki a balhézókat? Mert nem az a cél! A cél hogy az ÖSSZES szurkolót démonizálják a tv néző birkák szemében.

Veridicus76 2014.07.06. 02:02:56

""A “kurvaanyázás, huhogás, zsidózás, buzizás, cigányozás, parasztozás… etc etc” Nem vélemény kinyilvánítás se nem szabad gondolat, hanem egyszerűen alpári proliskodás."

Ellenben a buziparádén lehet fasszopoózni a nemzeti érzelmű embereket, egy rádióban ki lehet jelenteni, hogy a műsorvezető kinyírná az összes keresztényt, stb. Az RTL Klubon, amiért ma úgy sírnak, lehet főműsoridőben mocskos szájú műsorokat nyomni, az nyilván roppantul családbarát.
süti beállítások módosítása