A köztévé párhuzamos valósága a brüsszeli csúcsról

Hétfőn késő este többen is kiszúrták, hogy a köztévé azután is azt hirdette, hogy csak Orbán „mentette meg Európát” a hétfői uniós csúcson, amikor már kiderült, három másik ország kormányfője is megvétózta a törökök kéréseit.

A téves tájékoztatás az MTI péntek esti 8 óra 6 perckor kiadott gyorshírén alapult, amely szerint „Megvétózta Orbán Viktor a török menekülttáborokból Európába történő áttelepítési javaslatot, félbeszakadt az EU-csúcs”; azonban később Brüsszelben tartózkodó tudósítók megírták, hogy más országok is vétót emeltek: a ciprusiak, a görögök és az olaszok is.

A történteket több hírportál is összefoglalja, így az Index Comment:com sajtóblogja is.

Ezek szerint fél órával később, 8 óra 33 perckor már az MTI sem Orbánnal a címben hozta le a bővebb tudósítást, „EU-török csúcs – Megszakadt a találkozó”, majd 8 perccel később Orbán egyedüli vétója is kikerült belőle.

Ennek ellenére a köztévében még jóval később, este 10 órakor is Orbán egyedüli vétója szalagcímmel ment le az anyag, a Híradóban pedig Kovács Zoltán kormányszóvivő ecsetelte hosszasan a miniszterelnök vétóját, talán azért, hogy Orbán 2011-’12-es szabadságharcos imázsát élessze újra – vélte a blog.

A dolog másik szépséghibája, hogy nem egészen világos, technikai értelemben miféle vítóról van szó: elképzelhető, hogy inkább ellenvetésekről, hiszen egyelőre nincs egyezség, tehát nincs mit megvétózni sem.

Kedd hajnalban a megállapodást körvonalazó zárónyilatkozatot tettek közzé, és erről az EU több vezető politikusa is optimistán úgy nyilatkozott, elvezethet a jövő héten esedékes csúcson kötendő tényleges megállapodáshoz.


Forrás:mno.hu
Tovább a cikkre »