Kitalálja, melyik amerikai mozi zenéje született Szlovákiában?

Kitalálja, melyik amerikai mozi zenéje született Szlovákiában?

Az Oscar-díjas német származású amerikai zeneszerző, Hans Zimmer csütörtökön Pozsonyban lépett színpadra. A hazai nagyközönségnek is bemutatta munkái legjobbjait, a Daisy, Madagaszkár, Gladiátor, Da Vinci-kód, Interstellar, Az Oroszlánkirály, a Karib-tenger kalózai című filmek legismertebb melódiáit.A koncert után a TASR-nek nyilatkozott.

 

Kevesen tudják, de Hans Zimmer nem először jár Szlovákiában. Saját bevallása szerint Guy Ritchie nagysikerű mozija, a Sherlock Holmes második részének készítésekor a zeneszerző a cigányzenét akarta alapul venni, de semmit sem tudott a műfajról. Ezért bejárta egész Szlovákiát, és kereste a célnak legjobban megfelelő roma muzsikusokat, végül Sendreiék mellet döntött, és velük vette fel a film soundtrack-jének nagy részét.

 

„Nem tudok cigányul, bár volt tolmácsunk, nagyon bonyolult volt a kommunikáció. Az első két órában semmi sem történt, aztán elkezdtünk zenélni, és átzenéltük az egész hetet. Nem kellett megszólalnunk sem, csodásan működött a dolog”, mondta Zimmer.

 

„Én német vagyok, és Németországban senki sem érdeklődött utánam, külföldre kellett mennem. Azt hiszem, valami hasonló zajlik önöknél is. Nem veszik észre, hogy a legjobb a világon és valóságos kincs, ami önöknek van”, állítja a művész.

 

 

Hans Zimmer több mint  100 film zenéjét komponálta meg, de pályája nem rögtön a csúcson kezdődött. Popzenével kezdett, több amerikai bandával is együtt dolgozott, mielőtt 1988-ban berobbant a filmiparba az Esőember (Dustin Hoffman, Tom Cruise) című film zenéjével.

 

Arra a kérdésre, hogy valóban az Esőember hozta meg számára a sikert, így válaszolt: „Nem, mindig az előző film az. Az én esetemben a dél-afrikai problémákról szóló World Apart című mozi”.

 

HNonline.sk

Nyitókép: ticketpro.bg


Forrás:korkep.sk
Tovább a cikkre »