Helyreigazítás: a Népszabadság felfüggesztése kapcsán ismét hazudik az MSZP (is)

Helyreigazítás: a Népszabadság felfüggesztése kapcsán ismét hazudik az MSZP (is)

pesti

 

Azután, hogy a Népszabadság külföldi tulajdonosa ma  bejelentette, a lap kiadását pénzügyi okok miatt felfüggeszti, az MSZP közleményt adott ki ezzel a címmel: „A kormány ellopta a nép szabadságát”

A párt a Népszabadság szerkesztősége elé 17:30-as kezdettel tüntetést szervezett. A szervezést bejelentő Kunhalmi Ágnes, az MSZP budapesti elnöke kijelentette, „ilyen esemény tényleg a rendszerváltás óta nem volt.”

Kunhalmi Ágnes úgy hazudik, mintha a balliberális sajtót olvasná.

A külföldi tulajdonban lévő és a tulajdonos által felfüggesztett Népszabadság eseténél volt jóval súlyosabb esemény a rendszerváltás után.

A Pesti Hírlapot az 1994-es választások első fordulóját megnyerő MSZP-SZDSZ azonnal bezáratta, meg sem várva a második fordulót.

Az akkori liberális sajtó – beleértve a most felfüggesztett Népszabadságot – ennek csak tapsolt.

Aki elfelejtette, mennyire gyűlölték a független Pesti Hírlapot akkor és még most is, elég, ha egyetlen pillantást vet arra, miként intézi el e lap történetét, annak kényszerű bezárását nem is említve a „független” Wikipedia magyar szócikke:

 

Az ötödik Pesti Hírlap

Az ötödik? Pesti Hírlap 1992-től jelent meg 1994-ig. Főszerkesztője Bencsik András volt.

Az ötödik? Pesti Hírlap 1992-től jelent meg 1994-ig. Főszerkesztője Bencsik András volt.

A Wikipédia alább mellékelt francia és német szócikke egyaránt említi a kényszerű bezárást.

Egyszerűen megdöbbentő, hogy a Pesti Hírlapról egyetlen mondat álljon a magyar Wikipédiában, a kényszerű megszüntetést nem említve, míg e magyar napilapról írt  francia és német szócikk annál jóval hosszabb, megemlítve a politikai bezárást.

Ami a 2015-ig az MSZP tulajdonában volt Népszabadságot és az egész, e párttulajdont soha nem említő, de most a Népszabadság bezárásáról tele torokkal a hazai balliberális hazugságokat visszhangzó, totálisan egyenirányított nyugati sajtót illeti, előfizetőként egyéni érzésem: a felfüggesztést pontosan annyira sajnálom, mint amennyire ez a lap fejezte ki sajnálatát 1994-ben vagy azóta bármikor az egykori Pesti Hírlap brutális megfojtása miatt.

Az említett francia és német Wiki-szócikk tehát:

 

1992-1994

Le troisième Pesti Hírlap a été publié 1992 et 1994. Le propriétaire et rédacteur en chef était András Bencsik, ancien collaborateur au Népszabadság. Journal conservateur, il était alors le seul journal indépendant n’appartenant à aucun groupe ou parti politique. Après la victoire électorale des post-communistes en 1994, il est interdit par des moyens informels. Certains employés cofondent par la suite avec András Bencsik un journal hebdomadaire de droite, le “Magyar Demokrata (de)” («Le démocrate»). Ce dernier est l’objet de critiques fréquentes en raison de certains de ses articles d’extrême-droite.

 

1992 bis 1994

 

Zum dritten Mal erschien das Blatt von 1992 bis 1994, galt damals als Sprachrohr der rechtskonservativen Kritiker der Regierung von József Antall. Die Tageszeitung war damals die einzige unabhängige Zeitung, die keinem Konzern angehörte und keiner politischen Partei nahestand. Der Inhaber und Chefredakteur war der frühere Mitarbeiter der Népszabadság, András Bencsik. Nach dem Wahlsieg der Postkommunisten 1994 wurde das Blatt durch informelle Wege verboten. Einige Mitarbeiter haben die neue, rechtsradikale Wochenzeitung, Magyar Demokrata (“Die Demokratische”) von András Bencsik mitbegründet. Die Demokrata ist wegen ihrer rechtsextremen Artikel ständiger Kritik ausgesetzt.

Zum dritten Mal erschien das Blatt von 1992 bis 1994, galt damals als Sprachrohr der rechtskonservativen Kritiker der Regierung von József Antall. Die Tageszeitung war damals die einzige unabhängige Zeitung, die keinem Konzern angehörte und keiner politischen Partei nahestand. Der Inhaber und Chefredakteur war der frühere Mitarbeiter der Népszabadság, András Bencsik. Nach dem Wahlsieg der Postkommunisten 1994 wurde das Blatt durch informelle Wege verboten. Einige Mitarbeiter haben die neue, rechtsradikale Wochenzeitung, Magyar Demokrata (“Die Demokratische”) von András Bencsik mitbegründet. Die Demokrata ist wegen ihrer rechtsextremen Artikel ständiger Kritik ausgesetzt.


Forrás:lovasistvan.hu
Tovább a cikkre »