A szakmai igényesség állandóan vereséget szenved a gyávaságtól?

MTVA_logos

MTVA vezetése

Közszolgálati levél

T. Cím!

Nem tudom, olvasták-e a Magyar Hírlap tegnapi számában Bayer Zsoltnak azt a mérhetetlenül megrázó cikkét, amelyben leírja, miként verték össze egyik gyermekét cigányok.

Talán Önök előtt sem ismeretlen: augusztus 20-a óta Bayer ellen hajtóvadászat folyik. Olyannyira, hogy már az USA ENSZ nagykövete a mi időnk szerint csütörtök hajnalban New Yorkban elmondott beszédében is Bayer Zsolt kitüntetését bunkósbotnak használva ütötte az Orbán-kormányt.

Mint ezt a technikát oly sokszor megszoktuk 1990 óta, amikor jobboldali kormányok idején a hazai ismert kórus ügyeletes hangyáját Nyugaton engedelmesen elefánttá fújva tolják a világ százezer, valóban súlyos ügyei elé.

Azért kezdtem azzal, hogy nem vagyok benne teljesen biztos, olvasták-e Bayer cikkét, mert gyermeke iszonyatos traumát – és persze fizikai fájdalmat – okozó megverése beosztottjaik által szerkesztett hírműsoraikba, így a Kossuth Rádió legnépszerűbb Déli Krónika című műsorába nem került be.

Nem vették a fáradságot, hogy felvegyék a kagylót és legalább két mondat erejéig megkérdezzék  kollégájukat az ügyről. Vagy azt hitték, ez a téma nem érdekli a hallgatókat?

A mai Déli Krónikát hallgatva tapasztaltam, hogy a Bayer-fiú egyik támadójának őrizetbe vételéről se hallattak egyetlen hangot sem.

Tegyék fel maguknak a kérdést: „fordított” esetben, ha a másik oldal lenne kormányon és mondjuk Konrád György ellen indulna bármilyen kitartó akció, majd egyik gyerekét összevernék, a közszolgálati adók akkor is hallgatnának? Sőt, továbbmenve: hallgatna egy ilyen fizikai atrocitásról az osztrák és a német közszolgálat? Netán üvöltve, hörögve ítélve el a magyar népet antiszemita, szélsőjobboldali mivoltáért?

Mivel tudják hallgatásukat indokolni? Ráadásul kollegiális együttérzésüket is félretéve. Legyek „vicces”? Netán azt hitték, nem „fekszik jól” Bayer Zsolt a kormánynál?

Önöket nem a kormány fizeti az adózók pénzéből, hanem fele fizetésüket a Stockholm-szindrómától kapják?

Nekem nagyon elegem lett abból, ahogyan önök működnek, és ezért elhatároztam, tesztelem, mikről számoltak be egy adott napon a Déli Krónikában.

A Samantha Power-féle, mi időnk szerint csütörtökön elhangzott beszéd napját választottam. (Az New Yorkban szeptember 7-én hangzott el, többször említve Bayer Zsolt nevét.)

Szeptember 8-i Déli Krónikájukban erről egy szó nem esett.

Miért?

És miről beszéltek?

Lapszemléztek.

Idéztek a Spiegel egyik aznapi cikkét arról, hogy Horst Seehofer CSU-elnök milyen követelésekkel „állt elő” Merkellel szemben. Mondták önök. Így, múlt időben. És sorolták.

Csakhogy mielőtt egy cikkről beszámolnak, azt el kell olvasni. Erről beszéltek: http://www.spiegel.de/politik/deutschland/fluechtlingspolitik-csu-fordert-mehr-haerte-von-angela-merkel-a-1111366.html#ref=nl-morningbriefing

Márpedig ebben a cikkben egyértelműen arról van szó, hogy a Spiegel megszerzett egy dokumentumtervezetet, amelyet pénteken és ma vitatnak meg Münchenben a keresztényszocialisták a burkatilalomról, a kettős állampolgárság megtiltásáról, a vízumliberalizálás megtiltásáról törököknek, stb.

Tehát a Déli Krónika nekifutásból félretájékoztatta hallgatóit.

Nézzük a következőt.

Nagy dérrel-dúrral beharangoztak egy Soros-anyagot, amelyet a Jerusalem Post közölt a rosszhírű spekulánsról.

Erről már a felvezetésben is a lapra hivatkozva azt mondták, ez az izraeli lap Soros György magyar származású…stb.-ről azt írja, hogy.

Majd átadták a szót a cikket ismertetőnek, aki ismét elmondta a lapra hivatkozva, hogy az „Soros György, a magyar származású”…stb. (Ugyanilyen padlógurulásos technikával mondták fel ugyanezt a cikket az M1-en.)

Nos, a Déli Krónika (és az M1) félrevezette a hallgatóságot. A cikk egy árva szóval nem említi Soros „magyar származását”. A nevét is természetesen helyesen írja: George Soros.

Önöknek miért kellett immár hatmilliomodszor „megtanítani” hírfogyasztóikat arra, hogy Soros „György” magyar származású? Ráadásul „üzletember”. Mint a sarki fűszeres, nem? És ezt a hazug információt rákenni a Jerusalem Postra?

De az igazi baj csak most jön.

Ugyanis a cikk nem szeptember 8-i, vagy akár szeptember 7-i. Hanem  augusztus 22-i. Értik? Augusztus 22-i! http://www.jpost.com/Opinion/Our-World-Soross-campaign-of-global-chaos-464770

Egy magát valamire tartó újságíró tanfolyam első óráján elhangzik már, hogy egy újságíró munkája a friss hírek tálalása, ha híradásban dolgozik. Ahol egyébként általában nem lapszemlézünk.

Vagy önök szerint egy 17 napos konzerv cikk (!) ismertetése friss hír?

De ha önök lapszemlézésre álltak át, miért nem említik, mint a Spiegel-cikk esetében tették, a megjelenés dátumát? Szégyellték?

Csak nem ismét az ijedtség dolgozott önökben? Netán amiért felfedezték, hogy a Heti Válasz aznapi, szeptember 8-i  száma is ismertette ezt a cikket, és attól tartottak, megdádázzák önöket, mert több mint két hete azt nem vették észre és kikapnak a kormánybácsitól, hogy mindaddig nem szemlézték?

Mondják, nem lennének hajlandóak végre a szakma szabályai szerint és tisztességesen, nem pedig  mindenfajta idegrángásos félelmeiktől vezéreltetve dolgozni? Mint a politikai korrektség vagy az, hogy mit fog mondani/írni magukról a balliberális sajtó?

És ha Bayer Zsolt fiát cigányok verték meg, ne kapjanak idegzsábát tőle. Mondják ki a tényt.

Ezzel nem azt akarom mondani,  hogy vegyenek példát a másik oldaltól, amely csak egyetlen dologtól fél: az igazmondástól, de álljanak be legalább középre.

Ezzel nem azt akarom mondani,  hogy vegyenek példát a másik oldaltól, amely csak egyetlen dologtól fél: az igazmondástól, de álljanak be legalább középre.

Kollegiális üdvözlettel:

Kollegiális üdvözlettel:

 

 

 


Forrás:lovasistvan.hu
Tovább a cikkre »