Furcsa dolgok történnek az RTVS háza táján

Furcsa dolgok történnek az RTVS háza táján

Jaroslav Rezník, az RTVS igazgatója az új évben több olyan változtatást is eszközölt a közmédiában, amelyek számos kritikát váltottak ki a szakmából és politikusokból egyaránt. Legújabban egy több százezer eurós szerződést bontott fel a SITA magánhírügynökséggel, az RTVS így már a hazai hírügynökségek közül csak a TASR-rel áll kapcsolatban – amit kinevezéséig épp Rezník vezetett.

A hét elején derült ki, hogy átmenetileg (?) megszüntetik az ország utolsó tévés oknyomozóműsorát, a Reportérit, de ez vár más televíziós és rádiós műsorokra is. Az Aktuality.sk értesülései szerint ez csak a kezdet volt, legújabban Rezník a SITA magánhírügynökséggel mondaná fel a 620 ezer eurós, hároméves szerződést.

Egyoldalú szerződésbontás

A szlovák hírportálnak az RTVS nem erősítette meg a hírt, de a „jelenleg mindkét fél intenzíven egyeztet” mögöttes jelentését nem nehéz kitalálni.

A SITA igazgatótanácsának elnöke, Ivan Sámel ellenben elismerte, hogy a 2019 decemberéig élő szerződést az RTVS egyoldalúan bontaná fel, holott sem törvényi, sem szerződésbe foglalt jogi indokkal nem rendelkezik. Sámel hozzáteszi, hogy eddig nem merült fel kifogás szolgáltatásaikkal kapcsolatban. Ha Rezník döntése miatt a SITA-nak anyagi vagy hírnévbeli kára keletkezik, azt – Sámel elmondása szerint – be fogják hajtani a közmédián.

Jól járt a TASR

Az RTVS szerkesztői elárulták, hogy a Szlovák Távirati Iroda (TASR) hírszolgáltatását továbbra is igénybe veszik. Nem is akárhogy: a közmédia írt egy új szerződést, amely alapján többet fizet a TASR-nek.

A TASR és az RTVS között decemberben járt le a 260 ezer eurós szerződés. Az új szerint már évente 324 ezer eurót kap a TASR.

A különös helyzettel egy panasztétel miatt a közmédia igazgatótanácsa is foglalkozni fog, leghamarabb a jövő héten.

Közben a Reportéri stábja nyilvánosan fejezte ki egyet nem értését a műsoruk megszüntetése miatt. Nyílt levelükben hangsúlyozzák, hogy elhatárolódnak az RTVS hivatalos indoklásától, miszerint minőségi kifogások merültek fel a műsorral szemben. Szerintük azzal, hogy a Reportéri lekerült a műsorról, a közmédia már nem látja el azt a közszolgálati feladatot, amit a nézők és a törvény elvár tőle.

Aktuality.sk, Körkép.sk

Nyitókép: sme.sk


Forrás:korkep.sk
Tovább a cikkre »