Így könnyű: 748 milliót kapott Gyurcsányéktól a Zsindex

Mintegy 84 milliárd forintot költöttek a Gyurcsány-Bajnai kormányok 2006 és 2010 között állami hirdetésekre és kampányokra – írja a Magyar Idők. Ebből az összegből sok baloldali sajtótermék is részesült.

Az állami kommunikációs és reklámköltések a gazdasági válság kitörésekor voltak a legmagasabbak: reklámra például 2009-ben több mint 22 milliárd forintot fordított a baloldali kabinet.

Azáltal, hogy a baloldali kormányok a portálon hirdettek, az Index 748 millió forinthoz jutott 2006-2010-ben, az Axel Springer német tulajdonú kiadó ugyanebben az időszakban 3,4 milliárdot kapott. A Népszabadság négy év alatt 2,6 milliárd forinthoz jutott, az RTL Klubban pedig 12 milliárd forintért hirdettek a szocialista kormányok.

A cikk szerint a köztévé Nap Tv című műsora 2,3 milliárd forintban részesült a hirdetéseken keresztül. A HVG 561 millió, a 168 Óra 423 millió, a Magyar Narancs 152 millió forintnyi hirdetést adott el az államnak. A HVG a print kormányzati költés csaknem negyedében, a 168 Óra 17 százalékában részesült – tették hozzá.

A lap “meglehetősen furcsa megbízásnak” nevezi azt a 2007-es, több mint ötmillió forintos szerződést, amely a kormány előtt álló napi kommunikációs veszélyek összegyűjtéséről szólt. A cikkben kitértek arra: voltak olyan kampányok is, amelyek a fogyasztóvédelem, a feketegazdaság és a közlekedésbiztonság kérdéseiről szóltak, ez a három 460 millió forintba került. Az Új Magyarország című kiadványsorozatra szintén valamivel több mint 460 millió forintot költöttek.

A különböző kommunikációs ügynökségeknek “juttatott” pénzekről szólva kiemelik Bajnai Gordon volt miniszterelnök két korábbi érdekeltségét. Akkor, amikor Bajnai Gordon felügyelte a Nemzeti Fejlesztési Ügynökséget, annak egyebek mellett azt kellett kommunikálnia, hogy mi lesz hárommilliárd forintnyi uniós közpénzzel. A médiavásárlásra kiírt, mintegy 1,6 milliárdot érő pályázatot a MindShare Médiaügynökség Kft. nyerte, de “a keretből jutott” a Café PR Kft.-nek is. Ez utóbbinak korábban a Kóka János egykori gazdasági és közlekedési miniszterhez és Bajnai Gordonhoz köthető Webigen Rt. volt a tulajdonosa.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség nettó 611 millió forintos kommunikációs tenderét is a MindShare nyerte 2008-ban. Ez az ügynökség 2010 elején a Magyar Posta 400 milliós közbeszerzését vitte el, de dolgoztak a Magyar Fejlesztési Banknak is 180 millió forintért – írták.

Az Insomnia ügynökség 230 millió forintnyi megbízást kapott 2010-ben rendezvényszervezésre és egyéb kommunikációs feladatokra a Simor András vezette jegybanktól, de a Vidékfejlesztési és Szaktanácsadó Intézet kétmilliárdos pályázatát is ők nyerték a Mindshare-rel együtt, egyedüli pályázóként 2008-ban. Az intézet feltételei irreálisan szigo­rúak voltak, és olyan referenciákat kértek, amelyeket csak alvállalkozók bevonásával lehetett teljesíteni – áll a cikkben.

Ugyanezzel az ügynökséggel állapodott meg 2010-ben a szegedi önkormányzat a város rehabilitációjával kapcsolatos kommunikációs tevékenységek ellátására. A csaknem 47 millió forintos keretösszegű szerződésben szerepelt egyebek mellett hűtőmágnesek készítése másfél millióért, sajtótájékoztatók szervezése kétmillió forintért, de a cselekvési terv is 800 ezer forintba került.

Megjegyezték: a Fidesz-kormány 2010 és 2014 között hárommilliárd forinttal kevesebbet költött állami hirdetésekre, pedig elvileg a hirdetési piac árai emelkedtek.

(Híradó)


Forrás:kuruc.info
Tovább a cikkre »