Lovas István: Elhallgatott hírek 73. / Nemzetközi sajtószemle

Hatósági telefon a svéd családnak: hagyják el a házukat, mert oda menekültek költöznek.

MITTI

A svédországi Lidingöben élő  Uffe Rustan családfő telefont kapott a hatóságoktól: neki és családjának el kell hagyniuk újonnan bérelt házukat, mert oda menekültek költöztetnek be, ismerteti esetüket a svéd portál, lefestve a család keserűségét.

DEUTSCHE WIRTSCHAFTS NACHRICHTEN

„A dolgozók vége: robotok gyártják az Adidas-cipőket Németországban” címmel a német gazdasági-politikai portál arról ír, hogy a jövőben az Adidas sportcipőit Németországban kizárólag robotok fogják előállítani. Számos globális vállalat kivonul Ázsiából, mert ott már nem kap olcsó munkaerőt.

BOULEVARD VOLTAIRE

Franciák millió hagyják el az országot és már 3 millió francia él hazáján kívül, dolgozza fel az ügyet a népszerű jobboldali francia portál. A legjobban képzettek menekülnek, írja.

EUOBSERVER

Káros hatással lesz a török-német kapcsolatokra, ha a német törvényhozás hivatalos  népirtásnak ismeri el az örmények 1915-ös tömeges meggyilkolását, figyelmeztetett Erdogan török miniszterelnök, hozzátéve, ez kihat „jövőbeni diplomáciai, gazdasági, politikai, kereskedelmi és katonai kapcsolataira”. A török elnök telefonon fejezte ki Merkel kancellárnak „aggodalmát”. A Bundestagban ma, csütörtökön szavaznak a határozatról, írja az uniós ügyekre szakosodott hírportál. A határozatról eredetileg tavaly akartak szavazni az „esemény” 100 éves évfordulóján, de azt diplomáciai okok miatt elhalasztották. A javaslatot a zöldek fogalmazták meg, és azt támogatja a két nagy koalíciós párt, de Frank-Walter Steinmeier külügyminiszter kijelentette, „nem lenne okos dolog kívülről veszélyeztetni a Törökország és Örményország között az erről folyó párbeszédet”.

THE WASHINGTON POST

Először szigorúan korlátozták az internetet és a mobilhálózatokat Irak második legnagyobb városában. Most az Iszlám Állam militánsai a televíziót vették célba. A szélsőségesek szerdán közzétett videójukban jelentették meg, hogy Moszulban betiltják a műholdas televíziózást, ír az ügyről az amerikai fővárosi lap. A képsoron látható, amint tányérantennákat és vevőket zúznak szét bulldózerekkel és gőzkalapácsokkal. A videón beszélő szakállas militánsok szerint a kampány célja, hogy a jó muzlimokat megvédjék „a hitetlenek által propagált bűnös képek által történő agymosástól”. „Nem kis dolog megfosztani az irakiakat szeretett műholdas szórakoztatásuktól”, írja a lap. Idézi Nabil Dzsaszim a Bagdad Egyetemen újságírást tanító professzort, aki elmondta, az Irakban és Szíriában tért vesztő Iszlám Állam retteg és ezért tiltja be most a műholdas tévévételt. Nem akarja, hogy az emberek lássák, miként veszítenek csatákat és ez arra ösztönözné őket, hogy lázadjanak. (A nyugati világ sajtója szinte kivétel nélkül szótlanul fogadta, hogy gyakorlatilag az egész területén foghatatlan legyen az iráni PressTV adása. Lásd még az amerikai kongresszus által márciusban elfogadott törvényét a háborús propaganda elleni lépésekről: https://www.congress.gov/bill/114th-congress/senate-bill/2692/text/

ELECTRONIC INTIFADA

Manuel Valls francia miniszterelnök egyre nagyobb ellenállásba ütközik az Izrael elleni bojkottot és szankciókat, illetve az onnan való tőkekivonást hirdető BDS mozgalommal szemben, írja a palesztinok emberi jogaiért kiálló portál annak alkalmával, hogy egy francia bíróság a szólásszabadságot részesítette előnyben és megszüntette a kormány tilalmát egy olyan BDS találkozót illetően, ahol a palesztin szolidaritási akciót vitatták volna meg, illetve vitatják meg ezen döntést követően. Május 26-án Tolouse város polgármesteri hivatala tiltotta be a keddre bejelentett találkozót, amelyen egy tucat csoportból álló koalíció négy aktivistát támogatott volna, akiket júniusban állítanak bíróság elé, amiért az izraeli áruk bojkottálására hívó brosúrákat osztogattak. Az elmúlt hónapokban a svéd, a holland és az ír kormány nyilvánosan elismerték a BDS mozgalom törvényességét és a bojkottra felhívást a szólásszabadság gyakorlásaként védték meg. A kanadai Ontario tartomány törvényhozása (Torontóban) még a hónap elején utasított el egy olyan BDS ellenes törvényjavaslatot, amelyről polgárjogi szervezetek azt állították, hogy annak „katasztrofális hatása lenne az ontarióiak demokratikus jogaira. „De a ’je suis Charlie’ lobogó alatt menetelő Franciaország a jelek szerint a másik irányba megy”, vonja le a következtetést a jelentés.

JTA

Egy fogyatékos izraeli nő, aki május 11-én azt állította, három palesztin megerőszakolta, amiért zsidó, most bevallotta, hogy hazudott. Az eset egész Izraelt akkor megrázta.  A 20 éves nő elmondta, maga egyezett bele a nemi aktusba, jelenti a zsidó távirati iroda.

FORWARD

Sam Blair Szegedi Csanád történetéről filmet forgatott és most New Yorkban csap reklámot neki, írja az amerikai zsidóság vezető lapja a rendezővel készült riportjában. Blair 2012-ben a Brit Film Díjat kapta.

x             x             x

A New York Times egy Izraelről szóló hírben a megszállás szót idézőjelbe tette. A Forward egyik újságírója felháborodott twitter-üzenetben követelte a nemzetközileg is elfogadott megszállás szó idézőjel nélküli használatát és azt, hogy a vezető amerikai lap kérjen bocsánatot. A NYT eltávolította az idézőjelet, de szokásától eltérően nem közölte, hogy cikkében javítás történt.

THE NEW YORK TIMES

Amerikai szenátorok élesen bírálták India emberjogi teljesítményét Narendra Modi indiai miniszterelnök június 8-i washingtoni kongresszusi beszéde előtt, írja a vezető amerikai lap.

www.lovasistvan.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »