A Népszabadság osztrák tulajdonosa védi az üzleti okokról szóló bezárási sztorit

A Népszabadság az elmúlt tíz évben csak veszteséget termelt, a példányszám drasztikusan csökkent, mivel az emberek már nem érdeklődtek az újság iránt – mondta Heinrich Pecina osztrák üzletember, a lapot is kiadó Mediaworks tulajdonosának, a Vienna Capital Partnersnek (VCP) a vezetője a Profil című osztrák gazdasági hetilap online kiadásában szombaton megjelent interjúban.

A Mediaworks egy hete tájékoztatott arról, hogy felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes formában történő kiadását a lap új koncepciójának kialakításáig. A kiadó döntését közleményében azzal indokolta, hogy a lap példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal, azaz 100 ezer példányt meghaladó mértékben csökkent, így az 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és idén is jelentős veszteséget halmozott fel.

Az osztrák üzletember szerint a történteknek csak gazdasági okai vannak,

a közvélemény szerint viszont valójában a kormány záratta be a baloldali lapot, mert oknyomozó cikkeivel veszélyt jelentett a hatalomra.

Tájékoztatása szerint a közelmúltban a lap működési vesztesége nagyságrendileg egymillió euró volt évente. A lapot kiadó Mediaworks összforgalmának tíz százaléka a Népszabadságból származik, azonban a laphoz köthető kiadások a cég teljes nyereségét negyven százalékkal csökkentik – áll az interjúban.

A cikk szerint Pecina 2015-ben a lapot a szocialista pártnak akarta eladni. Mint fogalmazott, mindent elmond, hogy a Magyar Szocialista Pártnak nem volt “bátorsága”, hogy átvegye az újságot. “A most hangoskodók közül senki sem akarja a lapot” – mondta.

Az üzletember a Profilnak arról is beszélt, hogy kölcsönösen tisztelik egymást Orbán Viktor miniszterelnökkel, függőségi viszony azonban nincsen közöttük.


Forrás:alfahir.hu
Tovább a cikkre »