Szabad sajtó

Szabad sajtó

Történt, hogy az ominózus G-day során Simicska Médiamogul Lajos ajkait, a tőle megszokott, alkohollal némileg átitatott proletár őszinteséggel a következő szavak hagyták el: „Akkor most bemegyek és kibaszom az összes orbánistát!”

„Kelj föl rab-ágyad kőpárnáiról,
Beteg, megzsibbadt gondolat!”
Vörösmarty Mihály: Szabad sajtó

És lőn. Azt, hogy ki az „orbánista” nyilván ő döntötte el, valamely csak általa ismert szempontok alapján. Bizonyára segített, hogy az „orbánistákat” eladdig ő fizette, nevezte ki, mi több biztatta, hogy legyenek minél inkább azok. A nevezettek kirúgása után jöhettek az újak, az anti-orbánisták. Ha a trendek maradnak, akkor nemsokára jöhetnek a „vonaisták” is – cuki kiskutyákkal természetesen. Mert így megy ez.

Nem tudok megszabadulni a kérdéstől, hogy mi van akkor, ha Orbán és Simicska egyszer csak összefutnak valami kocsmában és néhány sör kíséretében kibékülnek, mint réges-régi barátok. Akkor mi lesz? Médiamogul Lajos bemegy és kivágja az összes „anti-orbánistát”, vagy „vonaistát” – akik éppen ott vannak és újra „orbánistákkal” tölti fel a személyi állományt? A hozzá tartozó TV-k, rádiók és újságok pedig ismét hangot váltanak? Miközben senkinek nem sül le a bőr a képéről.

Történelmi pillanatnak voltunk tanúi a G-day alkalmával. Lelepleződött ugyanis a haladó demokráciák egyik nagy hazugsága az un. „független sajtó” mítosza. Ez a leleplezés, valaminő dominó-hatásra emlékeztetően, azóta is tart.

A következő érdekes eset a VS.hu nevéhez fűződik. Kiderült, hogy a nevezett kiadvány 500 millió forintot kapott az MNB valamelyik alapítványán keresztül. Felrepültek hírek arról, hogy a tulajdonos Matolcsy unokatestvére, ez mondjuk azóta sem bizonyosodott be, de a lényeg, hogy már mindenki így tudja. Az alapvető kérdést azonban senki nem tette fel: miért támogat az MNB – élén Matolcsyval – egy ennyire véresszájúan kormányellenes, gyakorta a gyalázkodáson túlmenően is hazudozó kiadványt ilyen rengeteg pénzzel? Méghozzá a VS időről időre Matolcsyt személyében is elmondta mindennek. Nevezték wudu közgazdásznak, kuszaszeműnek, mindennek aminek kellett.

Azután felvették azt a pénzt, amit tőle kaptak és boldogan elköltötték.

Ezek után annyira mazochista dolognak tűnik a pénzügyi támogatás, hogy nem véletlenül kezdődtek az unokatestvért emlegető hírek, mert nem lehetett másképpen elképzelni. Az unokatestvére azonban csak a kérdés átfogalmazásához vezet: miért tartja fent az unokatestvér a meglehetősen véresszájú portált?

Azután a haladó Orbán gyűlölet zászlóshajója az Index következett. Kiderült, hogy a FIDESZ-közelinek tartott Spéder nevű ember a tulajdonosa. Na, most erről a Spéderről az Indexen eddig egy szó nem hangzott el. Számukra nem létezett. Továbbmenve, én eddig más helyeken sem hallottam róla olyas kijelentéseket, melyek kijárnak a haladó sajtóban a fideszes „oligarchák” számára.

Azon az Indexen, amely egyébként egyetlen alkalmat sem hagy ki, hogy szájára vegye Mészáros Lőrincet, vagy Tiborcz Istvánt, mint „oligarchákat”.

Apropó, nem tudom megfigyelték-e, hogy ha valamely honfitársunk jócskán meggazdagodott és a baloldalhoz köthető, akkor „üzletember”, ha nem, akkor „oligarcha” a haladó sajtóban. Hogy Spéder egy gazember, az nyilvánvaló, ha igaz, hogy titokban felvételt készített másokkal folytatott beszélgetésekről. Továbbá hülye is, ha azokat megtalálták.

Az Index tett egy gyenge kísérletet a bizonyítvány magyarázatára és megjelentetett egy cikket a főszerkesztő tollából. Ebben roppant őszintén beszél a sajtó függetlenségéről: „A válasz egyszerű és elsőre talán közhelyes: azért, mert a világon egy szerkesztőség sem foglalkozik a kiadójának üzleti ügyeivel. Biztos lehet persze akár ellenpéldákat találni, de a főszabály ez, és nem véletlenül.” Ez tiszta beszéd. Ha tehát ha az ISIS felvásárolja az Indexet, akkor nyilván az ő ügyeikről sem fognak írni, hiszen „a világon egy szerkesztőség sem foglalkozik a kiadójának üzleti ügyeivel.”

Hát, az üzleti ügyekkel lehet hogy nem foglalkozik, de ezek után hosszú értekezés következik arról, hogy: „Nagyjából a Rajk-per óta nehéz lenne ehhez fogható karaktergyilkosságot felmutatni a magyar médiatörténetben” – mondja ezt az Index főszerkesztője és nem sül le a bőr a képéről, vagy nem gyullad ki a billentyűzet. Persze egy Indexes billentyűzet valószínűleg már megfelelően edzett karaktergyilkosság tekintetében. Bagoly mondja a verébnek. A kérdés azonban itt is a levegőben függ: miért tart fenn egy „Fidesz-közelinek” nevezett valaki egy ennyire vadul kormány-, fidesz- és orbánellenes kiadványt?

Én elhiszem, hogy az Index – mint 80-90%-ban bulvár-média – akár nyereséges is. Bizonyára mérhetetlen számú kattintást eredményez, hogy a nép megtekinthesse VV-akárki ivarszerveit. Akkor meg a Fideszben – amihez közeli – miért nem szóltak Spédernek, hogy hátrébb az agarakkal? Miért nem ment be és rúgta ki az összes anti-orbánistát, mint tette azt Médiamogul Lajos az orbánistákkal?

Ha így megy tovább, kiderül, hogy a 444-et maga Mészáros Lőrinc pénzeli a felcsúti haciendáról és a sajtó watchdog funkcióját pedig betölti Nárcisz kutya. Itt állunk hát megválaszolatlan kérdések garmadájával.

Én – némi töprengés után – azt hiszem szolgálhatok egy megfejtéssel. Úgy áll a dolog, hogy az ellenzék béna és magától képtelen jól működő karaktergyilkos médiát fenntartani. Mert ugye szükség van ellenzéki sajtóra, még megszólnának a hiánya miatt. Ezért volt kénytelen Orbánbasi – a sötét Jediken keresztül – gondoskodni erről is. Így lett önmaga ellenzéke is és innen látszik: mégiscsak a haza atyja ő.

http://aristo.pestisracok.hu/


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »