Lovas István: Elhallgatott hírek 173. / Nemzetközi sajtószemle

Hofer terroristák beengedésével vádolta Merkelt.

DER SPIEGEL

Norbert Hofer „jobboldali populista osztrák elnökjelölt”  zöldpárti riválisával, Alexander van der Bellen tegnap esti tévévitájában „kiosztotta Merkel kancellárt azzal, hogy menekültpolitikájával jelentős károkat okozott Európának és hogy határnyitásával több százezer menekült vonult át Ausztrián, köztük terroristák”.

LA LIBRE BELGIQUE

A belga lap e címmel számol be a jobboldali francia versengésről beszámoló francia lapok szemléjéről: Fillon diadalmaskodik, a baloldal elpusztítja önmagát.

LE SOIR

A másik francia nyelvű vezető belga lap így foglalja össze Francois Fillon volt miniszterelnök tegnapi, toronymagas győzelméről írt cikkét  jobboldali vetélytársa Alain Juppé ellen, idézve Fillon belgiumi képviselőjét: „Fillon a szívében katolikus, de tiszteletben tartja Franciaország laikus voltát.”

EUROBSERVER

A brüsszeli hírportál ezeket emeli ki a francia jobbközép politikusok versenyének győztese, Fillontól elhangzottak közül: „Szuverén Franciaországot akarok a nemzeteket tiszteletben tartó Európában” és azt, hogy „Megvan mindenünk ahhoz, hogy egy szuverén, modern és Európában vezető nemzet legyünk”.

LIBERO QUOTIDIANO

„Allah vezéreljen bennünket a bosszúban!”: a migránsok Olaszországot fenyegetik címmel számolt be pénteken a lap arról, hogy Torinóban, az olimpiai városban 1500 afrikai  őrjöngött az olaszok ellen, vendéglátóikat „olasz fasisztáknak” nevezve. 

LA STAMPA

A lap arról számolt be, hogy vasárnap még mindig nem állt helyre a rend Torinóban. A Bataclan-mészárlás „a kirekesztettek bosszúja” volt, figyelmeztetett az egyik migráns, akik legnagyobb része illegálisan érkezett és azért tiltakoztak, hogy az olasz adófizetők nem biztosítanak nekik „tisztességes életet”.

WOCHENBLICK

A jobboldali osztrák lap arról ír, hogy Torinó lakóinak nem elég az árvíz, már tomboló afrikai migránsokkal is szembe kell nézniük. Az osztrák sajtóról pedig ezt írja: „Míg az osztrák média nagy teret szentel Olaszország észak-keleti részében dühöngő időjárási viszontagságoknak, totálisan hallgat a torinói etno-háborúról.

MERKUR

Szalafisták Bajorországban: így nyerik meg maguknak a fiatalokat címmel a német havilap portálja bemutatja, miként toboroznak híveket a fundamentalistái Bajorországban.  (Ez a német lap se meri leírni, hogy a szalafisták a szaúdi hivatalos vallás képviselői.)

TASS

Ukrajna megsértve valamennyi nemzetközi egyezményt,  egyoldalú döntést hozott, hogy rakéta kilövési gyakorlatot tart a Krím-félsziget közelében.

DEBKA FILES

Abdel-Fatteh El-Sziszi egyiptomi elnök titokban úgy döntött, hogy katonailag Basar Asszad szíriai elnök oldalán avatkozik be a szíriai háborúba. Néhány nappal ezelőtt 18 egyiptomi helikopter pilóta landolt titokban a hamai szíriai légitámaszponton, majd azonnal beült orosz helikopterekbe, hogy bevetésben vegyen részt a szíriai lázadók ellen, hozta nyilvánosságra értesüléseit a titkosszolgálatokkal jó kapcsolatokat ápoló izraeli portál.

FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG

Trump twitter-üzenetében dühödten írta, hogy több millió illegális szavazatot adtak le ellene és azok nélkül nem csak az elektori testületen át, de a szavazatok száma alapján is győzött volna.

THE INDEPENDENT

Donald Trump képmutatást vetett Hillary Clinton legyőzött amerikai elnökjelölt szemére  a szavazatok újraszámlálásával kapcsolatban, miután az utóbbi kijelentette, részt vesz három szövetségi államban a voksok újraszámolásában, amit Trump nevetségesnek bélyegzett. Trump emlékeztetett arra, hogy Clintonné legutolsó vitájukban azt mondta, „szörnyű”, ha Trump megkérdőjelezi a választási eredményeket és november 9-i beszédében támogatóit arra sürgette, hogy „fogadják el az eredményeket és tekintsenek a jövőbe”.

THE WASHINGTON POST

Az alkotmány lehetővé teszi, hogy az elektori kollégium válassza ki a győztest. Clintont kell választania címmel közli a lap Lawrence Lessig, a Harvard Egyetem jogászprofesszorának hosszú értékezését.

THE INTERCEPT

A független amerikai hírportál felháborodással ír arról, hogy a Washington Post egy újonnan alakult, gyanús szervezetet, a PropOrNot-ot reklámoz, amely több tucat, száznál jóval több, az amerikai külpolitikával szemben kritikus amerikai hírportált sároz be úgy, mint amelyek „rutinszerűen terjesztenek orosz propagandát”.  (Az eredeti cikk itt olvasható és ugyanezen témában a fővárosi lapból egy újabb cikk itt.) A feketelista tartalmazza a WikiLeaks-t, a Drudge Reportot, a Ron Paul Intézetet, a HangTheBankers-t (Akasszátok fel a bankárokat),  Paul Craig Roberts blogját, a TruthOut.org-ot, az Antiwar.com, a Counterpunch.org-ot, a NewColdWar.org-ot is. A lap arról nem ír, hogy a listázó PropOrNot kitől kapja támogatását, ki áll mögötte. (A pontosan ilyen listát készítő bp-i Political Capital fő támogatója a Soros-féle Nyílt Társadalom Alapítvány.)

COUNTERPUNCH

Besározás a McCarthyzmus korában címmel a népszerű amerikai független véleményportál egyik újságírója, Chris Floyd ironikusan ezzel kezdi sorait. „Jó, akkor most tisztába teszem magam. Látom, hogy a Kreml fizetett ügynöke vagyok”. Hogy miért? Mert… és felsorolja milyen Kremlbarát-gyanús, sőt „listázott” portáloknak is írt már, illetve újságírókat idézett. Az ok: a Washington Post ezek mindegyikét Kreml-propaganda szócsöveknek nevezte. (

PAUL CRAIG ROBERTS

Reagan elnök volt pénzügyi államtitkára – a Washington Post által propagált szervezet őt is Kreml-propagandistaként listázta – azt írta, „A liberálisok, progresszívek és a baloldal (abban a mértékben, amennyire ez még létezik) beálltak a korrupt oligarcha mögé Trump megválasztott elnök és az amerikai nép ellen.” Majd azt írja, ha  Trump netán csalódást okoz és hagyja magát lényeges mértékben befolyásolni az oligarchia által, Amerika tovább radikalizálódik. Clintonnét „az 1 % ügynökének” nevezte, majd azt írta, „Hillary a felelős Líbia és Szíria nagy részének elpusztításáért, valamint az Ukrajnában demokratikusan választott kormány megdöntéséért. Tudjuk, hogy Bill Clinton szankciói Irak ellen fél millió gyermek halálát okozta.”

SPUTNIK

Lee Sang-ki, az Ázsiai Újságírók Társaságának alapítója, a Korai Újságírók Szövetségének korábbi vezetője a Sputnik News-nak kijelentette, az Európai Parlamentnek az orosz médiumok elleni harcra szólító határozata megsérti a sajtószabadságot és az orosz médiával szembeni vádjai alaptalanok.

*             *             *

A szintén feketelistázott orosz hírügynökség számos amerikai újságírót megszólaltat a Washington Postban reklámozott feketelistázással  kapcsolatban, amelyben a Sputnik News is szerepel. Luke Rudkwoski, a szintén feketelistázott We Are Change (Mi vagyunk a változás) portál tulajdonosa kijelentette: „Az információ igen veszélyes az establishment status quo-jának, amely megkísérelte, hogy a dolgok ne változzanak”.
*             *             *

Grönland követeli Dániától, hogy tisztítsa fel azt a katonai szemetet, amit az amerikai hadsereg hagyott az óriási szigeten a hidegháború idején,  közötte kétszáz ezer liter gázolajat. A támaszpontot az amerikaiak 1967-ben hagyták ott.

EURACTIV

Az Európai Parlamentnek az oroszországi médiumai elleni harcra szólító határozata (a brüsszeli szakportál számos médiumhoz hasonlóan „határozatról” és nem „jelentésről” ír) alkalmat adott arra, hogy felrajzolják Európa térképét úgy, hogy az egyes országokat oroszbarátságuk mértékeként színezték ki, és összevetették a határozat ügyében leadott voksukkal. A franciák lettek a legoroszbarátabbak. A magyarok oroszbarátok, de mégis az orosz média elleni határozatot megszavazták.

PRESS TV

Narendra Modi indiai miniszterelnök azzal fenyegette meg Pakisztánt a két atomhatalom szomszéd között növekvő feszültség közepette, hogy lezárja a Pakisztánnak vizet szállító vezetéket.

*             *             *

George Soros zsidó milliárdos áll a szavazatok újraszámolása mögött az USA-ban azért, hogy Hillary Clinton, a demokraták elnökjelöltje kerüljön a Fehér Házba”, idézi az iráni televízió Mark Dankof volt texasi szenátusi jelöltet.

DEUTSCHE WIRTSCHAFTS NACHRICHTEN

A nyugati cégek visszatérnek Oroszországba címmel a független német portál arról is, hogy idén az Oroszországban t örtént külföldi közvetlen befektetések jelnetősen megnőttek. Számos nyugati vállalkozás fellendülést vár és már pozícionálják magukat.  

RUSSIA TODAY

Jövőre megkezdik ujjlenyomatok vételét az Oroszországba érkező külföldiektől az illegális bevándorlás és a terrorgyanús személyek belépésének megakadályozása céljából, jelentette ki a belügyminiszter helyettese.

THE NEW YORK TIMES

Nélkülözés: gyermekkor az 1960-as években Magyarországon címmel a vezető amerikai lapban George Szirtes ismerteti Borbély Szilárd angolul megjelent  verseskötetét, amely elmondja, mennyit szenvedett zsidóként a faluban. Az a szólás például, hogy „fizetni a zsidónak”, annyit jelent, mint „szarni”.  

www.lovasistvan.hu


Forrás:flagmagazin.hu
Tovább a cikkre »