A zene parlamenterei

A zene parlamenterei

Budapest nyári zenei életének igazi színfoltjai voltak a Parlament előtti Tér-Zene koncertek, amelyek megálmodói szerint: „Július 23-a és szeptember 19-e között csütörtök délutánonként ingyenes szabadtéri koncerteket hallgathattak meg a budapesti Kossuth térre látogatók. A Tér-Zene elnevezésű rendezvénysorozat idén immáron ötödik éve kínált színvonalas zenei programot az Országház előtti területen felállított színpadon. A fellépők között szerepelt a Duna Táncműhely, a The Portrait Session Band, a Heavy Brass Guys Quartet, a Four Bones Quartet, a Solas, a Kollmann Gábor Band, a Jazzmania, a MYNK Quartet és a TanBorEn Trió. A közönséget hétről hétre más-más zenei világba kalauzolták az előadók. Hallható volt pop, swing, blues és jazz, felcsendültek klasszikus művek tubán és más rézfúvós hangszereken, valamint helyet kapott élő zenés néptáncműsor is.”

Az utolsó hangversenyre sikerült eljutnom. A hely varázsa – a felújított Parlament épülete, a rendezett tér – megadta a koncert hangulatát. Ha körültekintettünk, Kossuth Lajos és Rákóczi szobra nézett le ránk, a színpad felett történelmi nagyjaink tekintenek az egybegyűltekre, a két oroszlán unottan fordította el fejét. Az országzászlót őrző honvédek őrségváltása szintén igazi attrakciót jelent turistának, honfitársnak egyaránt. Igen, a hangversenysorozat első délutánjain még a turisták voltak többen, az utolsó előadáson inkább hazai közönségnek játszottak a művészek.

A pódiumon a TanBorEn Ütős Trió szerepelt. Tagjai a Debreceni Zenei Egyetem Zeneművészeti Karának hallgatói, akik eddigi legnagyobb sikerüket a 2019-es Kamara Virtuózok versenysorozat győzteseként érték el.

Hírdetés

 – árulta el Madaras Zoltán, az együttes tagja a vetélkedő adásában.

Nos, a trió nem véletlenül ért el szép sikereket, a Kossuth téren is kitett magáért. Modern zene, családi kompozíció, Bach-mű szerepelt a műsoron, majd egy ugandai tradicionális, sőt királyi udvari zenében használatos amadinda köré gyűltek a művészek. Talán ez is szimbolikus, hiszen e hangszer nevét vette fel a 80-as évek közepén a magyar zenei életbe berobbanó ütőegyüttes, aminek sikeres indulásához gyakran hasonlítják a fiatalokat.

A koncertre a koronát mégis a ráadásszám tette fel. Egy ritmikus zenei geget hallottunk, amelynek ütemére mozgott az egész csapat. Händel Messiása, Rameau A gáláns Indiák felröppenő üteme adta a talpalávalót a pantomimnak, így a bemutató örömzenével, illetve örömtánccal végződött.


Forrás:felvidek.ma
Tovább a cikkre »