Az egész hazai média önként Sorost segítette – ismét bízott az MTI-ben

Az egész hazai média önként Sorost segítette – ismét bízott az MTI-ben

 

Egy technikai malőr ismét kézzelfogható bizonyítékul szolgált, hogy a hazai média jobboldali/kormánypárti része is még mindig vakon bízik az általa előfizetéssel támogatott, egyébként közpénzen működő MTI-nek.

Tegnap este 9:34 perckor posztolta ki a brit Daily Telegraph azt az exkluzív értesülésén alapuló cikkét, amely viharos gyorsasággal futott végig a világsajtón.

A cikk címe: George Soros, aki ’megtörte a Bank of England-et’, titkos összeesküvést támogat a Brexit meggátlására.

A Google news alert 22:38-kor küldte ki az értesítést azoknak, akik a „George Soros” nevet tartalmazó cikkekről kérnek minden esetben azonnali értesítést.

Előre jóleső érzés fogott el, hogy ez az újabb Soros-akció mennyire érdekes lesz hetilapunk olvasóinak.

Hajnali munkakezdésnél akadt el az internet 5 óra 3 perckor, majd visszajött egy órára és ismét eltűnt. Kiderült, Bicskén a már szinte befejezett, nagyon impozáns új járási központtal kapcsolatos munkálatok miatt néhány órára nem lesz internet.

Ami egyben alkalmat adott arra, hogy előre tesztelhetem ismét az azt előérzetemet, mely szerint a hazai média kihagyja a címből, illetve a sztoriból a „titkos összeesküvés”-t.

Közben megbeszéltem  szerkesztőségünkkel, hogy közben kiteszik az MTI-hírt, mint ahogyan azt átvette több balliberális és jobboldali/kormánypárti médium, beleértve a közszolgálati Híradót.

A Soros-támogatású 444.hu nem az MTI-re hivatkozott forrásként, de – láss csodát – az ő szemléjükben sem szerepelt a tényfeltáró Daily Telegraph „titkos összeesküvés” szóösszetétele.

Márpedig a „titkos összeesküvés” súlyos kitétel. Ami, tegyük hozzá, nem jön rosszul a Sorost nálunk nem igazán kedvelőknek, hiszen ez további bizonyítékot ad egy olyan ember módszertanához, akinek itteni emberei nem létezőnek nyilvánítanak egy olyan Soros-tervet, amely címe úgy kezdődött, hogy „George Soros: Tervem…” stb.

Hogy milyen idegesek voltak a „titkos összeesküvés” ügyében Soros támogatói, arra jellemző az amerikai Politico brüsszeli kiadásának reggeli, 7 órakor érkező szerkesztőségi kör-emailje, a szakmai körökben nagyon figyelt „Playbook”, amelyet Ryan Heath, a BBC korábbi szerkesztője és az Európai Bizottság korábbi szóvivője szerkeszt, nem is akárhogyan.

Ez „merészelte” szó szerint idézni a Daily Telegraph mai, nyomtatott kiadása címoldalán megjelent azonos cikk fentebb már idézett címét. A következő mondat pedig így hangzott: „Az állítólagos összeesküvés születő kampány egy második Brexit-referendumra történő felszólításra”, és ismerteti, hogy valóban, Mark Malloch-Brown volt miniszter elismerte, kapott 400 000 fontot Soros alapítványaitól.

Az MTI ma 11:02-kor ismertette Londonból a Daily Telegraph Soros-cikkét. A „titkos összeesküvés” kifelejtésével,  de azt gyorsan hozzátéve, hogy a lap „erőteljesen EU-szkeptikus”. Majd jön a Soros-jelző „magyar nagybefektető”.

Vagyis, „orbanisztáni sajtódiktatúránk” ezer sebből vérzik. Mely sebeket gyorsan be kellene gyógyítani, hogy legalább csak száz maradjon belőle és a jobboldali értékrendet valló sajtó hiteles, vitaképes információkat kapjon olyan helyekről, amelyekre ezért fizet elő.

Az alábbiakban a hitelesség kedvéért idemásoltam mind a Politico Playbookjának a cikkre vonatkozó megjegyzését, mind teljes egészében az MTI híradást a szóban forgó Soros-cikkről.

Lovas István

 

 

 

NICK TIMOTHY MOONLIGHTING AS CONSPIRACY THEORIST: It’s a long way from Downing Street. Theresa May’s former Svengali has a joint byline on a front-page Daily Telegraph story headlined: “George Soros, the man who ‘broke the Bank of England,’ backing secret plot to thwart Brexit.” The supposed plot is a nascent campaign to call for a second Brexit referendum. The chairman of that Best for Britain campaign, former Minister Mark Malloch-Brown, said in a statement: “Through his foundations he [Soros] has contributed £400,000. But our small donors have collectively contributed more and the commitments of the other major donors also exceed this amount.”

 

Nagy-Britannia-EU
Brexit – Brit lap: Soros György támogatásával kampány indul a Brexit-folyamat leállítására

London, 2018. február 8., csütörtök (MTI) – Csütörtöki brit lapértesülés szerint Soros György támogatásával kampány indul annak érdekében, hogy az Egyesült Királyság az Európai Unió tagja maradjon.

A The Daily Telegraph című konzervatív, erőteljesen EU-szkeptikus irányvonalú napilap beszámolója szerint a magyar nagybefektető 400 ezer fontot (140 millió forintot) adományozott az általa létrehozott Nyílt Társadalom Alapítványon keresztül a Best for Britain kampányszervezetnek, amelynek meghirdetett célja az, hogy “nyitva maradjon” az Egyesült Királyság előtt a további EU-tagság lehetősége.
A lap értesülése szerint Soros a londoni Chelsea kerületben lévő házában a minap vacsorán látta vendégül a Best for Britain vezető személyiségeit, köztük Lord George Malloch Brownt, a szervezet elnökét, aki az ellenzéki brit Munkáspárt korábbi kormányaiban államtitkári tisztségeket töltött be, 2006-ban pedig néhány hónapig az ENSZ főtitkár-helyettese is volt.
A találkozón a Telegraph értesülése szerint jelen volt Sir Martin Sorrell, a világ legnagyobb reklámcége, a WPP vezérigazgatója, valamint a kormányzó brit Konzervatív Párt több magánszektorbeli adományozója is, bár ők a lap szerint az összejövetelen végül nem ígértek anyagi támogatást a Brexit leállítását célzó kampányhoz.
A találkozón mindazonáltal született egy “stratégiai dokumentum”, amely szerint a tervezett kampánynak “rá kell ébresztenie az országot, hogy a Brexit nem eldöntött tény”, és “még mindig nincs késő” a kilépési folyamat leállításához – írja a konzervatív brit napilap, amelyhez eljutott a felhívás.
A The Daily Telegraph által idézett dokumentum szerint a kampánynak, amely várhatóan e hónap végén indul, “erőteljesen a fiatal korosztályra kell összpontosítania”. A célok között tömegrendezvények és koncertek szervezése is szerepel, és annak elérése, hogy az idei nyárra “egyértelmű és növekvő többségbe kerüljenek” a közvéleményen belül a brit EU-tagság megőrzésének támogatói.
A brit lap szerint a dokumentum megfogalmazza azt a célt is, hogy ha októberre megszületik a megállapodás az EU-val a brit kilépés feltételrendszeréről, és az egyezményt a kormány – Theresa May miniszterelnök ígéretének megfelelően – az alsóház elé terjeszti, a Brexit-ellenes mozgalomnak meg kell nyernie az alsóházi szavazást, ez ugyanis valószínűleg új népszavazáshoz vagy új parlamenti választások kiírásához vezetne.
Nagy-Britanniában 2016 júniusában tartottak népszavazást a brit EU-tagságról, és a résztvevők szűk, 51,9 százalékos többsége a kilépésre voksolt.
A brit kormány azóta többször is leszögezte, hogy nincs lehetőség újabb referendumra, az Egyesült Királyság a 2016-os népszavazás döntésének megfelelően ki fog lépni az Európai Unióból.
Lord Malloch-Brown csütörtökön a BBC-nek nyilatkozva megerősítette, hogy Soros György 400 ezer fonttal támogatta a Best for Britain kampánycsoportot, de hozzátette, hogy a kampány más támogatói “ennél többet is adtak”.
Hozzátette: a Best for Britain betartotta a pénzügyi adományokat szabályozó előírásokat. “Soha nem titkoltuk programunkat: keményen kampányoltunk azért, hogy érdemi szavazást harcoljunk ki (az alsóházban) a Brexit-megállapodásról, és ezt el is értük”.
A Best for Britain elnöke megerősítette a brit közszolgálati rádiónak azt is, hogy a kampányszervezet célja “minden lehetőség napirenden tartása”, beleértve azt, hogy az Egyesült Királyság az Európai Unió tagja marad.
Lord Malloch-Brown szerint “demokratikus és hazafias” kampányról van szó, amelynek célja “jövőnk visszaszerzése”.

gke \ kvs \ hgp

MTI 2018. február 8., csütörtök 11:02

(http://demokrata.hu/hir/kulfold/soros-brexit-ellenes-kampanyt-tamogat)

 

 

Forrás:lovasistvan.hu
Tovább a cikkre »