Így lett politikai fegyver az Eurovíziós Dalfesztiválból

Így lett politikai fegyver az Eurovíziós Dalfesztiválból

A közkedvelt dalverseny az elmúlt évek során fokozatosan vált a liberális témák egyik elsőszámú reklámfelületévé. Évente egy alkalom ugyan, de akkor nem spórolnak a propagandával: szivárványzászló-tenger, szakállas nő, migránssimogató táncbemutató. Európa beteg. A tünetekről alább.

A kedd esti első elődöntővel elrajtolt Stockholmban az idei Eurovíziós Dalfesztivál. A Magyarországot képviselő Fehérvári Gábor Alfréd, vagyis Freddie parádés produkcióval jutott tovább a szombat esti döntőbe, ehhez a Spíler is szívből gratulál. Ennyivel akár le is lehetne zárni a műsor értékelését, ám sajnos volt itt más is, ami szót érdemel. Mégpedig az, hogy az Eurovíziós Dalfesztivál végérvényesen egy agresszív kisebbség, a másokat mindig magas lóról kioktató nyugat-európai liberális véleményformálók propagandaeszközévé silányult. Ennek első lépése volt a műsor 2014-es kiadása, amelyet a szivárvány osztrák színekben induló Koncsita Vurszt nyert meg. Emlékezetes, hogy győzelmi beszédét azzal a felkiáltással zárta: „Megállíthatatlanok vagyunk!”. Elhangzott tehát a csatakiáltás, a transzheterók nyíltan is hadat üzentek a másként gondolkodóknak.

Az idei versenykiírásban pedig ott folytatták, ahol abbahagyták. A nem heterók jogai után előhúzták a libsik másik kedvenc témáját, a menekültválságot, és az egyik szünetben bemutatták a dalfesztivál szervezői által életre hívott „A Szürke Emberek” című táncprodukciót. A két műsorvezető mély átéléssel játszotta a rájuk kiosztott szerepet és elhaló hangon vezették fel az előadást, amelynek segítségével a „60 millió menekülővel” szolidaríthatott egy kicsit a kedves néző. Aki emellett azt is láthatta, hogy a helyszínen lévők túlnyomó többsége úgy lobogtatja a szivárványos zászlót, mintha kötelező lenne. Valószínűleg az is volt.

Mindez csupán azért problémás, mert a fenti két esetben az Eurovíziós Dalfesztivált szervező Európai Műsorszolgáltatók Szövetsége (EBU) megszegte a saját maga által lefektetett versenyszabályzatot. Az 1. fejezet 1.2.2) pont h) szakasza ugyanis így fogalmaz: „Semmilyen szervezetet, intézményt, politikai ügyet vagy más vállalatot, márkát vagy szolgáltatást promotáló üzenet nem kaphat helyet a show-ban, illetve az Eurovíziós Dalfesztivál helyszínein (értsd ez alatt a rendezvényhelyszínt, az Eurovíziós Falut, a Sajtóközpontot stb.).”

Az SVT1 svéd közszolgálati televízió hivatalos Eurovíziós Youtube csatornája pedig az alábbi kommentet fűzte a tegnap esti táncos bemutatóhoz: „Egy látványos táncos produkció (…) amely bemutatja a világ menekültjeinek testi és lelki szenvedéseit. Az Eurovízió célja, hogy egyesítse az embereket, de a közelmúltban megosztott Európáról és menekültekről olvastunk. Szeretnénk, ha az emberek megállnának és elgondolkodnának.”

Nos, úgy tűnik, hogy a migránsipar haszonélvezői már a saját szabályaikat is gond nélkül felrúgják annak érdekében, hogy a több százmillió európaihoz eljutó Eurovíziós Dalfesztivált propaganda céljaikra használják fel. Mivel a műsorért az európai közszolgálati médiumokat tömörítő, svájci székhelyű EBU felel, a showműsor segítségével átfogó képet kaphatunk a nyugat-európai közszolgálati média szellemiségéről. Párizsi merénylet ide, brüsszeli robbantás oda, ők szakadatlanul hirdetik Európa iszlamizálódását, mindezt persze az európai polgárok pénzéből.

A kérdés már csak az, hogy az Eurábiai Dalfesztiválon énekelhet-e majd szakállas nő?

<!– –>


Forrás:spiler.blog.hu
Tovább a cikkre »