Isaura bosszúja: dupla Enrique Iglesias-koncert az arénában

Isaura bosszúja: dupla Enrique Iglesias-koncert az arénában

A latin pop hercege és az amorózók prototípusa, azaz Enrique Iglesias adott telt házas dupla koncertet a Papp László Budapest Sportarénában vasárnap és hétfő este is. A többszörös Latin Grammy-díjas spanyol énekes, bár még csak nemrég töltötte be 42. életévét, túl van már jó néhány világ körüli turnén, és eladott több mint 40 millió hanghordozót.

Ahogy mondani szokták, a zene Enrique vérében van, hiszen apja, Julio is hatalmas sztár. Egyébként az énekesről szóló bulvárhírek alapján kijelenthetjük: a megszámlálhatatlan női szívet összetörő apuka almája nem esett messze a fájától, egy vérbeli macsóval van dolgunk. Enrique már a pályája elején sem vacakolt sokat, iskoláit be sem fejezve megkereste a vérprofi producert Guy Chambers-t, aki például Robbie Williamsnek is szállította a slágereket, majd okosan a „latin szerelő” imázsát kitalálva, olyan slágerekkel bódította a női szíveket, mint a Bailamos, a Rhythm Divine vagy épp a Hero. Enrique dalai és klipjei túlfűtöttségével és érzelmességével már pályája kezdetén egyértelművé tette, hogy ki lesz a fő zenei célcsoportja. Monumentális költségvetésű klip-filmjeiben olyan neves sztárok is feltűntek, mint Mickey Rourke, vagy a későbbi élettársa, az egykori teniszcsillag Anna Kurnyikova is, ezen alkotásait figyelve annyi viszonylag egyszerűen kiderült számomra a személyiségéből, hogy szívesen pozőrködik a kamerák előtt, a romantikától csöpögő klipjeiben sokat szeret szenvedni, néha a sztoikusok nyugalmával hagyta, hogy volt „B” kategóriás sztárok csapják szét az arcát, vagy épp statiszták dobják ki egy egy női toilettből, ahol éppen amorózni vágyott…

Művészi pályafutása alatt énekelt duettet Whitney Houstonnal, Shakirával vagy a Pussycat Dolls tagjával, a celebkirálynő Nicole Sherzingerrel is. Dalait rendszerint elkészítette spanyolul is, amivel hatalmas piacot arathatott le. Igazán aktív éveiben 1995 és 2007 között szinte évente jelentek meg nagylemezei. Manapság kevesebbet hallani róla, de azért az utóbbi két évben több slágerrel is jelentkezett.

A dupla koncertre Enrique Üzbegisztánból érkezett hazánkba és ahogy néztem, a kezdő-diktatúrával eltöltött liazonja után ellátogat majd egyéb európai helyszínekre is. A turné egyszerűen csak Enrique! Live néven fut, aktuális nagylemezmegjelenés nem kapcsolódik a fellépésekhez. Én a hétfői koncerten nézhettem meg a világsztárt, aki körülbelül este 9-ig nem volt hajlandó kijönni öltözője melegéből, a warm up-ot egy dj-re bízta, aki a ma futó legnagyobb slágerekkel borzolta a kicicomázott, leginkább a 20-as éveit taposó hölgyekből álló közönség idegeit. Elvétve azért egy-két unatkozó anyukát vagy férfi kísérőt is lehetett azért látni.

Aztán jött, aminek jönnie kellett, a hatalmas kivetítő előtt, ami majdnem akkora volt, mint egy teniszpálya, megjelent maga Enrique Iglesias és csapata. A kezdő dal a lüktető tempójú I’m a Freak című sláger volt, s bár harcedzett koncertveterán vagyok, de ilyen üvöltözést és sikítást-visítást még nem nagyon hallottam koncerten, majdnem „felrobbant” az Aréna. Ami szembetűnő volt, hogy Enrique konkrétan nem énekel, nem mondom, hogy teljes Playback-showt láthattunk, de ilyen kamu éneklést, ilyen szinten nem nagyon láttam, utoljára talán Shakiránál, pont az Aréna színpadán. Ez rengeteget elvett a produkciótól, s azt a kérdést is felvetette bennem, hogy a pódiumon álló énekes ki is valójában? Egy művész? Vagy egy taktra felépített kamu pénznyelő projekt? Azt megértettem, hogy a magyarok tényleg kedvelik a latin sztárokat, ritmusokat, ennek a miértjére viszont nem jöttem rá, legalábbis eddig. A kalandozó magyarok nyilván nem jutottak el a Kis-Antillákra, ellenben Isaura például eljutott Magyarországra…

http://mno.hu/

Az elmúlt évtizedek latin sorozatait most nem is említem, amelyek szereplői félisteni státuszba tudnak kerülni a női magazinok olvasói körében… A koncertkörútra döbbenetes módon lefogyott Enrique egyébként mindent megtett, hogy a rajongói jól érezzék magukat, a hangosítás tökéletes volt, a session zenészei pedig tök profin hozták a kötelezőt. Az ifjú Iglesias az összes nagy slágerét elhozta Budapestre, amikre a már említett módon motyogott, alibizett, elhangzott a Bailamos, a Heartbeat és az Escape is. A színpad kialakítása lehetővé tette, hogy egy akusztikus blokkot, ami egy dalszerű alkotásból és szövegelésből állt, az Aréna közepén felállított körszínpadon adjanak elő két rajongó társaságában. A produkcióból itt az sokat elvett, hogy a felhívott hazai szerelmespár nyelvi problémák miatt nem tudott kommunikálni Iglesias-szal, emiatt igazán érdekes színfoltja lett az estének az a pár perc.

Nehéz egyébként objektív képet adni a buliról, mert az színtisztán látszódott, hogy közönséget a produkció minősége nem érdekelte, a rajongók a főhősnek mindent elnéztek, tulajdonképp tehetett volna bármit, az ováció nem maradt volna el. Akkor lehetett igazán hallani hogy milyen is Enrique valódi produktuma, amikor éppen nem szóltak a gépről jövő vokálok, és a vokalista hölgy sem énekelt, az énekes egyedül, élőben próbálta abszolválni az amúgy nem túl nagy énekesi kvalitásokat követelő, bitang könnyű verzéket. Guiness-rekord jellegű dolog ez, egy olyan újfajta „élő” éneklést hallhattunk, amit az amorózó talált fel. A nem túl hosszú dallistából még a Be with you című slágert emelném ki, hatalmasat bulizott rá a közönség. Enrique pedig jött, látott és győzött, felmarkolt egy csomó dohányt, elrabolta vagy 20 000 nő szívét, gondolom bedobott pár tányér gulyást és spanyolosan távozott. A zenét megélő rajongóknak nyilván árnyaltabb lett az összkép, de tulajdonképpen büntetésnek is felfogható az a gumishow, amit láthattunk, s talán ez volt a bosszú azért, hogy nem jött össze a lóvé Leoncio kedvenc rabszolgalányának a kiszabadítására! Persze, lehet, hogy gyűjtés sem volt, és ezért a büntetés. Úgy látszik Isaura szelleme még mindig az országban kísért…


Forrás:mno.hu
Tovább a cikkre »