A svéd rendőrök 80 százaléka ott akarja hagyni veszélyes munkáját

A svéd rendőrök 80 százaléka ott akarja hagyni veszélyes munkáját

swedish-police

NRK

A svéd rendőrök 80 százaléka más munkával kívánja felcserélni eddigi, rendőri munkáját, ismertet a norvég rádió portálja egy új svéd vizsgálat eredményeit. A svéd rendőrök túlnyomó részének teljesen elege van abból a veszélyből, amelynek napi munkája során ki van téve. Svédországot megrázták a zenei fesztiválokon nemrégiben megtörtént nemi erőszakok, kézigránát támadások és a főként migránsok lakta negyedekben a rendőrök ellen irányuló erőszakos fellépések. A jelentés taglalja azt is, hogy naponta három svéd rendőr hagyja ott a munkáját, mert úgy érzi, a kormány nem ad a kezébe hathatós eszközöket a bűnözés elleni hatékony fellépéshez. Peter Larsson svéd őrnagy kijelentette: „Nagy a válság… nem tudjuk kivizsgálni a bűncselekményeket, nincs időnk kimenni hívásokra.

 

THE NEW YORK TIMES

Oroszország lehetett az ENSZ szíriai emberbaráti konvoját ért halálos légitámadás felelőse, mondták kedden amerikai tisztségviselők, és ez még inkább tovább szaggatta az Egyesült Államok és Oroszország által a háború megállítását célzó, súlyosan meggyengült megállapodást”, kezdődik a vezető amerikai lap cikke. (Lásd lentebb a hiedelemmel szembeni bizonyítékot a SPUTNIK-ban.)

*             *             *

Jimmy Carter, az Egyesült Államok volt elnöke „Első lépés Szíriában? Meg kell állítani az öldöklést” címmel írt cikke azzal kezdődik, hogy pár nappal a tűzszüneti megállapodás után az Egyesült Államok véletlenül bombázta a szíriai kormánycsapatokat. Majd hétfőn a szíriai hadsereg közölte, nem tartja be a megállapodást, és azután egy élelmiszerszállítmányt bombáztak. De ennek ellenére van remény. Oroszországnak és az Egyesült Államoknak egy egyszerű célt kellene kitűzniük: meg kell állítani az öldöklést. Már fél millió embert öltek meg Szíriában. Az öldöklés megállítása a legfontosabb. Az ország 22 millió lakosának a fele földönfutóvá lett. Ha az öldöklés megállítására összpontosítanak, a tűzszünet tartható lenne.  

*             *             *

A fősodratú nyugati sajtó vezérkutyája kiderítette, Putyinon át egy orosz fasiszta befolyásolja az amerikai választásokat.”Miként ártja be magát egy orosz fasiszta az amerikai választásba?”  címmel a cikk arról ír, hogy manapság Putyin elnökre a politikai gondolkodók közül a legnagyobb hatással Ivan Iljin van, aki „az orosz fasizmus prófétája”. „A briliáns politikai filozófus több mint hatvan éve halott, de gondolatai új életre keltek a poszt-szovjet Oroszországban… Putyin elnök őt idézte a parlamentnek tartott beszédében…” A rehabilitáció folytatódott azzal, hogy Iljin holttestét Svájcból hazavitték és Putyin még koszorút is helyezett sírjára. Medvegyev miniszterelnök Iljint az orosz diákoknak ajánlja olvasásra. Iljin az egyént egyediségében gonosznak festette le, sőt sátáninak. De a középosztályt, a politikai pártokat és a civil társadalmat is, mert azok a személyiségeket túlnövesztik a nemzeti közösség homogén identitásán. Iljin szerint a politika célja az egyed meghaladása és a nemzet „élő totalitásának” megteremtése. Fehér oroszként a vörösök elől elmenekült a Szovjetunióból. Szerinte Mussolini és Hitler példás vezetők voltak azzal, hogy megmentik Európát a demokrácia szétesésétől. 1927-ben „Fehér testvéreim, a fasiszták” címmel írt cikket. A negyvenes és ötvenes években egy szent, fasiszta Oroszországot vizionált, amelyet egy „nemzeti diktátor” irányít, akit „a totalitás szelleme inspirál”. Sok-sok bekezdéssel később az derül ki, hogy Moszkva álláspontja szerint könnyebb máshol – így Amerikában – szétverni a demokráciát, mintsem otthon tisztességes választásokat tartani. És Moszkva erősebbnek látszik, ha máshol temetik a demokráciát. Ezért szponzorál Oroszország szélsőjobboldaliakat, írja a lap, amelyik eddig lebolsevikozta Putyint.

 

THE WALL STREET JOURNAL

Az amerikai hírszerzés szerint orosz gépek támadták meg hétfőn az élelmiszert szállító teherautó konvojt Észak-Szíriában. Az orosz kormány ezt tagadja. John Kerry amerikai külügyminiszter korábban azt jelentette ki, hogy „nyilvánvalóan” a szír légierő hajtotta végre a támadást.

 

SPUTNIK

Roppant kínos (ismét tényekről van szó): az orosz védelmi minisztérium nyilvánosságra hozott egy robotgéppel felvett videót (a cikkhez csatolva), amely bemutatja, az Aleppo szír város felé haladó ENSZ segélykonvojt a terroristák nagy kaliberű,  gránátvetővel felszerelt terepjárója kíséri. Igor Konyasenkov, a honvédelmi minisztérium szóvivője közölte, sem az orosz, sem a szíriai légierő nem is volt az aleppói légtérben.

 

FARS NEWS

A szír légierő tüzet nyitott az amerikai légierő felderítő robotgépére, amely Deir Ezzur térségében lévő al-Tardah hegység fölött repült. A robotgép azonnal elhagyta a térséget, jelenti az iráni hírügynökség.

 

INSURGE INTELLIGENCE

Ahmet Sait Yayla 2010 és 2012 között a török rendőrség terrorelhárításának vezetője volt, és 2014-ig a rendőrség közrendért és bűnmegelőzésért felelős részlegének vezetője volt. Most e hírszerzéssel foglalkozó független amerikai portálnak adott, 25 nyomtatott oldal terjedelmű interjújában saját és családja életének is kockáztatásával hozta nyilvánosságra azt az információt, hogy a NATO-tag Törökország miként segítette fegyverrel és pénzzel az Iszlám Államot és más terrorszervezetet. Miközben a NATO azt hangoztatta, hogy Törökország szövetségese az Iszlám Állam elleni harcban. Erdogannak ezzel az volt a célja, hogy geopolitikai előnyre tegyen szert Törökország regionális befolyásának növelésében és marginalizálja hazai politikai ellenfeleit.

 

DIE WELT

A német kormányzó CDU párt belügyi szakértője, Wolfgang Bosbach követeli, hogy a már beérkezett migránsoknak utólagosan vizsgálják át újra az útleveleiket, ugyanis fennáll a gyanú, hogy a migrációért és menekültekért felelős szövetségi hivatal nem ismerte fel a hamis útleveleket. A menedékkérőknek az országba lépéskor csak 20-30 százalékának volt személyi azonosságot igazoló okmánya.

 

RT

A globális orosz televízió gúnyos hangvételű cikkében kommentálja azt, hogy a múlt héten kapott új, 11 évre szóló működési szabályzatot és irányelv csomagot a BBC a kormánytól. De míg az RT (Russia Today) esetében a nyugati média sietve „kormánypropaganda” jelzőt tesz, a kormányzati költségvetésből függetlenül működő RT-nél háromszor nagyobb, közvetlen kormányzati költségvetéssel működő BBC esetében soha nem áll ott a jelző, hogy a „Whitehall hangja”. Vagy a Deutsche Welle neve mellett, hogy a berlini kormány hangja. Vagy az Amerika Hangja mellett, hogy a Fehér Ház propaganda szócsöve.

 

THE ECONOMIST

A jó beszéd olyan, mint egy női szoknya”, idézi a globális hetilap Winston Churchillt. „Elég hosszú ahhoz, hogy fedje a témát és annyira rövid, hogy felkeltse az érdeklődést”. Majd így folytatja: „Jó lett volna, ha Barack Obama ezt a színes tanácsot követte volna, amikor utolsó beszédét mondta tegnap az ENSZ közgyűlésén. 2010 óta a közgyűlés előtt elhangzott 1500 beszéd közül az Egyesült Államok – amelyet ezen időszakban mindig Obama elnök képviselt –  tartotta bármely ország közül a leghosszabb beszédet. Átlagban 38 percet beszélt, ami jóval meghaladja az ENSZ által javasolt 15 perces hosszat és a 20 perces világátlagot. Az amerikaiak messze a legbőbeszédűbbek, de sok dél-amerikai küldött is szereti a pódiumot. Ezzel szemben a skandináv és kelet-európai képviselők szeretik a tömör beszédet”, olvasható a cikkben.

 

DEUTSCHE WIRTSCHAFTS NACHRICHTEN

„Christine Lagarde, a Nemzetközi Valutaalap vezetője egy beszédében élesen elítélte a korrupciót és az etikátlan magatartást. Lagarde-nak Franciaországban bíróság előtt kell felelnie azért, hogy adófizetői pénzekkel hűtlenül bánt”: foglalja össze cikkét a független német gazdasági-politikai  portál.

 

FRANKFURTER ALLGEMEINE ZEITUNG

A német kormány nagyon veszélyesnek találja az ország keleti részében elharapódzó idegengyűlöletet és az egyre gyakoribb támadásokat az idegenek ellen és ez veszélyezteti a társadalmi békét. Az elmúlt évben erősen megnőttek a menekültek és tartózkodási helyeik elleni támadások. Az idegengyűlöletben a szélsőjobbosok és a polgárok közötti választóvonal is elmosódik, áll a vezető német lapban.

 

EURACTIV

A brüsszeli szakportál a Magyarországról kötelezően hazudozó nyugati fősodratú sajtóhoz szokás szerint csatlakozva ír helyszíni tudósítást a referendumra készülődő Budapestről. Csak egyetlen „tényállítás”: „Miután Orbán összecsapott Simicska Lajos médiaoligarchával, a kormánybarát média még erősebb helyzetben van a hamisságok propagálásában”.

*             *             *

A portál francia kiadása ezzel a címmel ír a magyar kényszerkvóta referendumról: „Magyarország a népszavazás után megtámadja az EU-t”.

 

RT

A faji bérkülönbség 36 év óta a legnagyobb: a feketék 31 %-kal kevesebbet keresna fehéreknél” címmel az orosz globális tévé az amerikai Economic Policy Institute friss jelentéséről számol be. A jelentésben az áll, hogy „a faji bérdiszkrimináció, a faji különbségek, az általában emelkedő munkanélküliség, a meggyengült szakszervezetek és a minimumbér jelentéktelen növekedése szélesítette a feketék és a fehérek bére közötti szakadékot.

 

HUNGARIAN FREE PRESS

A Kanadában „Magyar Szabad Sajtó” névre hallgató, elsősorban az antiszemitizmus és a vele kapcsolatos témákkal foglalkozó portál „Amerikai zsidó vezetőket felháborította az, amit magyar tisztségviselők állítanak” címmel arról ír, hogy amerikai zsidó vezetők mélyen felháborodtak, amiért  Magyar Levente külügyi államtitkár azt állította, hogy ők – az amerikai zsidó vezetők – a magyarországi antiszemitizmusról Samantha Power amerikai ENSZ-nagykövet szájából elhangzott kijelentéseket „túlzottaknak” minősítették volna. Ezt Magyar az MTI-nek jelentette ki azt állítva, zsidó tárgyalópartnerei „mindegyike” ezt mondta. Az Amerikai Zsidó Bizottságot mindez oly mértékben feldúlta, hogy hivatalos nyilatkozatot adott ki, tagadva, hogy Magyar Levente igazat mondott volna. Aláhúzva: Power a valóságnak megfelelően ábrázolta az újabb magyarországi fejleményeket. A szervezet hangsúlyozza, Magyarországot már régóta figyelik, mert fontosnak tartják, majd rátérnek Power Bayer Zsoltról adott azon jellemzésére, hogy a kormány által kitüntetett újságíró ismert antiszemita és romaellenes kirohanásairól és felháborodásukat Orbán Viktorral is közölték. A cikk ezután azt írja, az elmúlt néhány évben az Orbán Kormány (nagy „K” az eredetiben) magyar diplomatákat, lobbistákat és „udvari zsidókat” használt arra, hogy „elfedje Magyarország visszataszító, intézményes antiszemitizmusát”.

A Kanadában „Magyar Szabad Sajtó” névre hallgató, elsősorban az antiszemitizmus és a vele kapcsolatos témákkal foglalkozó portál „Amerikai zsidó vezetőket felháborította az, amit magyar tisztségviselők állítanak” címmel arról ír, hogy amerikai zsidó vezetők mélyen felháborodtak, amiért  Magyar Levente külügyi államtitkár azt állította, hogy ők – az amerikai zsidó vezetők – a magyarországi antiszemitizmusról Samantha Power amerikai ENSZ-nagykövet szájából elhangzott kijelentéseket „túlzottaknak” minősítették volna. Ezt Magyar az MTI-nek jelentette ki azt állítva, zsidó tárgyalópartnerei „mindegyike” ezt mondta. Az Amerikai Zsidó Bizottságot mindez oly mértékben feldúlta, hogy hivatalos nyilatkozatot adott ki, tagadva, hogy Magyar Levente igazat mondott volna. Aláhúzva: Power a valóságnak megfelelően ábrázolta az újabb magyarországi fejleményeket. A szervezet hangsúlyozza, Magyarországot már régóta figyelik, mert fontosnak tartják, majd rátérnek Power Bayer Zsoltról adott azon jellemzésére, hogy a kormány által kitüntetett újságíró ismert antiszemita és romaellenes kirohanásairól és felháborodásukat Orbán Viktorral is közölték. A cikk ezután azt írja, az elmúlt néhány évben az Orbán Kormány (nagy „K” az eredetiben) magyar diplomatákat, lobbistákat és „udvari zsidókat” használt arra, hogy „elfedje Magyarország visszataszító, intézményes antiszemitizmusát”.


Forrás:lovasistvan.hu
Tovább a cikkre »