Kihallgatnák a brit tévéseket a román hatóságok

Nagy-Britannia nem foglal állást a Sky News tévécsatorna Romániában forgatott riportja kapcsán, mivel magánkézben lévő médiatársaságról van szó, közölte Paul Brummell, a szigetország bukaresti nagykövete – számol be Rostás Szabolcs a kronika.ro-n. A diplomata közösségi oldalán reagált azokra a bíráló megjegyzésekre, miszerint a londoni kormánynak a hallgatás helyett állást kellene foglalnia a Romániát nemzetközi szinten rossz színben feltüntető botrány esetében. A nagykövet hozzátette: megérti azokat a román állampolgárokat, akik felháborodásukban a brit médiahatóságnál tettek panaszt a Sky News ellen, egyúttal nagyra értékelte a román és a brit hatóságoknak az illegális fegyver-, ember- és drogkereskedelem ellen tett közös erőfeszítéseit.

Közben a főügyészség szervezett bűnözés és terrorizmus elleni főosztálya (DIICOT) bejelentette, kihallgatásra beidézi az érintett szigetországi tévécsatorna forgatócsoportját is. A vaskos botránnyá dagadt álankét ügyében a nyomozó hatóság eddig három személyt helyezett harmincnapos előzetes letartóztatásba, mégpedig az augusztus elején bemutatott riportban szereplő állítólagos romániai fegyverkereskedőket. A DIICOT szerint a filmben szereplő Mihai Aurelian Szanto, Pántics Atilla Csaba és Pantics Levente bűnszervezetet hoztak létre, megszegték a fegyvertartásra vonatkozó szabályokat, és valótlanságokat állítottak.

Az ügyészség azt állítja, hogy a Sky News újságíróinak kezdeményezésére valótlan információkat közöltek, és ezért pénzt, összesen kétezer eurót kaptak. Az eddigi vizsgálatok megállapították, hogy a brit tévések által tolmácsként foglalkoztatott radnóti származású, magát szabadúszó újságírónak mondó Aurelian Szanto vadász barátait szervezte be a fegyverkereskedő szerep eljátszására a stáb által elkészített forgatókönyv alapján. A DIICOT szerint a fegyverkereskedő szerepét eljátszó férfiak rendezői utasításra beszéltek románul, noha magyar anyanyelvűek.

Egyébként az ügyészség úgy véli, hogy a Sky News filmje nemzetközi ellenérzéseket váltott ki a román állammal szemben, Romániában pedig a bizonytalanság érzetét keltette, és nemzetbiztonsági kockázatot jelentett. A Sky News tévécsatorna továbbra is kiáll a vélelmezett romániai fegyverkereskedelemről szóló film készítője mellett, Stuart Ramsay újságíró pedig állítja: senkit sem fizettek le, a fegyverek és a történet pedig egyaránt valósak – írja a kronika.ro.


Forrás:erdely.ma
Tovább a cikkre »