Az orosz hírtévé számláinak zárolásával támadnak a britek

Az orosz hírtévé számláinak zárolásával támadnak a britek

A Russia Today (RT) nevű angol nyelvű orosz állami hírtelevízió szerint a cég nagy-britanniai bankja a társaság londoni bankszámláinak zárolásáról küldött értesítést.

Az ügyről először Margarita Szimonyjan, az RT főszerkesztője számolt be hétfőn közzétett orosz nyelvű Twitter-üzenetében, amely szerint a cég minden nagy-britanniai számláját zárolták, és a bank közölte azt is, hogy a döntéssel szemben nincs helye felülvizsgálati kérelemnek.

“Üdv a szólásszabadságnak” – tette hozzá üzenetében a Russia Today főszerkesztője.

Az RT Nagy-Britanniában sugárzott, Londonban szerkesztett változata hétfőn mindazonáltal működött, és szintén beszámolt a bankzárlatról.

Az idézett banki értesítésben is szerepel ugyanakkor, hogy a döntés végleges, és a pénzintézet nem kíván tárgyalásokba bocsátkozni az ügyről.

A beszámoló szerint a banktól az RT londoni irodájába hétfőn megérkezett levélben az áll, hogy a pénzintézet felülvizsgálta az RT-nek nyújtott banki szolgáltatásait, és arra a döntésre jutott, hogy a továbbiakban nem kívánja nyújtani e szolgáltatásokat az orosz médiacégnek.


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »